Verboden te fietsen bij Dirtspot Soesterhoogt

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
woertje73
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 19:53
Mijn mountainbike: Merida Gustav

Hhmm,

Ik denk dat ik mijn XC rondje ook dan niet meer kan rijden. :-{
Vanuit Amersfoort bos Birkhoven in dan het Mickey Mouse circuit op de Soesterhoogt en een paar x de Stompert op. en via de Soesterduinen weer terug.

Weet iemand of er verder in de bossen bij Soest ook deze leuke :(( bordjes zijn geplaatst en is dit wat het Utrechtse heuvelberaad bereikt heeft :evil:
Ga niet waar de weg je leidt,
maar ga waar geen pad is
en laat je eigen spoor na.
martin goedemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 16 oktober 2004, 01:09
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite + NRS2 / race: Cadex Carbon 980C
Contacteer:

woertje73 schreef:Hhmm,

Ik denk dat ik mijn XC rondje ook dan niet meer kan rijden. :-{
Vanuit Amersfoort bos Birkhoven in dan het Mickey Mouse circuit op de Soesterhoogt en een paar x de Stompert op. en via de Soesterduinen weer terug.

Weet iemand of er verder in de bossen bij Soest ook deze leuke :(( bordjes zijn geplaatst en is dit wat het Utrechtse heuvelberaad bereikt heeft :evil:
Ik ben straks even bij dat bord geweest en toen ook even in het donket het mickey mouse baantje opgelopen en bij het het(stompert)geen extra bord gezien :tong
Laatste aanwinst http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I8J7JPC7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik niet op mijn NRS zit dan zit ik in http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4LGGT8DU.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

succes en sterkte gewenst aan alle betrokken personen!

http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=57" target="_blank
hier kom je ook wel wat draadjes tegen met bruikbare tips.

simpele dingen als het naar de ambtenarij toe geen dirtspot noemen, maar een oefenterein voor "bike skills"

en bmx en mountainbiken zijn olympische sporten...
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Toch vind ik nog steeds dat Sneeck zichzelf ergens aan vast moet ketenen...
Vond ik gewoon een goed idee van hem en het lijkt me een mooi plaatje ook ! ;-)
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Trouwens, het Mickey Mouse baantje, tssk...
Wat als je dit bord straks aan het begin van je XC route vind ? Als het blijkbaar zo makkelijk VERBOTEN gemaakt kan worden, UITERAARD voor mountainbikers...
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
woertje73
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 19:53
Mijn mountainbike: Merida Gustav

Ik rijdt op een XC fiets een ATB, de meeste op de dirtspot met een dirt fiets in de wet is de term mountainbike niet bekend en we hebben hier geen bergen dus het onderste bord kan op geen van ons allen slaan we zijn geen mountainbikers maar all terrain bikers. :-D :winkie:
Ga niet waar de weg je leidt,
maar ga waar geen pad is
en laat je eigen spoor na.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Goed. Het eerste contact is geweest.

Zoals ik al aangaf is vrijdag niet de meest gunstige dag om met een ambtelijke organisatie te bellen, daar veel ambtenaren vrijdag niet werken (daar hoeft geen discussie over te ontstaan wat mij betreft).

Ik heb het probleem voorgelegd (even met de nadruk op het onderbord over 'mountainbikers')
Als de gemeente Soest woord houdt zal ik ergens in de loop van maandag worden teruggebeld over het beleid achter dit bord.

Tot zover even de update. Maandag waarschijnlijk meer.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

woertje73 schreef:Ik rijdt op een XC fiets een ATB, de meeste op de dirtspot met een dirt fiets in de wet is de term mountainbike niet bekend en we hebben hier geen bergen dus het onderste bord kan op geen van ons allen slaan we zijn geen mountainbikers maar all terrain bikers. :-D :winkie:
Waarschijnlijk is voor wijsneuzen als jij het onderste bord er ook neergezet. Er zijn vast mensen die gezegd hebben "wij zijn geen fietsers, wij zijn mountainbikers"....
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Hoe klein willen ze het maken met "UITERAARD"?

Dat is hetzelfde als je om elke hondendrol een cirkeltje gaat zetten. Dan zijn er ook weer mensen die met een stokje die drollen uit het cirkeltje gaan duwen..
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

een fiets is een fiets en een PC-Hoofdtractor is ook een auto. Je kunt geen wettelijk onderscheid maken tussen de ene fiets en de andere. In Nijmegen dachten ze ooit dat je voor hufter-auto's een hoger parkeertarief kon eisen en in Amsterdam wilden ze Hummers en grote hoerensloepen uit de stad weren. Helaas, zo werkt het niet

Afbeelding

@ Mr MOD: ik kreeg me plaatje niet kleiner...
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
khardak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 12 juli 2007, 14:24
Mijn mountainbike: Giant atx 1100/cube flying circus '07'/eastern element
Contacteer:

maandag duurt nog zo lang........ en waar moet ik ondertussen gaan dirten :-{ (16 dus geen auto mensen) en sneeck geef nou maar toe dat je wipwap ons heeft gekilled :wink:

desalniettemin deze spot moet blijven bestaan of er moet een hele goede vervanging komen...
grtz,
opeens heb je het, je wordt fietsendief!!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ergens is het wel "grappig" om te zien dat alleen het plaatsen van een bord gelijk bij iedereen de indruk doet wekken dat de spot "gesloten" is... Zover is het nog niet.
Het enige dat nu gedaan is, is het benadrukken van de regels en helaas met een zeer stigmatiserend onderbord...

Feitelijk was het biken daar al die jaren al verboden, alleen is er slechts een paar maal tegen opgetreden en de laatste jaren dus heel duidelijk niet.

Maar goed, om geen olie op het vuur te gooien is het verzoek van Sneeck om er niet te biken best logisch.
(en dus houdt iedereen zich er keurig aan :-q )
Helaas kan ik niet garanderen dat ik maandag al een bevrijdend antwoord kán hebben. Waarschijnlijk moet ambtenaar in kwestie zich toch ook even gaan verdiepen in de situatie. Wie weet dat er wel duidelijkheid komt uit het gesprek, maar dat is afwachten...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Sneeck
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1647
Lid geworden op: za 10 juni 2006, 19:04

Nouja nu dat bord er dus staat zullen ze hoogstwaarschijnlijk ook bekeuren zodra ze je betrappen. Deze boetes zullen zeer waarschijnlijk best pijn doen in de portemonnee en met een beetje pech, bij teveel bekeuringen gaat de bulldozer eroverheen omdat mensen het bord aan hun aars lappen. Verder raak je alle kredabiliteit kwijt zodra je bij de gemeente komt, nadat het gevlakt is, voor een alternatief.

Diegene die er nu gaat rijden gaat het dus voor ons verzieken om ook maar een kans te maken op een vaste locatie. Hopelijk houden de locale xc'ers zich hier ook aan omdat deze zo nu en dan ook langs hobbelen :-{

Laten we het volgende doen: met meer mensen naar de gemeente bellen en vragen om opheldering. Hierdoor zullen die lui ook wel denken "wth is going on" en zich meer verdiepen in de kwestie met kans dat dit gewoon een misverstand is door een over-ijverige ambtenaar met een hekel aan mtb'ers.(altijd positief blijven denken)

Ik ga een paar mailtjes de deur uit doen richting SFA, MBC-Midden en de locale crossclub Salz met tip van mijn baas of we daar niet een stukje grond mogen gebruiken(onder het motto dat er al genoeg crossmotoren rijden en een paar biker's er weinig overlast veroorzaken. Gaat wel weer ten koste van de rust en je concentratie maar nu moeten we elke gelegenheid met beide handen aanpakken.)
Amplify your Ride®

Banshee Spitfire Amp Scythe

~22Pride~
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Sneeck schreef:

Laten we het volgende doen: met meer mensen naar de gemeente bellen en vragen om opheldering. Hierdoor zullen die lui ook wel denken "wth is going on" en zich meer verdiepen in de kwestie met kans dat dit gewoon een misverstand is door een over-ijverige ambtenaar met een hekel aan mtb'ers.(altijd positief blijven denken)
Ze min of meer gaan stalken kan ook in het verkeerde keelgat schieten , en vooral irritatie opwekken bij de gemeentebeamte ( er is er nl. maar 1 die hier over gaat en daar is wicked al mee in contact , als ze terugbelt ) . Je zal toch een beetje met hun ( wellicht wat trage en omslachtige ) systeem moeten meehobbelen ipv je er al te veel tegen verzetten . Geduld en tact is in deze dus een heel belangrijk aspect .
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

yves schreef:Geduld en tact is in deze dus een heel belangrijk aspect .
En zo is het. Laten we het nog even in de 'gezellige' sfeer houden. Pas als Soest de kont in de crib gooit is het wellicht tijd om er meer ruchtbaarheid aan te geven.

Ik wil me best inzetten (waarvan akte), maar dan moet niet links en rechts het gras al voor m'n voeten weggemaaid worden.
Als jullie het zelf willen doen; mij best, maar geef dat dan even aan, dan trek ik m'n handen er van af ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Plaats reactie