Mountainbiken Amsterdam/vast parcour Twiske?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

alleen het riet gebied is als het nat is een modderbad :tong
maar goed te doen voor de rest :)
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Toevallig was ik vanavond daar sinds langere tijd weer een keer. Ze hebben het pad flink opgehoogd en houtsnippers gestrooid. Het was vandaag goed te doen. Ik kon zelfs mijn fiets schoon houden. Ik weet nog niet hoelang dat boven water blijft, maar men doet zijn best.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Vandaag maar eens richting het Twiske gefietst om de 2 nieuw aangelegde mtb parcours te rijden. Uiteindelijk maar één van de 2 parcours(jes) gefietst en moet eerlijk zeggen viel zeker niet tegen! Zitten best wat (weliswaar korte) maar pittige klimmetjes in en je moet behoorlijk wenden en draaien. Met name in het begin zit een steil afdalinkje die beneden eindigt in een u-bocht waarbij je direct weer steil omhoog gaat. Zag helaas net te laat hoe steil het weer omhoog ging, en zat dus in te zwaar verzet, oftewel, omhoog lopen dus....Kortom, leuke route, jammer dat ie zo kort is.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

zo even een klein kickje :-D
heb vandaag toch maar even die bos route gereden, best wel goed te doen nu.
wel lekker veel plassen en modder, maar dat mocht de pret niet drukken :tong

ik was met een maat van me die voor het eerst het proeven van het mtb sport
ging doen en dan al gelijk lekker vies worden :winkie:
moet er wel bij zeggen dat het parcours er beter bij licht, en zeker weer voor herhaling vatbaar is..... :-q
Hil1
Reporter
Reporter
Berichten: 795
Lid geworden op: vr 15 juli 2005, 19:15
Mijn mountainbike: Salsa, Wikkit

Vandaag lekker een paar rondjes gereden. Lag er goed bij ondanks de regen van afgelopen dagen.
De 'vlakke' route is ook erg leuk. Lekker draaien tussen de boompjes.
Afbeelding
Zelfportetje met de telefoon op zelfontspanner!

Tip voor bezoekers: Parkeren bij sporthal Oostzaan. Daar hoef je niet te betalen om te parkeren!
"Life is like a 10-speed bicycle. Most of us have gears we never use."
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Heb net ff gebiked in het Twiske......
Daar aan gekomen, aan de Landsmeer kant. Viel mij tot verbazing op dat er onderhoudt
is gepleegd tussen het riet.
Ze hebben het weer eens opgehoogd en met hout snippers gestrooid.

Het is i.i.g geen modderpoel meer, maar zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat
je weer tot aan je naven in de modder zakt.

Het is en blijft een polder gebied :winkie:
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Vandaag weer eens gereden.


het riet gedeelte is natuurlijk flink onder handen genomen, zoals ik al zei.
Moet er bij zeggen vergeleken met 13-11 ligt het er het zelfde bij...
Alleen ik sprak een aantal bikers die geen helm op hadden, vondt ik wel jammer
en zeker met deze omstandigheden dat het juist gladder wordt......
tjeerd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: di 22 april 2008, 16:22
Mijn mountainbike: gaat harder naar beneden dan omhoog

Iemand een idee hoe dit parcours er momenteel bij ligt? Ben morgen in de buurt dus wou eens gaan kijken...
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Het is natuurlijk kleigrond, `t zal wel een drassig zootje zijn :roll:
Het is beter te doen als het niet al te vaak te nat is geweest, vwb het riet gedeelte hebben ze het in het najaar opgehoogd dus dat moet wel
goed zijn....
FariiD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 30 mei 2011, 16:11
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST

Om even dit topic de hemel toe te roepen.

Vandaag voor het eerst in het twiske gereden, allebei de banen geprobeerd en wat een natte pot was het zeg.

Waarbij ik bij Zanddijk de zwarte route heb gereden met vrij weinig modder, maar toch een pittig rondje. Daarna doorgereden naar Het Smaal....Euh naja.... het idee was om er direct naartoe te rijden, maar dat gaat wat moeilijker als je de weg kwijt bent :~

Naja, eindelijk aangekomen en wat een natte bende is het daar zeg. Ben geen enkele mtb-er tegengekomen en toch waren en een hoop banden sporen te zien in het modder.

't Twiske is zeker aan te raden voor de beginner. Wel rekening houden met het weer. Als het namelijk al 3 dagen heeft geregend is het parkoer zeker pittig.
Drob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 9 september 2008, 21:28
Mijn mountainbike: Specialized Enduro FSR 2003; Cannondale Trail SL3

Gisteren ook eens een Rondje gereden op het Twiske. was er nog nooit geweest.
Maar aangezien ik in amsterdam werk, dacht ik laten we eens een rondje rijden uit het werk

De route op de zanddijk is leuk, de korte bochtjes en klimmetjes zijn even wennen want als je na de bocht de klim niet verwacht ben je te laat met aanzetten.
Daarna rondje Smaal. Dit was op zich leuk voor de techniek al die bochtjes rijden, zeker met de modder die er lag maar voor de rest niet echt spectaculair.

Maar moet zeggen dat voor een avondje crossen op woensdag is het een leuke route
In het weekend zal ik toch sneller voor een andere langere route kiezen.
Home is where we start from (T.S. Eliot)
Vince89
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 13 december 2011, 23:16
Mijn mountainbike: MTB: zwarte Haibike; Racer; witte Dracat.

Wat een modder! Ben er gister maar even naar toe gefietst. Wel een hoop modder, ik ging hartstikke langzaam en moest zelfs een paar keer stoppen omdat ik vast stond. Wat deels te verwijten was aan mijn iets te hoge verzet. Dus een goed leermoment.

Een ander leermoment was thuis, dat je je MTB mooi kan afspoelen met de tuinslang. Net als je witte schoenen :)
Alecie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 maart 2012, 18:54

Hallo allemaal,
Ik zie dat dit topic niet meer zo actief gebruikt wordt, maar ik heb de volgende vraag:

Ik ben een nieuwe MTBer en wil graag met anderen in en rond Amsterdam mountainbiken. Wie heeft er zin om af en toe in het weekend een stukje te gaan mountainbiken. Of anders: wie kan mij verwijzen naar het goede topic (met de zoekfunctie zoeken op Amsterdam levert niet veel op)?
Remprezent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: do 30 juni 2011, 19:56
Mijn mountainbike: Cube Flying Circus

Yo Alecie,

Ik en een maatje van me gaan regelmatig mountainbiken in het weekend. Meestal een beetje street rijden en her en der wat spots zoeken.. We hebben een aantal spots met stairs, banks en dat soort ongein als vaste prik.
Pain Is Temporary... Glory Is Forever!
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Alecie schreef:Hallo allemaal,
Ik zie dat dit topic niet meer zo actief gebruikt wordt, maar ik heb de volgende vraag:

Ik ben een nieuwe MTBer en wil graag met anderen in en rond Amsterdam mountainbiken. Wie heeft er zin om af en toe in het weekend een stukje te gaan mountainbiken. Of anders: wie kan mij verwijzen naar het goede topic (met de zoekfunctie zoeken op Amsterdam levert niet veel op)?
Ik heb daar wel zin in. Ik woon ook in Amsterdam. Maar ik rij vooral in Spaarnwoude, Zandvoort en Schoorl. Twiske is alleen in hoog zomer leuk ivm klei/modder.

Waar rij jij dan nu vooral? Stuur anders even een pm.
Plaats reactie