Verboden te fietsen bij Dirtspot Soesterhoogt

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Demo8pro rider schreef:
Wicked DJ schreef:Wellicht dat ik er morgen een telefoontje aan waag...
Als je dat zou willen doen, jij kent de regeltjes over dat soort dingen beter dan ons :-q
Ik ben mezelf al aan het inlezen in de materie ;)

Vrijdag is een bewezen slechte dag om contact te leggen met de overheid, maar ik laat me niet door een telefoniste uit het veld slaan ;)
Vooralsnog is het 'hoe en wat' m.b.t. Soesterhoogt erg vaag. Het gebied komt, voor zover ik kan zien, niet voor in het Masterplan Soesterberg, dus die link gaat ook even mank.

Maar zoals gezegd: ik ga me even inlezen en morgen (bij gelegenheid) de eerste voorzichtige stappen wagen richting gemeente Soest.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
bobby
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 21:44
Mijn mountainbike: YT- TuEs FR - Giant Trance - Commencal Maxmax
Contacteer:

Succes alvast met bellen :-q

Hopelijk komen we zo iets meer te weten.

@ sneeck

Die stichting is wel een cool idee :-D maar zoals je al zei wordt het een hoop exta(papier) werk.
Je sprak ook over het krijgen van een ubergaaf parcours. Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat de gemeente meehelpt bij de bouw/onderhoud van de spot. Dan ben je er dus niet helemaal meer de baas, en je kan dan niet zomaar meer "even dit ophogen, en dat weghalen". Ook moet je je misschien gaan houden aan bouwvoorschiften :~ . De extra bekentheid kan natuurlijk ook avrechts werken.

Ik wil dus niet alles afzeiken, maar dit zijn wel punten van aandacht.

Als die stichting dan echt realiteit wordt, is het mischien een idee om(als de bouwers het er natuurlijk mee eens zijn) de andere illegale dirtspots erbij te betrekken en aan de gemeente laten weten dat ze er zijn. Dan vormt er zich een soort van netwerk met "recreatieplaatsen". Zo open kaart spelen is natuurlijk een risico, maar zo kom je met de stichting wel weer iets serieuzer over. Met een beetje geluk komt er dan toestemming voor die plekken. En dan is de angst dat alles daar ook gesloten wordt weg. Natuurlijk kan de gemeente er ook gelijk een buldozer opafsturen, maar dat is dan het risico dat je neemt. Wie weet kunnen we in de toekomst met zo'n stichting andere spots (verder weg in het land) ook bij die Stichting voegen. Zo beteken je ook nog iets voor bikers in het hele land.

Natuurlijk ben ik ook bereid om te helpen op welke manier dan ook.

Zo. Nu even genoeg gebrainstormt. Verberter me als ik iets niet goed heb, of als je het er niet mee eens bent. Ik denk toch dat dit de beste manier is om tot goede ideen te komen.


gr. bobby
martin goedemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 16 oktober 2004, 01:09
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite + NRS2 / race: Cadex Carbon 980C
Contacteer:

Straks even langs geweest, ik zag dat er een mafkees :evil: al een stuk tape over het woord mountainbikers had geplakt, heb dat er maar even weer af gehaald :tong . Om de vrede te bewaren.

Nu rijd ik zelf veel xc in deze buurt en zag een tijdje terug volgens mij bobby er... zou toch wel jammer zijn als jullie er niet meer kunnen jumpen.... respect.....ik doe het jullie niet na....een kleine jump best, maar die table tops enz.........succes :-q
ik zal dit topic verder volgen.
Laatste aanwinst http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I8J7JPC7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik niet op mijn NRS zit dan zit ik in http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4LGGT8DU.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Ik heb ook nog wat beter en zorgvuldiger naar de borden ( en de gekoppelde wetten en verwijzingen ) gekeken , lijkt toch behoorlijk dichtgetikt te zijn ( jammer ).Het uiteraard bord blijft dubieus ..
Eerst maar eens kijken wat er uit het gesprek van wicked komt , en aan de hand hiervan een verdere strategie bepalen .Wellicht wind ik me ( of wij ons ) meer op dan nodig is..
Sneeck
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1647
Lid geworden op: za 10 juni 2006, 19:04

Bobby,

Stichting Freeride Achterhoek heeft een lap grond en een aardig leuke subsidie gekregen voor de aanleg van hun "baantje". Het duurde voor hun wel meer dan 1,5 jaar om het van de grond te krijgen en is momenteel nog steeds in aanbouw, alhoewel bijna klaar.

http://www.freerideachterhoek.nl/index.php" target="_blank

Dan is mijn grootte natte droom natuurlijk dit staaltje prachtwerk te evenaren. Hmm dit brengt me op het idee om ook met hun in gesprek te gaan voor tip's etc. om met de gemeente te bespreken.
Amplify your Ride®

Banshee Spitfire Amp Scythe

~22Pride~
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Wat wel jammer is dat dit soort wat meer "extremere" vormen van MTB wat buiten het bewegingsveld van een lobbyclub NTFU/KNWU liggen. Dat is geen nieuwe constatering, maar een wat bredere ondersteuning/belangenbehartiging zou geen kwaad kunnen. Nu komt het wel heel vaak op lokale en persoonlijke bemoeienis neer.

Tuurlijk is het mooi dat er op geregeld nieuwe "normale" routes bijkomen (alleen op de heuvelrug is dat een ander verhaal helaas) maar de meeste van die toersjaakroutes doen me de broek niet echt bollen zeg maar.

Succes iig
Downhill is geen grapje
bobby
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 21:44
Mijn mountainbike: YT- TuEs FR - Giant Trance - Commencal Maxmax
Contacteer:

heeeyy subsidie is natuurlijk altijd intressant :D
En die plek voor dat baantje is misschien ook erg goed mogelijk in Soesterberg. Die hele luchtvaartbasis gaat weg, dus dan is er vast nog wel een plekje over voor een mooi parcours.
Als er dan echt een parkje zou komen, zal er vast wel intresse voor zijn. Zeker voor mensen uit het westen(A'dam, den haag R'dam). Het is voor hun ook erg dichtbij(en minder ver als de achterhoek).
Die 1.5 jaar zal hier ook wel gelden(Als alles natuurlijk uberhaubt wel doorgaat :tong)
Dan is het alsnog belangrijk om de bestaande plek in ere te houden zodat er toch nog gebiked kan worden.
In gesprek gaan met die gasten is natuurlijk een heel goed idee. :-q

Het blijven natuurlijk voorlopig maar dromen, maar wat moet je anders doen op je donderdagavond :wink:
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bobby schreef:maar wat moet je anders doen op je donderdagavond :wink:
Je huiswerk maken, zodat je het wél begrijpt als er moeilijke woorden gebruikt worden? :tong ende ;)

Maar ik ben nu redelijk ingelezen en moet concluderen dat er niet veel ijzers in het vuur zijn overgebleven, maar dat ik wel reden genoeg zie voor een gesprek en dat ik ook inhoud aan het gesprek kan geven. De strategie is bepaald in ieder geval.

Het idee voor een landelijke club lijkt me ook wel wat, maar of ik me daar in wil begraven.... (kost wel verdomde veel tijd namelijk)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Sluit je aan bij het Heuvelrugberaad.

Wij begonnen een jaar geleden met niks plus nog drie keer niks. We richtten ons in eerste instantie op alles wat met mountainbiken te maken heeft in het Nationaal Park, dus het deel ten zuiden van de A12.
Het Nationaal Park breidt zich volgend jaar uit tot alles ten zuiden van de A28 en daarna in stappen tot aan de A1 en het Gooimeer.

Zoek eens op internet naar "Heel de Heuvelrug", zodat je kunt zien waar je op kunt haken. Voor de hele provincie (behalve alles wat Amersfoort of Utrecht heeft) geldt een Aktieprogramma Vitaal Platteland, van waaruit een hoop activiteiten ontwikkeld kunnen worden.

Als je wat wilt, zou ik me in eerste instantie bij MBC-Midden en Tempo Soes melden.

zie ook
http://www.mountainbike.nl/ned/index-ni ... Fid%3D4199
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Je zou misschien kunnen aanhaken aan dat Singletracks van o.a. NTFU, dat is natuurlijk behoorlijk XC-toer georienteerd maar heeft wel een behoorlijke infrastructuur en wellicht contacten.

Probleem is natuurlijk ook een beetje dat doorgaans het FR/Dirt/DH wereldje een redelijk anarchistisch gehalte heeft (het is laue shit dus ik kan best wel gewoon een paar bulten gaan graven waar ik wil) en dat "klikt" niet zo lekker met de ambtelijke inslag in ons drukke landje die liever rustig en voorspelbaar volk op hun grondgebied wil hebben rondrijden. XC is dan wellicht weer net wat minder "eng" waardoor je daar toch wel beweging ziet.

Dus ja, al wil je dergelijke locaties een beetje levensvatbaar en "officieel" houden ontkom je er als FR/Dirt/DH scene niet aan je een beetje te schikken in het systeem en saaie dingen moet doen als besprekingen, afspraken, subsidies lospeuteren. Dat is heel wat anders dan "effe gaan praten".Maar denk niet dat een hoop mensen daar voor staan te springen...
Downhill is geen grapje
Sneeck
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1647
Lid geworden op: za 10 juni 2006, 19:04

B100 schreef:Maar denk niet dat een hoop mensen daar voor staan te springen...
...Moet jij eens opletten. Durf te wedden dat iedere biker van de vaste kern meegaat naar het gemeente huis om dit van de grond te krijgen :-q

Je moet wat als je 2de huis word gesloopt. Als dit niks word zullen we een alternatieve illegale locatie moeten vinden, so be it. Biker 4 life zeggen ze wel eens!
Amplify your Ride®

Banshee Spitfire Amp Scythe

~22Pride~
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Als het moet komen we gewoon met zijn allen maken we er gewoon een lets ride van :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Sneeck schreef:
B100 schreef:Maar denk niet dat een hoop mensen daar voor staan te springen...
...Moet jij eens opletten. Durf te wedden dat iedere biker van de vaste kern meegaat naar het gemeente huis om dit van de grond te krijgen :-q
Dat is het punt juist.

Nu de nood aan de man is wil iedereen wel mee naar het gemeentehuis om een punt te maken. Maar het gaat juist om de structurele aanpak, dus zeg maar de lange (beleidsmatige) adem, en daarvan constateer ik dat die er voor dit soort MTB nog niet is.

Met tig man naar gemeentehuis is een goed statement maar los je het m.i. niet gelijk voor de lange termijn op.
Downhill is geen grapje
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Denk dat de vaste kern zich echt wel in wil zetten voor een legale spot, ook al moet dat voor langere tijd. Dat het de eerste tijd vooral regeltjes werk zal zijn, zijn we ons wel bewust. Ga er ook vanuit, dat we echt wel een jaar verder zijn, voordat we ook maar iets officieels, met de gemeente geregeld zullen krijgen.

Ben benieuwt wat Wicked morgen voor resultaat kan behalen bij de gemeente Soest.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Go Wicked ! :D
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
Plaats reactie