Mountainbiken Amsterdam/vast parcour Twiske?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

De laatste tijd wil ik eigenlijk alleen nog maar van huis uit gaan ATB-en. Samen met een maatje van mij rijden we vanaf A'dam N naar de Noorder-IJmeren (naast Coentunnelweg) en vanaf daar naar 't Twiske. Wie weet nog meer plekjes(of leuke overgangen van gebied naar gebied) in de directe nabijheid van Amsterdam waar je zonder al te veel gezeik kan biken.

NB. Was vandaag aan het hardlopen in het Amsterdamse Bos.Aan de sporen (zeker rond de grotye heuvel) te zien wordt daar ook gemountainbiked. Weet iemand hier iets meer van?
Laatst gewijzigd door midazzz op di 27 november 2007, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Wij (de 020-allround-bike-crew) spreken altijd af in dit topic.

Bij het Amsterdamse bos hangen nog wel eens wat verdwaalde freeriders rond, maar volgens mij tref je er geen bikers aan die er hun reguliere rondje hebben liggen...

Verder kan je je heil zoeken in Spaarnwoude, maar dat zou ik in natte perioden niet aanraden (vanwege de berijdbaarheid van het parcours).
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Met Spaarnwoude heb ik wat nare ervaringen. Dat valt dus af. Weet iemand iets van tracks langs de spoorlijnen in het Westelijk havengebied?/NoordZee-kanaal?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

midazzz schreef:Weet iemand iets van tracks langs de spoorlijnen in het Westelijk havengebied?/NoordZee-kanaal?
Er is een tijdje sprake geweest van georganiseerde XC rondjes daar (omdat iemand bekend was met het gebied en een rit van zo'n 60 a 70 km kon gidsen), maar daar heb ik al in tijden niets meer van vernomen.

In het Westelijk havengebied kan je met een beetje wil wel offroad rijden, maar of het echt zo leuk is...
Je zal er toch echt bekend moeten zijn om niet continue naar de juiste weg te hoeven zoeken.

Zoals wel meer is geconstateerd: op fietsbare afstand van noord/west Amsterdam is er gewoon weinig tot niets te beleven.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Toen ik nog in Osdorp woonde reed ik idd. wel eens in het A'damse bos maar dat stelt imho niet veel voor. Ik reed er dan heen via de Oeverlanden waar ook wel wat paadjes te vinden zijn maar soms ook wel erg veel heren die zich op andere wijze vermaakten (tegenwoordig lopen er schotse runderen om dit een beetje meer tegen te gaan)

Ik woon nu in ZO en rijd wel eens een trainingsrondje in het Diemerbos of rij naar de routes bij Soest (maar da's een aardige duurtraining).

Wat betreft het niveau van de mogelijkheden sluit ik me verder bij Wicked aan...A'dam is niet bepaald het mtb capital of the world...
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Dat er weinig te beleven valt is duidelijk. Toch zoek ik de mogelijkheid om +/- 50 km. off road aan elkaar te flantsen en het liefst zo dat ik door hard te rijden toch goed moe kan worden. Desnoods trek ik zelf een spoor...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

midazzz schreef:Dat er weinig te beleven valt is duidelijk. Toch zoek ik de mogelijkheid om +/- 50 km. off road aan elkaar te flantsen en het liefst zo dat ik door hard te rijden toch goed moe kan worden. Desnoods trek ik zelf een spoor...
Go Ahead. Make Our Day :D

Nee, serieus... dat zie ik nog niet zo 1-2-3 gebeuren.

Als je wat uitdaging wilt zal je het toch in de richting van de kust (Bergen/Schoorl etc. ) gaan zoeken of in de richting van het Gooi, maar dat is vanaf Noord ook nog best een stukje rijden hoor...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Misschien een singletrack creëeren van amsterdam richting spaarnwoude over de dijk van het
noordzeekanaal :-q

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

shiverer schreef:Misschien een singletrack creëeren van amsterdam richting spaarnwoude over de dijk van het
noordzeekanaal :-q
Die dijk wordt regelmatig onderbroken door allerlei havens. Volgens mij kan je beter via de spoorlijndijk in het Westerpark naar Sloterdijk en aldaar via braakliggend terrein tussen de Seineweg en De Grote Braak een heel eind komen richting Spaarnwoude. Althans vroeger...en google maps :wink:
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Vandaag een mailtje gekregen dat er plannen zijn voor een vast parcour in 't Twiske. In januari worden er knopen doorgehakt. Nu maar hopen dat het parcour uitdagend genoeg wordt. Iets wat een behoorlijke opgave zal worden.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Als je het Twiske binnenrijdt vanuit Oostzaan, de brug over die sloot (kan je linksaf richting haven, dit doe je dus niet) je gaat dan naar rechts en dan ter hoogte van een parkeerplaats (links) en een bruggetje, heb je aan je rechterhand een stukje braak liggend terrein met wat mini heuveltjes erin waar je wat kan biken. Het is rondje zal alleen niet lager dan 1 - 2 km zijn :-{
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Het berichtje wat ik onder ogen kreeg gaat over een nieuw te maken track verdeeld over 3 gebieden. Per gebied wordt gesproken over 3 a 4 km track. De drie gebieden gaat men proberen aan 1 te sluiten.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Mmm, anders eens een emailtje sturen naar www.mtbroutes.nl wellicht weten zij het ?
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Stunning schreef:Mmm, anders eens een emailtje sturen naar www.mtbroutes.nl wellicht weten zij het ?
De initiatiefnemers zijn nog in gesprek met de beheerders van het gebied. Medio Januari komen ze met een plan van aanpak/parcour-voorstel. Lijkt me sterk dat MTB-routes.nl nu al op de hoogte zijn.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Yes, dat denk ik dan ook wel :wink:

Maar biken in het Twiske lijkt mij een goed alternatief, jammer dat het daar alleen zo plat als een pannenkoek is...
Plaats reactie