bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Het listige van Bergschenhoek is de plotselinge overgang. Na de winter ligt het er altijd supersnel bij, tot ongeveer medio april/mei. Daarna wordt het opeens weer glibberen geblazen. De laatste twee jaar heeft me dat twee retourtjes SEH gekost. Sindsdien rij ik niet meer voluit in de bochten, deze Ezel gaat -hopelijk- niet voor 3.

Overigens geen kritiek op het onderhoud hoor, kan me voorstellen dat als het niet gebeurt het parcours wegzakt in vuilnis.
En ook op 80-90% is het gewoon nog happen naar lucht op dat rondje.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ben ook gestopt met hier op de limiet rijden, idd het risico op een harde klapper is te groot. Hier vallen is enkeltje SEH. Maar op 90%, en dan een paar rondjes non-stop, blijft ie toch wel erg lekker. Ik kom er momenteel vaker dan ooit, zeker wel 1x in de 14 dagen. Dan merk je dat je technisch, maar vooral conditioneel vooruitgang boekt.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afbeelding


Kattengrind. No frontbraking allowed. :wink:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Giant-E schreef: vr 23 april 2021, 17:26 Ik ben ook gestopt met hier op de limiet rijden, idd het risico op een harde klapper is te groot. Hier vallen is enkeltje SEH. Maar op 90%, en dan een paar rondjes non-stop, blijft ie toch wel erg lekker. Ik kom er momenteel vaker dan ooit, zeker wel 1x in de 14 dagen. Dan merk je dat je technisch, maar vooral conditioneel vooruitgang boekt.
Een keer in de 14 dagen en dan vooruitgang boeken conditioneel? Hoe doe je dat :winkie: :winkie: Ik kom er minimaal 3 keer per week; boek wel vooruitgang maar dat gaat gepaard met veel sweet. :winkie: :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

rokl schreef: vr 23 april 2021, 20:37
Giant-E schreef: vr 23 april 2021, 17:26 Ik ben ook gestopt met hier op de limiet rijden, idd het risico op een harde klapper is te groot. Hier vallen is enkeltje SEH. Maar op 90%, en dan een paar rondjes non-stop, blijft ie toch wel erg lekker. Ik kom er momenteel vaker dan ooit, zeker wel 1x in de 14 dagen. Dan merk je dat je technisch, maar vooral conditioneel vooruitgang boekt.
Een keer in de 14 dagen en dan vooruitgang boeken conditioneel? Hoe doe je dat :winkie: :winkie: Ik kom er minimaal 3 keer per week; boek wel vooruitgang maar dat gaat gepaard met veel sweet. :winkie: :winkie:
“Zeker 1x per 14 dagen”, kan dus ook 2 of 3x zijn, zoals afgelopen weken. Wat ik bedoel is dat hier vaak rijden duidelijk wat doet met je conditie. Lekker zware intervaltrack. En voorheen kwam ik hier veel minder, vandaar de progressie. :winkie:
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Heb vanavond 3 rondjes gereden en werd in het begin verrast door de knikkers. Maar een beetje minder bandenspanning doet wonderen. Zelfs flow gevonden op de middenberg op die eerste afdaling met trappen/stenen, waar ik dat eigenlijk niet had verwacht.

Dit fenomeen kom je trouwens ook tegen op Vlaardingen en in iets mindere mate Zoetermeer. Als ik mensen zie stoeien in de bochten, geef ik altijd die lagere bandenspanning mee. Misschien tijd voor een banner aan het begin van de parkoers?
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

markpatat schreef: vr 23 april 2021, 22:37 Heb vanavond 3 rondjes gereden en werd in het begin verrast door de knikkers. Maar een beetje minder bandenspanning doet wonderen.
En welke spanning rij je dan?
Ik doe meestal 2.0 bar. Volgens mij is dat het laagste wat je niet tubeless kunt gaan.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Giant-E schreef: vr 23 april 2021, 21:39
rokl schreef: vr 23 april 2021, 20:37

Een keer in de 14 dagen en dan vooruitgang boeken conditioneel? Hoe doe je dat :winkie: :winkie: Ik kom er minimaal 3 keer per week; boek wel vooruitgang maar dat gaat gepaard met veel sweet. :winkie: :winkie:
“Zeker 1x per 14 dagen”, kan dus ook 2 of 3x zijn, zoals afgelopen weken. Wat ik bedoel is dat hier vaak rijden duidelijk wat doet met je conditie. Lekker zware intervaltrack. En voorheen kwam ik hier veel minder, vandaar de progressie. :winkie:
Mee eens. Elk jaar dat ik Bergschenhoek rij wordt ik aan herinnerd dat ik een jaar ouder ben geworden :winkie: :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Matn schreef: za 24 april 2021, 10:47
markpatat schreef: vr 23 april 2021, 22:37 Heb vanavond 3 rondjes gereden en werd in het begin verrast door de knikkers. Maar een beetje minder bandenspanning doet wonderen.
En welke spanning rij je dan?
Ik doe meestal 2.0 bar. Volgens mij is dat het laagste wat je niet tubeless kunt gaan.
Ik rij nauwelijks met binnenband, tenzij wanneer de band nieuw is en ik hem tubeless niet krijg opgepomd. Maar 1.6 voor en 1.8 achter met binnenband is geen enkel probleem.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Uh, heb geen meter, tis meer op gevoel. Meestal zit er 2.0 in en dan laat ik het ff lopen. Niet teveel, later kan er dan nog wat uit als het heel glad is. Rij wel met biba, zal wel richting de 1.6 gaan.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

markpatat schreef: za 24 april 2021, 21:46 Uh, heb geen meter, tis meer op gevoel. Meestal zit er 2.0 in en dan laat ik het ff lopen. Niet teveel, later kan er dan nog wat uit als het heel glad is. Rij wel met biba, zal wel richting de 1.6 gaan.
Zal dat ook eens proberen
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Gisteren nog 3 rondjes gereden. Valt nog mee met de hoeveelheid grind. Het 8s wel eens erger geweest.

Als ik mijn tijden vergelijk, zie ik nauwelijks verschil tussen nu en een paar weken geleden (maar misschien is mijn conditie beter geworden?).

Er is nog steeds een goede flow te vinden, tussen het grind en door gebruik te maken van de kombochten.

Niets dan lof voor de mensen die Bergschenhoek onderhouden. Het ligt er altijd goed onderhouden bij. Het grind hoort nu eenmaal bij dit het parkoers, maar het blijft opletten.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gistermiddag rond 5 uur nog effe 2 rondjes gedaan. Was lekker rustig, en misschien wel daardoor na al die jaren een ontmoeting met... een buizerd! :~
Halverwege de klim voor de lange afdaling Skiberg, hij kwam op me afvliegen en schoot gelukkig snel weer omhoog. Toch effe een benauwd momentje, zeker omdat je dit hier niet verwacht.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Giant-E schreef: zo 25 april 2021, 21:28 Gistermiddag rond 5 uur nog effe 2 rondjes gedaan. Was lekker rustig, en misschien wel daardoor na al die jaren een ontmoeting met... een buizerd! :~
Halverwege de klim voor de lange afdaling Skiberg, hij kwam op me afvliegen en schoot gelukkig snel weer omhoog. Toch effe een benauwd momentje, zeker omdat je dit hier niet verwacht.
Wat dat betreft gaat het daar goed met de natuur. Ik heb 2 weken terug kennis gemaakt met een vos achter het TTF park.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Buizerd, vos, mooi!
Ik heb een keer tijdens een nightride oog in oog gestaan met een uil :-q
Plaats reactie