Venray vaste route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Afgelopen weekend heb ik voor de tweede keer de vaste route in Venray gereden (i.c.m. Overloon) en nu zit ik toch te twijfelen of ik niet ergens een stuk gemist heb.

In het begin van de route kom je een stuk langs een kanaal op. Op een gegeven moment kom je uit op een verharde weg waar je linksaf moet een bruggetje over (dit bordje staat er nog). Meteen na het bruggetje moet je rechts (dit bordje is verdwenen). Hier is ook een grote berg takken/boomstammen neergegooid door onze vrienden de "natuurliefhebbers". Als je over- of om deze berg heengeklauterd bent, kun je een paadje het bos in volgen, of een paadje rechts langs het kanaal op.
Ik ben hier telkens het pad het bos in gevolgd (waar je nog een paar keer wat wegversperringen tegenkomt), maar klopt dit wel?
Op een gegeven moment zie ik wel weer ergens in een zijpad een bordje staan, maar ik heb het idee dat ik daar dan van rechts had moeten komen.

Verder ben ik wel benieuw of iemand weet wie de beheerder van deze route is. Ik zou ze graag een mailtje willen sturen over de vernielde bordjes en de takken en boomstammen die op de route gegooid worden.
Niet dat ik de hoop koester dat er dan meteen iets aan gedaan wordt, maar als iedereen dat nu zou doen en er maar voldoende klachten over komen wordt de kans in ieder geval groter dat er aandacht aan besteed wordt.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Paulus S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 18:26
Mijn mountainbike: Giant NRS composite+Giant XTC composite

Precies op de zelfde plek ben ik in mei ook de fout in gegaan.
Ook achter die boomstammen wezen kijken maar kwam een hele tijd geen bordjes tegen.
Ik heb de asfaltweg gevolgd ( links over de brug) en kwam aan het eind toch weer een bordje tegen.
Alleen jammer dat ik een stuk gemist heb.
Ga in september terug om de route nu wel goed te rijden.
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

De route is van de mudhunters.
www.mudhunters.nl

Hoe was de route verder?
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

De route is vlak en snel,
ja, net zoiets als je gezien hebt in Well.
Alleen jammer van al die versperringen met takken,
Ik hoop dat ze die bomenknuffelaars eens pakken.

En dan is het nog niet eens 5 december...
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

mmmm, niet mijn pakkie an dan.

Snel is leuk, maar is geen hoofduitdaging. Als ik op mijn fiets ga zitten denken wat ik deze week allemaal nog moet doen..... :wink:
Ik vond de route in Vlierden wel leuk om te doen. Leuke paadjes en hobbels, wel wat saaiere stukken tussendoor maar kon prima zo. Eerst een rondje kijken en dan een rondje snel. Binnenkort ga ik Liesel en Deurne ook proberen. Over Deurne hoor ik verschillende verhalen, van de leukste van bovenstaande 3 tot de saaiste.

Heb je de route van Overloon ook gefietst? Die ligt er namelijk praktisch naast.
Paulus S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 18:26
Mijn mountainbike: Giant NRS composite+Giant XTC composite

Afgelopen week beide routes gedaan achter elkaar Overloon en Venray

Niet veel hoogte verschil op wat zandwalletjes na.
Beide routes hebben een paar leuke singletracks
Geen bomen meer op de Venrayroute (over de brug)
Bordjes waren niet overal duidelijk maar doormiddel van de GPS de Venrayroute deze keer goed kunnen rijden.
Routes zijn leuk voor een ochtend of middag fietsen
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Vandaag nog een heel klein stukje van Venray meegepikt tijdens de toertocht van Oploo.
Zowel Overloon en Venray blinken niet uit in hoogtemeters, maar er is best wel aardig te rijden. Redelijk wat singletracks en af en toe een bultje. Vooral achter elkaar is het een leuke trainingsronde. Ik start dan in Overloon. Pak de eerste lus en vervolgens volg je "lus III" waarmee je bij de balonzuil uitkomt (een stukje van ongeveer 3 km over zandpaden), wat het beginpunt is van de route van Venray. Na het rondje Venray dezelfde weg terug en dan de route van Overloon afmaken. Totaal kom je dan op iets van 45-50 km.
Aangezien er nu ieder weekend wel ergens in de buurt een toertocht te rijden valt, zal ik er voorlopig wel niet veel komen.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Oud topic zeg, lijkt erop dat de route van Venray niet heel populair is haha..

Ik had gisteren mijn navigatie binnen gekregen, Garmin edge 800. En ik dacht laat ik hem in Venray gaan testen aangezien de bewegwijzering er niet super is.. Ingesteld en zo hard mogelijk gegaan. Uiteindelijk was ik binnen een klein uurtje rond. De route opzich is wel aardig, niet heel spannend verder. 0,0 hoogteverschillen. Nja de edge 800 gaf aan 18 hoogtemeters? Niet heel spannend dus ;)..

Verder is het gewoon een heel eenvoudige route. Misschien een goed parcour voor beginners?

Heb me toch wel redelijk vermaakt en ben zeer tevreden met de edge 800!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Efkes een oude koe/route uit de sloot halen.
De route van Venray is hier en daar uitgebreid met stukken singeltracks, dit om de route nog aantrekkelijker te maken. :lol:
Ik heb er zelf enkele zaterdagochtenden aan mee mogen helpen.
Er zijn singeltracks bij die met de hand zijn aangelegd, dit merk je aan de zeer korte bochtjes. :~
En de rest is uitgegraven met een minigraver.
Hoogteverschil is nog steeds nul, maar er moet nu wel meer gestuurd worden.
De bedoeling is om aan de binnenlussen groen 5 km en blauw 8km de meeste aandacht aan te besteden en rood in een later stadium aan te pakken. Dit in verband met onze gemotoriseerde vrienden.
Er zal links en rechts nog wat aan gewerkt worden, egaliseren, bochten en afwatering.
Probeer de route eens als je in de buurt bent, en meld hier je bevindingen. :roll:
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag weer aan de route gewerkt, egaliseren van de slecht lopend singeltrack.
Hiernaast ook nog aan afwatering gewerkt, zodat er geen water op het pad blijft staan.
Er ligt nog veel werk, maar er zit potentie in de nieuwe route.
Wel geteld 1 mountainbiker was op de route vanmorgen, en die was zeer positief over de uitbreiding en blij met het werk wat we vandaag aan het doen waren.
Singeltracks aanleggen is 1 ding, maar fine tunen is nu van toepassing.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

@Reaction 67.

Goed dat jullie dit doen :-q
Maar: is t niet zonde van jullie vrije tijd om daar nu zoveel energie in te steken, gezien de overmacht aan gemotoriseerde freezen die daar alles weer loswoelen!!!
Die krijgen daar in Venray en ook op gedeeltes van Overloon aardig de overhand :evil:
ik was vorige week nog op bijde route's te gast, een drama, met de bike van de ene ploegvoor in de andere.
en deze jongens kijken ook niet op van een B.O.A.tje meer of minder, dus bikers blazen ze ook zo omver!!
ik hoop echt voor jullie dat het gedaane werk volgende week nog intakt is,maar ben er bang voor.

p.s. passen jullie de routebordjes van de rode route ook nog aan?
Die zijn soms zeer slecht zichtbaar of ze zijn er niet meer.
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

De gedachte achter al het werk is dat we een aantrekkelijke route kunnen aanbieden/hebben liggen in de ballonzuilbossen.
Deze bossen zijn zo druk met mensen, wandelaars, joggers, vissers en mountainbikers dat de bosfrezen wel de rand op zoeken van de bossen maar de oude binnenlus niet.
En daar gaat onze aandacht nu naar uit.
De lange lus rood, die zijn we wel opnieuw aan het uitpijlen, palen zijn geplaatst maar is nog niet afgerond met alle bordjes plaatsen.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

:-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag weer aan de route gewerkt, palen gezet op de rode route. Dacht dat dit al klaar was, maar niet dus.
Hierna hebben we langs het afwateringskanaal nog de remknippen van onze bosfrezen glad getrokken en voor afwatering gezorgd.
Deze week worden de pijltjes erop geschroefd en de oude palen verwijderd.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zo weer een week verder, vandaag de laatste 10 bordjes op de rode route geschroefd.
Is nu weer helemaal up to date.
Hierna op de groene route nog wat hout op de route gesleept, op een brandgang wel te verstaan.
De reden hiervoor is dat men niet rechtdoor rijdt over de brandgang maar gaat slingeren, zodat er een bochtig pad ontstaat.

Er wordt toch redelijk veel gebruik gemaakt van de route, ik denk daarbij aan beginners, toerfietsers op de ATB en fietsers die de route gebruiken om een verbinding te maken naar een ander stuk bos of route.

Als je gebruik maakt van de route geef dan je mening hier of op mountainbike routes door.
Dan maken wij er weer werk van.
Plaats reactie