Mountainbiken Amsterdam/vast parcour Twiske?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Vitucar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 31 oktober 2003, 13:39
Mijn mountainbike: K2 Razorback

Yep ik heb ook mij ding gedaan daar.

Tevens heb ik met de intiatief nemers contact opgenomen en vond deze link ook wel leuk om te laten zien, dan kunnen jullie zien om wie het gaan en zag daar ook wat aanbiedingen, maar niet erg opgelet!

http://mtbeekhoven.nl/
jvb
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 26 januari 2006, 23:48
Mijn mountainbike: Scott strike,koga proloog, gazelle v3

Er zijn op dit moment 2 moutainbiker bezig om voeten in de aarde te krijgen voor een vast parcourse in het Twiske zie mijn verkeerd geposte reactie hieronder:

"En zie hier http://twiske.mine.nu/ een super inniatief om eindelijk een parcours in de buurt van amsterdam e.o te realiseren.

Ik weet niet of dit al eerder bekend was, maar misschien toch de moeite waard om even te lezen en een mailtje te sturen om ze te helpen."

Als er genoeg animo voor is zou het misshien kunnen lukken.

Edit: ik zie nu dat de link dezelfde locatie heeft als de vorige :~

Maar er zijn nog zeer weinig reactie`s en dat moeten er veel veel meer worden. :-q
Hil1
Reporter
Reporter
Berichten: 795
Lid geworden op: vr 15 juli 2005, 19:15
Mijn mountainbike: Salsa, Wikkit

Ik heb al gemaild! Het Twiske zal niet echt superuitdagend zijn, maar een lekkere trainingsronde op huisafstand zal wel relaxed zijn!
"Life is like a 10-speed bicycle. Most of us have gears we never use."
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

midazzz schreef:
shiverer schreef:Misschien een singletrack creëeren van amsterdam richting spaarnwoude over de dijk van het
noordzeekanaal :-q
Die dijk wordt regelmatig onderbroken door allerlei havens. Volgens mij kan je beter via de spoorlijndijk in het Westerpark naar Sloterdijk en aldaar via braakliggend terrein tussen de Seineweg en De Grote Braak een heel eind komen richting Spaarnwoude. Althans vroeger...en google maps :wink:
Mijn oefenrondje toen ik nog in amsterdam woonde (jaren 90) was beginnen bij Het Nieuwe meer aan de oeverlanden (" de homo-bosjes), dan via de spoordijk langs de Oostoever (wat nu ook een woonwijk is) tot aan sloterdijk , vanwaar je dan een mountainbike route van zo een 50 km heen en weer kon rijden naar de ATB route op de oude vuilnisbelt bij IJmuiden
Dit ging binnen door via de natuurgebieden bij Ruigoord en was fantastisch .
Als ik er nu weer eens kom krijg ik tranen in mijn ogen , 'k wordt er bijna depri van..
Ik heb via Google earth de boel nog eens bekeken , maar ik denk dat ik nog wel een nostalgische tocht zou kunnen opzetten.
Er valt nog wel wat aan elkaar te knopen.
Bij interesse hoor ik het wel.
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
jvb
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 26 januari 2006, 23:48
Mijn mountainbike: Scott strike,koga proloog, gazelle v3

@reetegoed,

Er is weleens eerder iemand geweest die een route wist en daar was ook wel interesse voor ,maar dat is op de een of andere manier doodgebloed.

Ik rijd ook weleens over de ruiterpaden bij spaarnwoude maar dat vinden ze daar niet zo leuk.

Mocht je een route weten of in elkaar willen zetten graag en dan met een wat grotere groep berijden.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

ik denk dat ik binnenkort eens de oude route ga scouten
let wel op , dit is grotendeels een "urban" route , we beginnen dus bij het Nieuwe meer in Amsterdam (vlak bij afslag Nieuw sloten) en het retour punt is de MTB route op de vuilnisbelt in spaarnewoude.
ik heb hem echter al in geen 10 jaar gereden , dus wat er nog over is van de route moet ik dus eens uitzoeken.
kan dus even duren. :-?
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
jvb
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 26 januari 2006, 23:48
Mijn mountainbike: Scott strike,koga proloog, gazelle v3

Mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel, ik ben goed bekend in amsterdam west.
norbert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 17:39

ik ken het gebied (amsterdam-west/havens/brettenzonde) zeer goed en ondanks alle veranderingen/vernielingen in het gebied is het nog steeds mogelijk om zeg maar 2 uur off road rond te crossen
Markk
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 22:53
Contacteer:

Update! We zijn nog steeds in de weer om een vast mtb-parcours van de grond te krijgen in Het Twiske. Een kwestie van de lange adem, maar we houden vol! Inmiddels hebben we een nieuwe website gemaakt over het mtb-en in Het Twiske, Amsterdam (Noord) en Purmerbos. Kijk op: http://twiske.mtbeekhoven.nl

:-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb even snel een blik geworpen en die site ziet er echt goed uit! :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

midazzz schreef:De laatste tijd wil ik eigenlijk alleen nog maar van huis uit gaan ATB-en. Samen met een maatje van mij rijden we vanaf A'dam N naar de Noorder-IJmeren (naast Coentunnelweg) en vanaf daar naar 't Twiske. Wie weet nog meer plekjes(of leuke overgangen van gebied naar gebied) in de directe nabijheid van Amsterdam waar je zonder al te veel gezeik kan biken.

NB. Was vandaag aan het hardlopen in het Amsterdamse Bos.Aan de sporen (zeker rond de grotye heuvel) te zien wordt daar ook gemountainbiked. Weet iemand hier iets meer van?
10 jaar geleden woonde ik nog in Amsterdam. Mijn schoonouders wonen er nu nog en ik ben met hun dochter getrouwd. Ik ga nog wel eens op de mtb naar Amsterdam vanuit Veenendaal of omgekeerd.

Vanuit Buitenveldert rijd ik dan door het Amstelpark (Floriadepark) naar de Amstel. Daar dan een beetje slingeren richting Bijlmermeer (verhard). In de Bijlmer liggen hele mooie onverharde paden, die volg ik richting Gaasperplaspark (ook al zo'n mooi Floriadepark) richting de waterzuiveringsinstallatie bij Driemond. Dan moet je het Amsterdam-Rijnkanaal over richting Weesp (onverhard). Vandaaruit liggen er smalle paden richting Naardermeer en de Hilversumse Meent).

Vanuit de Hilversumse Meent steek je de Loodijk over ter hoogte van 's-Graveland en dan rijd je zo het Spanderwoud in. Vanaf dat punt ligt het hele Gooi en daarachter de Utrechtse Heuvelrug aan je voeten. Uiteindelijk kom via de Ponlijn in Leusden bij de A12 en dan weer richting Veenendaal en Amerongen. Heen en terug naar Buitenveldert is dan 160 km.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Markk
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 22:53
Contacteer:

Laatste nieuws: we hebben een vergunning gekregen voor het organiseren van een wedstrijd voor de MTB en veldritfiets in Het Twiske. Qua opzet te vergelijken met de RabotopNH.
De wedstrijd vindt plaats op zondag 16 november 2008. Voor meer info, kijk op:http://twiske.mtbeekhoven.nl
Marc
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

Misschien dat ik mee ga doen aan de funklasse het is toch later op de dag, kom dan namelijk uit mijn nachtdienst en voor dat geld
T'is een kwestie van geduld, dat heel holland limburgs lult
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Goed plan :-q Als ik weer wat opgeknapt ben van mijn fietsdip dan zie ik mezelf ook wel aan de start staan van de wedstrijd van de funklasse.
Plaats reactie