Mountainbiken Amsterdam/vast parcour Twiske?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Hil1
Reporter
Reporter
Berichten: 795
Lid geworden op: vr 15 juli 2005, 19:15
Mijn mountainbike: Salsa, Wikkit

Van de site:
De kogel is door de kerk, het Algemene bestuur van Het Twiske heeft positief beslist op het plan van Huub en mij om 2 MTB-parcoursen aan te leggen in Het Twiske.
Uiteraard zijn wij heel blij en ook wel een beetje trots dat het gelukt is.
De wedstrijd van 16-11-08 heeft aangetoond dat het heel goed mogelijk is om een uitdagend parcours uit te zetten in Het Twiske. Een eerste schets voor een parcours op en rond de Zanddijk heb ik al op papier en ik hoop mijn ideeën spoedig met de beheerder door te kunnen nemen. Als het aan mij ligt wordt het parcours nog uitdagender dan het wedstrijdparcours van 16-11-08.
Dit succes brengt ook een nieuwe uitdaging, namelijk de zoektocht naar voldoende sponsoren want Het Twiske heeft geen geld. Dat wisten Huub en ik overigens al vanaf het eerste moment maar mag natuurlijk geen obstakel zijn voor deze unieke kans. Een echt MTB-parcours op fietsafstand in onze dichtbevolkte regio en nota bene in een mooi recreatie- annex natuurgebied, ik kan het nog nauwelijks geloven.

http://twiske.mtbeekhoven.nl/" target="_blank

Zou het dan lukken?? Lijkt me wel lekker om een vast rondje te kunnen scheuren op lauwe avondjes en vroege ochtenden!
Iig felicitaties aan de initiatiefnemers!!
"Life is like a 10-speed bicycle. Most of us have gears we never use."
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

Dat is zeker goed nieuws!
Een leuk rondje op fiets afstand :-q
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

Vandaag weer eens wezen kijken daar, nog niet echt de indruk dat ze er hard bezig zijn... :-?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

zaan schreef:Vandaag weer eens wezen kijken daar, nog niet echt de indruk dat ze er hard bezig zijn... :-?
Je hebt het bericht van 4 maanden geleden goed gelezen? Ik zou het een knappe prestatie vinden als ze in 4 maanden tijd al de genoemde 'obstakels' overwonnen hebben en al met de route bezig waren.
Zeker in de afgelopen 4 maanden is sponsors vinden niet meer zo makkelijk als dezelfde periode een jaar eerder...

Geduld is een schone zaak 8)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

....das ook wel weer zo :-{
Markk
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 22:53
Contacteer:

We zijn nog steeds druk bezig! Echter, inmiddels is het broedseizoen begonnen en mogen er geen verstorende werkzaamheden meer worden uitgevoerd. De aanleg is daarom verschoven naar eind juli en de maand augustus.
Binnenkort wordt onze nieuwe website gelanceerd met alle info.
Even geduld dus....

Marc
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wicked DJ schreef:
zaan schreef:Vandaag weer eens wezen kijken daar, nog niet echt de indruk dat ze er hard bezig zijn... :-?
Je hebt het bericht van 4 maanden geleden goed gelezen? Ik zou het een knappe prestatie vinden als ze in 4 maanden tijd al de genoemde 'obstakels' overwonnen hebben en al met de route bezig waren.
Zeker in de afgelopen 4 maanden is sponsors vinden niet meer zo makkelijk als dezelfde periode een jaar eerder...

Geduld is een schone zaak 8)
Je kunt ook iets aanbieden om de boel te versnellen. Zaan steek je hersens of je handen eens uit de mouwen en vraag eens aan Markk of je hem ergens bij kunt helpen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

bert l. schreef: Je kunt ook iets aanbieden om de boel te versnellen. Zaan steek je hersens of je handen eens uit de mouwen en vraag eens aan Markk of je hem ergens bij kunt helpen
Als ik straks geen 60 urige werkweek meer heb is het vroeg genoeg om dingen aan te bieden die ik dan ook kan nakomen...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik geloof niet zo erg in zestigurige werkweken. Zestig uren werken is dag in dag uit werken tussen 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds. Daar komt dan nog reistijd bij. Elke dag weer, elke week weer, elke maand weer.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

bert l. schreef:Ik geloof niet zo erg ...

Gelukkig zegt dat meer over jou... :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

zaan schreef:
bert l. schreef:Ik geloof niet zo erg ...
Gelukkig zegt dat meer over jou... :bier:
Dat is een feit wat waar is en waar ik het mee eens ben :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Vitucar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 31 oktober 2003, 13:39
Mijn mountainbike: K2 Razorback

Ik zie dat de intiatief nemers het blijkbaar druk hebben dus zet ik de link maar even neer, want op 4 Oktober worden de parcoursen in het Twiske al geopend. Check maar op:

http://www.mtb-twiske.nl
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Pas geleden nog hier geweest.. wat een diepe bagger en water .. kon op een gegeven moment wel trappen maar wiel spinde gewoon door met RR..
Ook al een keer gereden met NN maar ook toen te veel bagger,
Een deel is wel wat minder
De kleine bochten zijn door de takken en de bagger naar mijn idee slecht te doen, verder wel leuk te doen, maar ga liever ergens waar een groter parcours is zoals Schoorl, of Posbank
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Beter heeft Amsterdam niet op korte afstand, dus ik mag niet klagen.

Er is hard aan gewerkt door een paar mensen om deze routes te krijgen. Van het weekend wordt er een hoop zand gestort om het wat minder drassig te maken.
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Dat is goed nieuws, dan wordt de route wat beter te doen, want nu heb je voor een deel ook een zwembroek nodig. ;-)
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Plaats reactie