Mountainbike parcour Zwanenburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kubus-rijder
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 5 maart 2008, 10:12
Mijn mountainbike: CUBE acid 2008

Ik heb goed nieuws voor de mensen uit deze omgeving denk ik, misschien was het al bekend, maarja ik wist het niet maar ben er wel blij mee. Hier een stukje van de website van de gemeente Haarlemmermeer.


Medio 2008 zal de aanleg van Park Zwanenburg starten. Park Zwanenburg is recreëren voor jong en oud uit Zwanenburg en omliggende dorpen.

Zo komt er een speelheuvel voor kinderen, basketbalveld, skateparkje, mountainbikeparcours en een evenemententerrein. Het voormalige zwembadterrein wordt, met de bestaande beplanting, een wandelpark in Engelse landschapsstijl. Verder komen er waterpartijen met rietkragen en fiets- en wandelpaden. (bron gemeente Haarlemmermeer)

Gr Marcel
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:


-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Harry!
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 13 november 2007, 15:48
Mijn mountainbike: Felt nine 1

Ben wel heel benieuwd hoe lang en uitdagend het parcours gaat worden. Is daar al iets over bekend?
Robin007
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 12 februari 2008, 21:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9

Ik ken de Haarlemmermeer een beetje, erg veel.
Je hebt in Hoofddorp bij het oude floriade het Haarlemmermeerse bos en op het floriade terrein waar je beperkt wat kan veldcrossen.
Ook langs de driemerenweg is nu natuur met onverharde 'wandel' paden waar je overheen kan crossen.
Ik zeg bewust geen mountainbiken maar veldcrossen, ik ben bang dat Zwanenburg ook een veredeld veldcrossbaantje wordt waar ik absoluut niet de sport veldcrossen in een negatief daglicht wil stellen.
Het is en blijft een polder met zeer weinig natuurlijke hindernissen.
Kubus-rijder
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 5 maart 2008, 10:12
Mijn mountainbike: CUBE acid 2008

Ik ben laatst nog even bij het Haarlemmermeerse bos geweest om een beetje rond te kijken, maar het is inderdaad niet echt super uitdagend. hier en daar een leuk heuveltje wat je kan nemen. Voor de rest goed zoeken naar onverhard. Hier en daar een schelpenpad. Voor de rest veel verhard....Terwijl de mogelijkheid er wel zeker aanwezig is om iets leuks te maken in de gehele omgeving.
Maar het is en blijft een polder... Misschien dat Zwanenburg wel iets anders wordt, maar ik ben het met Robin eens dat het weleens erg plat kan blijven. Ik heb de gemeente ook gemailt hierover maar nog steeds niets gehoord. :cry:
smart
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 10 februari 2008, 16:49

tja, het blijft een gemeente he? :tong

Ik heb er ook mijn twijfels over, wat mtb parcours betreft moet je echt naar t oosten verhuizen.
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Toen ik hoorde dat er in het Haarlemmermeerse bos 'gebiked' werd had ik ook geen idee waar dat dan leuk zou kunnen zijn. Toch blijkt het vol te liggen met kleine onverharde paadjes en heuveltjes. De laatste tijd worden 'onze' singletracks inderdaad steeds meer veranderd in schelpenpaadjes, da's jammer. Er zijn echter nog genoeg onverharde stukken om de verschillende MTB vaardigheden (en conditie) te trainen. Van de natuurwaarde moet je het hier inderdaad niet hebben, maar we vermaken ons hier toch elke zaterdag weer prima...

Zie ook:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =hoofddorp
Perconte
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 5 november 2008, 17:06
Mijn mountainbike: Giant XTC-3
Contacteer:

Je moet geen oude koe uit de sloot halen, maar mijn nieuwsgierigheid overwon toch.
Iemand enig idee hoe ver dit project inmiddels gevorderd is?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Van het weekend heb ik hier een paar rondjes gereden. Het is 800 meter. Wel leuk, maar vooral als je er vlakbij woont (Zwanenburg, Halfweg, delen van Amsterdam Nieuw-West) en je jezelf even wil uitlaten. Het maaiveld is wat opgehoogd; dus er zit wat omhoog en omlaag in (een paar meter elke keer). De stukjes op het maaiveld waren wat drassig.
Laatst gewijzigd door Willem Altes op do 31 januari 2019, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Willem Altes schreef: ma 28 januari 2019, 23:51 Van het weekend heb ik hier een paar rondjes gereden. Het is 800 meter. Wel leuk, maar vooral als je er vlakbij woont (Zwanenburg, Halfweg, delen van Amsterdam Nieuw-West) en je jezelf even wilt uitlaten. Het maaiveld is wat opgehoogd; dus er zit wat omhoog en omlaag in (een paar meter elke keer). De stukjes op het maaiveld waren wat drassig.
Grappig het bestaat dus nog. Fietste er van de zomer langs en dacht even te gaan kijken maar het was dichtgegroeid, geen doorkomen aan vanaf het begin. Leuk om te horen dat het er nog is en nu wel begaanbaar. Ala het tijdje droog is ga ik wel even kijken ook.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ala het tijdje droog is ga ik wel even kijken ook
Vanmiddag was het helemaal droog.
het was dichtgegroeid, geen doorkomen aan vanaf het begin
Nu was er goed te fietsen, maar volgens mij gaat alles nu het warmer wordt goed groeien. Ik zag dat er al veel omhoog kwam, waar ik vanmiddag nog geen last van had.

Dus als je wil kijken: niet te lang wachten; anders moet je een rugzakje met snoeischaar meenemen.
Plaats reactie