Venray vaste route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dank je Bowiex,
Er is sprake van om bij elkaar te blijven, maar Sander kennende zal ie wel ertussen uit willen.
En dan hang ik in zijn wiel. 8)
Veel plezier morgen, ik hoop dat je iets nieuws leert. :bier:
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Morgen wordt de ATB route gebruikt voor een toertocht, dus alle 3 de routes.
Dit is georganiseerd vanuit CycleVision, De start is op Raceway Venray, er zijn verbindingsroutes van en naar Raceway Venray en vaste route.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gisteravond een rondje rood en groen vanuit Horst gedaan.
Ruim 81 km op het tellertje en best een goede tijd neergezet op de vaste routes.
Een klein stukje verkeerd gereden bij de oversteek van Vredepeel. Ik nam aan dat daar moest worden overgestoken en doordat ik op het verkeer op de weg lette zag ik de parallelweg links eigenlijk niet.

Je moet niet met hele hoge verwachtingen deze route gaan rijden. Het is best veel recht, breed pad en ook wat stukken asfalt maar de (nieuwe, bochtige) stukken singletracks hebben op snelheid best een redelijk fungehalte.

Het is maar goed dat de paden op de singletracks redelijk wat kuilen en wortels hebben, zo vergt het op snelheid toch nog wat moeite om er hard overheen te kunnen.

Al met al was het een prima ritje voor de vrijdagavond. :-q
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Momenteel vindt er bosonderhoud plaats in de Ballonzuilbossen.
In het gebied van de groene lus zijn ze klaar, en daar zijn we ook weer meteen begonnen met de herstel werkzaamheden.
De groene lus is alweer een heel eind op orde (singeltracks), in het gebied waar de blauwe lus ligt duren de werkzaamheden nog tot het einde van de maand.
Dus daar nog even geduld, daar zal het nog even behelpen zijn.

Met de boseigenaar zijn we nu in gesprek over uitbreiding van singeltracks, en een soort van sluis/poort/obstakel te plaatsen tegen de off road motoren.

De uitbreiding van singeltracks zal pas plaats vinden als de lussen groen en blauw er weer goed bij liggen.
We proberen dan een singeltrack aan te leggen van ongeveer 1 km in de blauwe lus.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag weer onderhoud gepleegd op de singeltracks van de groene route.
Groen is nu op de brede zandwegen weer opgeruimd, op de zandwegen zul je nog last hebben van de bandensporen van de bosbouwmachines.
Vandaag al de eerste meters van de blauwe route opgekuist.

En er zit nog wat in de pen, Gem. Venray wil weten waar wij graag nog willen uitbreiden met singeltracks.
Dus die willen in het "veld" komen kijken, wat onze bedoelingen zijn.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zaterdag 2 april beginnen we aan het opruimen en herstellen van de blauwe lus in de Ballonzuilbossen van Venray.
De boswerkers zijn klaar het hout ligt aan de verharde weg om opgehaald te worden.
Nu kunnen we aan de slag met opruimen.
De gemeente Venray heeft ook toestemming gegeven voor uitbreiding van de blauwe en groene route.
De groene route zal enkele honderden meters meer singeltracks krijgen, en de blauwe route zal bijna een kilometer langer worden, ook singeltracks.
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Leuk om te horen dat er weer aandacht aan deze route wordt besteed, niet dat ik hier heel vaak kom, maar in combinatie met Overloon, kun je toch een redelijke afstand rijden :) Binnenkort maar weer eens gaan controleren.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Het is inderdaad voor de doorgewinterde mountainbiker niet de spannenste route maar door de singeltracks proberen we het toch aantrekkelijker te maken.
De ballonzuilbossen zijn nu eenmaal zo plat als een pannenkoek met hier en daar een krent.
Vandaag 3 stukken singeltracks aangepakt op de blauwe route, er ligt nog meer werk voor de rest van de maand.
Dus Blackburn na April hebben we de blauwe route ook nagelopen en afgewerkt, dan liggen de singeltracks er alvast weer goed bij.
Als we na April klaar zijn met onderhoud gaan we aan de uitbreiding beginnen.
Vandaag waren er een 6tal fietsers uit Breda op de route. :-q
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Goed dat jullie dit allemaal doen Reaction & crew :-q
ik zal de track van jullie binnenkort weer is aandoen als Overloon is opgedroogd.
dan kan ik dat mooi combineren.

ene, plat is niet erg, als t maar lekker loopt.
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag per toeval iemand gesproken uit Ysselsteyn, die nauw betrokken is met de aanleg verbindingsroute de Schaak/Ballonzuilbossen, het is bijna klaar.
Dus binnenkort kunnen we vanuit de route van Venray via een verbinding van 33 km naar de Schaak en andersom.

De routebouwers van de Walsberg hebben ook weer contact opgenomen met Ysselsteyn over een verbindingsroute.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

reaction 67 schreef:Vandaag per toeval iemand gesproken uit Ysselsteyn, die nauw betrokken is met de aanleg verbindingsroute de Schaak/Ballonzuilbossen, het is bijna klaar.
Dus binnenkort kunnen we vanuit de route van Venray via een verbinding van 33 km naar de Schaak en andersom.

De routebouwers van de Walsberg hebben ook weer contact opgenomen met Ysselsteyn over een verbindingsroute.
Serieuze verbinding zeg, moet ik dan denken aan vooral landwegen en hier en daar verhard? Of zijn er ook echt nieuwe paden in verwerkt als in singletrack of iets dergelijks.

Sowieso al top dat er gewerkt is aan een verbinding voor de liefhebbers. :-q
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Er zit eigenlijk alles in Koenuhhh, is ook niet te vermijden.
Er zitten bospercelen tussen waar ze singeltracks hebben aangelegt, stukken zandpaden en kleine bospaden. Maar ook verharde weg, bijvoorbeeld vanaf de Moosdijk achter Ysselsteyn naar de Schaak kun je niets anders meer dan de verharde weg volgen.

De verbinding Venray/Horst zal klaar zijn voor de Peter Winnen Toertocht, want in de ATB toertocht zal veel van de verbindingsroute in opgenomen zijn.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Helaas is het qua hm's een niet al te interessante omgeving. Al is er met de juiste wijze van aanleggen zeker wel een leuke (verbindings) route van te maken.

Venray heeft ook enkele hele mooie stukjes, langs het beekje op bv.

Ik ga als de dagen op zijn langst zijn wel weer eens heen en weer naar Venray. Kijken of de verbinding dan ook haalbaar is. Het zigzaggen via Veulen is ook niet alles.
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Klinkt veelbelovend!

Vandaag een stuk op de route venray gereden, maar de bosbouwers hebben wel flink huisgehouden zeg!
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

PijnJoh schreef:Klinkt veelbelovend!

Vandaag een stuk op de route venray gereden, maar de bosbouwers hebben wel flink huisgehouden zeg!
kun je well zeggen ja! Vandaag groen gedaan daar i.c.m.Overloon, godsamme wat een bende daar in t bos en de aan en afvoerwegen in het eerste lusje (gezien vanaf startlocatie)
Het 2e lusje is in vergelijking daarmee een verademing, duidelijk te zien dat er wat aan gedaan word :-q
vond t well beetje hobbelig enzo, als je groen combineerd met route overloon heb je zo'n 55km's. Genoeg voor een Zondagje biken.
bepijling is echter prima, die paaltjes worden nu ook gebruikt om er hout tegenaan te stapelen :lol:

Ga binnenkort ook nog eens de rode route opnemen in een ritje.
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Plaats reactie