Venray vaste route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Idd ja. Swolgen first en Venray second :D
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

qeubee rider schreef:Idd ja. Swolgen first en Venray second :D
Let's make Noord-Limburg great again and grab 'm by the :winkie:
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Miauw miauw. :wink:
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie gaan maken! Ik fietste afgelopen zondag een stukje van de rode route, Heel erg jammer en vooral klote dat er ongelooflijk veel motoren op de route hebben gezeten. De ondergrond was helaas compleet losgetrokken :evil:. verder ben ik nogmaals heel benieuwd wat voor TTF's jullie gaan maken!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Afgelopen zondag heb ik in de ballonzuilbossen 1 groep van 17, 1 van 4, 2 van 2 en 1 quad gezien/geteld.
Een ander lid van onze club heeft de groep van 17 aan de Beekweg de rode route op zien draaien.
Deze groep is onder andere gezien op route Venray en route Ysselsteyn.
Op de route Schaak in de Meterik zijn ook motoren gezien.

De uitbreiding met singeltracks is te vinden op de blauwe route, is 1.1 km lang (onder de hoogspanningsmasten).
De route is ontdaan van boomstronken en uitgegraven door Keunen uit Loon.
Momenteel zijn we bezig met egaliseren, en in kaart brengen van waar willen we kombochten.
Als het aan mij ligt komt er een, wip of brug/balk en een stukje pumptrack.
Maar eerst maar eens zorgen dat het goed berijdbaar is.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Kleine update, het nieuwe stukje singeltrack is opgenomen in de blauwe route.
Gisteren zijn de palen verzet, alles is nu voor de eerste keer aan geharkt, bochten aangezet en afwateringsgaten gemaakt.
Het werk is nog niet klaar, er moeten nog enkele kombochten gemaakt worden.
En na afgelopen zondag zijn we aan het brainstormen hoe houden we de offroad er van af.
Die zijn er namelijk ook al op geweest.
En we willen niet meer paden zoals op de rode route, totaal aan gort gereden.
Plus puntje hierin is dat de Gemeente hier iets aan wil gaan doen.
Zij willen een netwerk van A.T.B. routes op Venrays grondgebied, Ysselsteyn en Venray liggen er nu en zijn aan elkaar gekoppeld. Venray is verbonden met Overloon, en Ysselsteyn met de Schaak in de Meterik.
Het plan is om de Schaak met de route in de Maasduinen te koppelen, en die op zijn beurt weer met Overloon.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Goed bezig Reaction en crew :-q ook goed dat jullie de moed niet verliezen met dat zooitje bosfrezen.
Ik heb dat nieuwe stukje gezien laatst en dat zag er al aardig uit (volgens mij had ik de KOM! Of dat kraantje van Keunen moet sneller zijn :lol: ) nu t klaar is maar weer is d'r naar toe.
Wordt trouwens een hele rit als je straks alles zoals door jouw hierboven beschreven aan mekaar knoopt!
Ik voel een "long Distance" LR aankomen :P
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

reaction 67 schreef:Kleine update, het nieuwe stukje singeltrack is opgenomen in de blauwe route.
Gisteren zijn de palen verzet, alles is nu voor de eerste keer aan geharkt, bochten aangezet en afwateringsgaten gemaakt.
Het werk is nog niet klaar, er moeten nog enkele kombochten gemaakt worden.
En na afgelopen zondag zijn we aan het brainstormen hoe houden we de offroad er van af.
Die zijn er namelijk ook al op geweest.
En we willen niet meer paden zoals op de rode route, totaal aan gort gereden.
Plus puntje hierin is dat de Gemeente hier iets aan wil gaan doen.
Zij willen een netwerk van A.T.B. routes op Venrays grondgebied, Ysselsteyn en Venray liggen er nu en zijn aan elkaar gekoppeld. Venray is verbonden met Overloon, en Ysselsteyn met de Schaak in de Meterik.
Het plan is om de Schaak met de route in de Maasduinen te koppelen, en die op zijn beurt weer met Overloon.
Goed om te horen! Ik heb in Overloon ook wat probeersels gemaakt om quads en crossmotoren van de route af te houden. even kijken of dit werkt en als dit aanslaat gaan we dit op meerdere plekken op de route toepassen!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zondag 1-10-'17 zal de blauwe route afgesloten zijn i.v.m. de TT Rooy Tracks Venray.
Deze route wordt op enkele singeltracks tegengesteld gebruikt worden voor de TT.
Over de groene en rode route komen we ook maar dat is met de rijrichting mee.
Zo zal er op de route Ysselsteyn een 150 mtr. singeltrack gebruikt worden.
Onze dank voor 't begrip.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

I.v.m. TT Venray morgen 27-9 zijn de vaste routes afgesloten omdat er op veel plaatsen de TT Venray tegengesteld over komt.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

De afgelopen weken is er flink wat werk verzet op/aan de routes van Venray.
Er zijn enkele lange rechte paden uit gehaald en vervangen door singeltracks.
Hiermee hebben we de routes weer leuker en iets uitdagender gemaakt.
Moet nu nog worden afgewerkt, hobbels eruit, bochten afwerken, boomwortels bedekken met zand, kortom flow aanbrengen.
Omdat we/ vereniging Mudhunters met Gem. Venray besloten hebben om de rode route te laten verallen, moet er nog een nieuwe af en aanrij route komen tussen Venray/Ysselsteyn.
Xcess1975
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 9 februari 2009, 16:26
Mijn mountainbike: Canyon Lux 8.9 en Turner Flux

Afgelopen zondag combi Overloon en Venray gereden en ook de nieuwe paden gereden. Leuke toevoeging :-q

Helaas wel weer wat sporen van crossmotoren op de route..
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Deze groep is onder andere gezien op route Venray en route Ysselsteyn

zondagmiddag ook zo,n crossmotor gezien oproute ysselsteijn
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ja bekent probleem onze gemotoriseerde (vrienden).
Iedereen wil ze het bos uit hebben, de Gemeente, wandelaars, jagers, wij ATBers.
Al met de Gem. over gepraat samen met TWC Ysselsteyn, maar dan blijkt dat er geen geld is vanuit de Gem. voor bijv. wildcamera's of extra handhaving inzet. Maar als jullie ze zien en kunt foto's maken van kentekens, graag.
Of als jullie tijden weten hoelaat ze hier rond rijden kunnen we posten, maar het stedelijke gebied gaat voor.
Knakworstkweker

reaction 67 schreef: do 24 december 2020, 23:00 Ja bekent probleem onze gemotoriseerde (vrienden).
Iedereen wil ze het bos uit hebben, de Gemeente, wandelaars, jagers, wij ATBers.
Al met de Gem. over gepraat samen met TWC Ysselsteyn, maar dan blijkt dat er geen geld is vanuit de Gem. voor bijv. wildcamera's of extra handhaving inzet. Maar als jullie ze zien en kunt foto's maken van kentekens, graag.
Of als jullie tijden weten hoelaat ze hier rond rijden kunnen we posten, maar het stedelijke gebied gaat voor.
Ik kom er ook wel eens ooit tegen, heb sterk het vermoeden dat het dezelfde zijn elke keer.

Ik heb het idee dat ze bij Milheeze ongeveer starten, via Ysselsteijn en Venray naar Overloon rijden, dan terug aan de kant van Grientsveen en dan Deurne, Bakel, Gemert en terug naar Milheeze.
Plaats reactie