bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

ReinierT schreef: wo 6 mei 2020, 22:45 Vraagjes: kan je gewoon parkeren bij start route (bij outdoor valley toch)?
Is skilzz deel open?
Update na bezoek vandaag:
- Parkeerplaats bij Outdoor Valley is gewoon open.
- TFF /skilzz deel is open. Rockgardens overwoekerd. Northshores steken nog net boven brandnetels en distels uit. Overigens wel leuke features.
- Grind bij trappetje ligt inderdaad erg los, daar mijn ego gekrenkt :-{
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

rokl schreef: za 9 mei 2020, 15:57
Giant-E schreef: vr 8 mei 2020, 21:20

Bovenop kies ik links (met 't dropje), waardoor je vanuit de landing iets beter uitkomt voor de linkerbocht. Daar kies ik de rechterkant van de grote stenen, stuur daarna zo snel mogelijk links voor een goede exit door de switchback. Dan vol doortrappen richting de volgende klim, daar alle snelheid meenemen de bocht in. Einde segment ligt na de bocht.

Maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken. Mijn pr is 49 sec. :wink:
Precies de lijn die ik kies :-q Wel in 2014 meteen na de 1e linker bocht hard onderuit (voorwiel gleedt weg) met gebroken sleutelbeen en twee gebroken rippen als gevolg :-{ :-{ . Sindsdien rij ik dit gedeelde aanzienlijk langzamer :winkie:
Ai, dat is een linke plek om te vallen. Viel je op de grote stenen?

(Ik ben ooit de bocht uitgevlogen in de 1e Supersnake bocht. Daar gaat 't ook hard naar beneden, maar val je gelukkig in het gras. Verder op BH de schade beperkt kunnen houden.)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

rokl schreef: za 9 mei 2020, 15:55
Mario070 schreef: za 9 mei 2020, 01:13 Ik ging naar Bhoek voor minimaal 4 rondjes :-q en eigenlijk ook met Zmeer ook 4 ....maar dat is weer een ander topic :wink:
... en? Hoeveel ronden zijn het geworden?
4 ieder of 2+2
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

ReinierT schreef: za 9 mei 2020, 17:52
ReinierT schreef: wo 6 mei 2020, 22:45 Vraagjes: kan je gewoon parkeren bij start route (bij outdoor valley toch)?
Is skilzz deel open?
Update na bezoek vandaag:
- Parkeerplaats bij Outdoor Valley is gewoon open.
- TFF /skilzz deel is open. Rockgardens overwoekerd. Northshores steken nog net boven brandnetels en distels uit. Overigens wel leuke features.
- Grind bij trappetje ligt inderdaad erg los, daar mijn ego gekrenkt :-{
Alle parkeerplaatsen die ik heb gezien waren open. Ook achter de skiberg en de verschillende kleine.
Bicycle, bicycle, bicycle
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

daniel1975 schreef: vr 8 mei 2020, 19:16 Achterkant van de skiheuvel bedoel je?
Gaaf stuk vind ik dat altijd.
Ja denk dat we het inderdaad over hetzelfde stuk hebben. Ja inderdaad tof stuk, ook steeds leuker gaan vinden met de tijd.

Helaas nog niet gemaaid dus :(
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: vr 8 mei 2020, 21:20
KILROY schreef: vr 8 mei 2020, 20:50


Hoe pak jij hem? Ik probeer altijd zover mogelijk links uit te komen voor de switchback, maar dan heb je ook meteen de grootste stenen te pakken. Blijf nu al weken vastzitten op de 43-45 seconden, dat moet beter kunnen vind ik 🙄😉
Bovenop kies ik links (met 't dropje), waardoor je vanuit de landing iets beter uitkomt voor de linkerbocht. Daar kies ik de rechterkant van de grote stenen, stuur daarna zo snel mogelijk links voor een goede exit door de switchback. Dan vol doortrappen richting de volgende klim, daar alle snelheid meenemen de bocht in. Einde segment ligt na de bocht.

Maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken. Mijn pr is 49 sec. :wink:
Dan zitten we niet eens zo ver bij elkaar vandaan!
Mijn PR zit op 47 seconden geloof ik.
Vandaag op de hardtail 49.
Al is het nu niet echt PR waardig zoals het er bij ligt, vanwege de begroeiing.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Op een deel vd vlakke stukken is gemaaid en zag een keer met een bosmaaier het obstakel parkoers bij punten.

Een vraagje :~
Wat is handige kleding voor het parkoers? Distels van 1.5 beginnen mijn handen te krassen. Nog een paar dagen en ze halen je open.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ik had vandaag zomer armwarmers aan (craft), die beschermen wel iets.

Ook tegen de glijder die ik vandaag maakte, in de bocht voor de lange skiklim gleed zo m’n voorwiel weg. Snap er niks van: geen waarschuwing of glibber vooraf, voor ik het wist lag ik met de knieën in het kattengrind.
Geen schade aan de armen, dankzij de warmers.

Wel drie hechtingen in de knie, een week niet fietsen en geknapt zelfbeeld.

Resume: met een beetje snelheid vallen op deze route is en blijft een gegarandeerde enkele reis HAP.

Kan niet wachten om die bocht volgende week terug te pakken.
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

KILROY schreef: ma 11 mei 2020, 22:27 Ik had vandaag zomer armwarmers aan (craft), die beschermen wel iets.

Ook tegen de glijder die ik vandaag maakte, in de bocht voor de lange skiklim gleed zo m’n voorwiel weg. Snap er niks van: geen waarschuwing of glibber vooraf, voor ik het wist lag ik met de knieën in het kattengrind.
Geen schade aan de armen, dankzij de warmers.

Wel drie hechtingen in de knie, een week niet fietsen en geknapt zelfbeeld.

Resume: met een beetje snelheid vallen op deze route is en blijft een gegarandeerde enkele reis HAP.

Kan niet wachten om die bocht volgende week terug te pakken.
Hopen op een snelle genezing! Volgende week weer op de fiets, strakke planning, hopelijk gaat het niet zwellen.
Zachte kniebeschermers en handschoenen zijn ook wel handig.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vandaag sinds begin van het Corona tijdperk weer eens in Bergschenhoek geweest. Langs het water en op de middenberg wordt het langzaam toch onveilig ivm onkruid. Jammer, maar elk jaar hetzelfde probleem omdat er veel te laat wordt gemaaid.

Ook weer een onnodig aantal mensen op het parcours tegengekomen, die ik liever daar niet wil zien: wandelaars op heuvel B (afstand max 30 cm), man met een jongen van ca 5 jaar fietsend/lopend; op het fiets van het jongetje kon je nog de bevestiging van de zijwielen zien (dat duo ben ik een ronde later weer tegengekomen, dit keer in de afdaling van de skiberg); een man met 2 jongens op gewone 20.- Euro stadsfietsen en raadeloos in de laatste afdaling van heuvel B naar beneden kijkend (uiteraard geparkeerd op het parcours en niet in staat om ruimte te creeren); 3 jongens, die voor de lol even mountainbikes hadden gehuurd/geleend en niet aan de kant wilden gaan, en noem maar op.

Toch maar (weer) besloten om Bergschenhoek te mijden totdat iedereen weer zijn gewone vrije tijdbestedingen kan nakomen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

KILROY schreef: ma 11 mei 2020, 22:27 Ook tegen de glijder die ik vandaag maakte, in de bocht voor de lange skiklim gleed zo m’n voorwiel weg.
Bedoel jij de rechterbocht voor de steile klim langs de skipiste? Dat is geen gekke plek om te vallen zeker wanneer de snelheid hoog is. Er ligt soms wat los spul op het parcours en wanneer je niet voldoende druk op de pedalen hebt kan het voorwiel zo wegglijden.

In elk geval beterschap toegewenst.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

rokl schreef: wo 13 mei 2020, 19:47
KILROY schreef: ma 11 mei 2020, 22:27 Ook tegen de glijder die ik vandaag maakte, in de bocht voor de lange skiklim gleed zo m’n voorwiel weg.
Bedoel jij de rechterbocht voor de steile klim langs de skipiste? Dat is geen gekke plek om te vallen zeker wanneer de snelheid hoog is. Er ligt soms wat los spul op het parcours en wanneer je niet voldoende druk op de pedalen hebt kan het voorwiel zo wegglijden.

In elk geval beterschap toegewenst.
Yep dat is hem. Ging er ook vol in, week ervoor was ik net boven de minuut boven en wilde nu onder die 60 seconden proberen te komen. Snap er niks van, al 100 keer door die bocht gegaan en nu ineens die wash-out. Twijfelde eerst nog aan de banden (zijn nieuw, kom van de Ray/Ralph) maar na paar dagen bezinning de schuld toch maar bij mezelf zoeken. Heb me meteen ingeschreven voor een op bochten gerichte clinic bij Karst in Arnhem.

Dank! De hechtingen gaan er volgende week woensdag uit, donderdag mag ik weer 😎
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Giant-E schreef: za 9 mei 2020, 20:19
rokl schreef: za 9 mei 2020, 15:57

Precies de lijn die ik kies :-q Wel in 2014 meteen na de 1e linker bocht hard onderuit (voorwiel gleedt weg) met gebroken sleutelbeen en twee gebroken rippen als gevolg :-{ :-{ . Sindsdien rij ik dit gedeelde aanzienlijk langzamer :winkie:
Ai, dat is een linke plek om te vallen. Viel je op de grote stenen?

(Ik ben ooit de bocht uitgevlogen in de 1e Supersnake bocht. Daar gaat 't ook hard naar beneden, maar val je gelukkig in het gras. Verder op BH de schade beperkt kunnen houden.)
Net daarvoor, maar desalniettemin zat er een diepe deuk in mijn helm; dat was dan ook het einde van de helm. Eigenlijk nooit achter gekomen hoe dat kon gebeuren. Was niet eens hard onderweg. Heb stiekem de Conti MK II mede verantwoordelijk gemaakt, omdat de afstand naar de buitenste rij noppen veel te groot is. Naar herstel de MK II meteen de prullebak in gegooid en nooit meer Contis gekocht :winkie:
Laatst gewijzigd door rokl op wo 13 mei 2020, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

KILROY schreef: wo 13 mei 2020, 20:30
rokl schreef: wo 13 mei 2020, 19:47

Bedoel jij de rechterbocht voor de steile klim langs de skipiste? Dat is geen gekke plek om te vallen zeker wanneer de snelheid hoog is. Er ligt soms wat los spul op het parcours en wanneer je niet voldoende druk op de pedalen hebt kan het voorwiel zo wegglijden.

In elk geval beterschap toegewenst.
Yep dat is hem. Ging er ook vol in, week ervoor was ik net boven de minuut boven en wilde nu onder die 60 seconden proberen te komen. Snap er niks van, al 100 keer door die bocht gegaan en nu ineens die wash-out. Twijfelde eerst nog aan de banden (zijn nieuw, kom van de Ray/Ralph) maar na paar dagen bezinning de schuld toch maar bij mezelf zoeken. Heb me meteen ingeschreven voor een op bochten gerichte clinic bij Karst in Arnhem.

Dank! De hechtingen gaan er volgende week woensdag uit, donderdag mag ik weer 😎
Op die plek kan dat razendsnel gebeuren los van of je eerder al 100 keer zonder enkel probleem er langs bent gereden. Onder de 60 sec die klim pakken is ook erg snel; dan moet je eigenlijk helemaal uit de zadel op de pedalen staand omhoog.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gruwelijk snel inderdaad. Ik kom allang niet meer in de buurt van mijn pr (1:07) :-{
De lange klim Skiberg is genadeloos, vooral als je denkt dat je er bijna bent: Bam!
Plaats reactie