Mountainbiken Amsterdam/vast parcour Twiske?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Het heeft in ieder geval een prachtig instructiefilmpje opgeleverd. Alles wat je niet moet doen staat er in één keer op. Kan me voorstellen dat het soms toch lastig is om dergelijk lesmateriaal te produceren. :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bottecchia schreef: di 10 november 2020, 17:40 Het heeft in ieder geval een prachtig instructiefilmpje opgeleverd. Alles wat je niet moet doen staat er in één keer op. Kan me voorstellen dat het soms toch lastig is om dergelijk lesmateriaal te produceren. :wink:
Gewoon een zondagmiddagje bij die drop gaan zitten met je telefoon/camera en de waarschuwingsborden weg halen... Gegarandeerd succes :winkie:
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Na jaren niet gefietst te hebben ben ik het sinds de zomer weer aan het oppakken.

Toevallig net na het werk even op de zanddijk geweest.

Heb de drop toch even overgeslagen. Eerst de techniek maar weer eens bijschaven. Wel tof dat er ook wat meer uitdagende futures toegelaten worden hier!

Wel even lekker kunnen spelen op de rockgardens.

Parcours ligt er verrassend goed bij, alleen stukken door het riet zijn een beetje zuigend.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

TenZNL schreef: di 10 november 2020, 19:40
Bottecchia schreef: di 10 november 2020, 17:40 Het heeft in ieder geval een prachtig instructiefilmpje opgeleverd. Alles wat je niet moet doen staat er in één keer op. Kan me voorstellen dat het soms toch lastig is om dergelijk lesmateriaal te produceren. :wink:
Gewoon een zondagmiddagje bij die drop gaan zitten met je telefoon/camera en de waarschuwingsborden weg halen... Gegarandeerd succes :winkie:
ligt niet in de doorgaande route dus zal wel meevallen, hij is ook net hoog genoeg (lijkt mij) dat je wel twee keer nadenkt voordat je er zonder ervaring af rijd.

Afbeelding
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Singletrack Sundays schreef: di 10 november 2020, 21:07
TenZNL schreef: di 10 november 2020, 19:40
Gewoon een zondagmiddagje bij die drop gaan zitten met je telefoon/camera en de waarschuwingsborden weg halen... Gegarandeerd succes :winkie:
ligt niet in de doorgaande route dus zal wel meevallen, hij is ook net hoog genoeg (lijkt mij) dat je wel twee keer nadenkt voordat je er zonder ervaring af rijd.

Afbeelding
zo met je fiets ervoor lijkt hij me inderdaad hoog genoeg ja. probleem krijg je sowieso wanneer ze hem blind nemen zonder eerst te kijken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Singletrack Sundays schreef: di 10 november 2020, 21:07 ligt niet in de doorgaande route dus zal wel meevallen, hij is ook net hoog genoeg (lijkt mij) dat je wel twee keer nadenkt voordat je er zonder ervaring af rijd.

Afbeelding
Die afbeelding is niet zichtbaar :(
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Vorig jaar Oostzaan, Landsmeer en Amsterdam gefietst. Ik kan de Amsterdam route echter niet meer vinden op mtbroutes.nl
Bestaat de Amterdam (Noorder ijplas) route nog of is deze gesloten/verwijderd?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als het goed is ligt ie er nog.
Van wat ik heb begrepen is het een soort van gedoog route geworden en is ie ook wat aangepast.
Misschien willen ze er niet teveel ruchtbaarheid aan geven.
Zal me ook niets verbazen als er in de toekomst andere plannen voor dat gebied komen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zie ook de informatie op de website van MTB Twiske:
https://twiskemountainbikeroutes.nl/noorderijplas/
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Aha, dat verduidelijkt een hoop. Bedankt voor de info
Plaats reactie