Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Dan nog. Meneer volgt hem zelfs op Strava en post dit alleen omdat hij zijn routes niet leuk vindt. Dat heeft hij op dit forum meerdere malen laten doorschemeren. Ik ben niet kapot van dit soort reacties, kinderachtig, maar goed da's mijn mening.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Nevermind, geen zin in dit geneuzel
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik kom hier om te mountainbiken, en dan rijd ik kilometers over asfalt langs een snelweg en als ik om me heen kijk zie ik alleen maar mooie afdalingen en klimmen die niet in het parcours zitten. Daar wordt ik gek van in mijn hoofd, de wandelaars mogen er wel komen en wij niet. Waarom niet vraag ik mij dan af :~

En dat andere ik begreep niet helemaal of dit over mij ging maar ik heb alleen bordjes gevolgd toen ik op de fiets zat
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Dat laatste ging niet over jou inderdaad ;).

En tsja, de route hier is nou eenmaal geen 2.0 route.
Je kunt 'm overigens wel eenvoudig aan route Ede vastplakken (zowel vanuit de zuidlus als de noordlus), dan heb je meer afwisseling.
(Of als je wat meer kilometers gewend bent plak je 'm aan de Posbank route, verbinding staat op mtbroutes.nl)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bonzaiking schreef: di 28 juli 2020, 22:42 Daar wordt ik gek van in mijn hoofd, de wandelaars mogen er wel komen en wij niet. Waarom niet vraag ik mij dan af :~
Heb je even?

Onder andere iets met zure wandelaars die tegen alles behalve hun zelf in het bos zijn, en heel veel geluid maken. (als in klagen bij de beheerder, media op zoeken, enz.) Bikers die denken dat voor hun de regels niet gelden en dus weer veroorzaken dat er geklaagd wordt / de beheerder er klaar mee is. Het beeld dat heerst over de mountainbiker waardoor een grondeigenaar sowieso het terrein niet openstelt voor mountainbiken. Beschermd natuurgebied / rustgebied voor wild. (mag de wandelaar ook niet overal komen) Grond is domweg niet geschikt om op te rijden. om maar eens wat te noemen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 20:44 Grappig is wel dat zelfs de bedenker van veel mtb routes daar op paden rijdt die niet bij de route horen.
Hoe bedoel je het goede voorbeeld.
Misschien wel gebied verkennen waar mogelijk gewerkt wordt aan plannen voor een route. (met ontheffing) Het is alleen niet heel handig om dat openbaar te zetten. Gewoon een rondje rijden in gebied waar dan niet de bedoeling is is inderdaad niet wenselijk als je weet dat je profiel iets meer aandacht heeft van een willekeurige biker.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Biker67 schreef: di 28 juli 2020, 22:18 Dan nog. Meneer volgt hem zelfs op Strava en post dit alleen omdat hij zijn routes niet leuk vindt. Dat heeft hij op dit forum meerdere malen laten doorschemeren. Ik ben niet kapot van dit soort reacties, kinderachtig, maar goed da's mijn mening.
Das niet helemaal waar.
Ik post dit niet omdat ik zijn routes niet leuk vind, dat kan ik ook wel gewoon zeggen mocht dat zo zijn. (overigens klopt dat niet helemaal, want sommige routes vind ik wel leuk om te rijden).

Ik poste het dus omdat iemand zei dat het verboden is om buiten de route te fietsen daar.
Toen vond ik het wel ironisch dat notabene zelfs de bedenker van vele routes, die het goede voorbeeld moet geven, buiten de route fietst en dat ook gewoon openbaar heeft staan.
Buiten de route fietsen levert kritiek op en maakt het moeilijker nieuwe routes aan te leggen, iets wat notabene zijn bedrijf is.

Maar goed, het zal wel, het is mijn toko niet. :-q
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Tijgerhaai schreef: wo 29 juli 2020, 00:01
Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 20:44 Grappig is wel dat zelfs de bedenker van veel mtb routes daar op paden rijdt die niet bij de route horen.
Hoe bedoel je het goede voorbeeld.
Misschien wel gebied verkennen waar mogelijk gewerkt wordt aan plannen voor een route. (met ontheffing) Het is alleen niet heel handig om dat openbaar te zetten. Gewoon een rondje rijden in gebied waar dan niet de bedoeling is is inderdaad niet wenselijk als je weet dat je profiel iets meer aandacht heeft van een willekeurige biker.
Vrijwel iedere local, zo niet allemaal, kiest vanaf de A50 / Boersberg hier al jaren een alternatief tot aan de Italiaanseweg, waar de vaste route pas leuk begint te worden. De vaste route loopt tot aan de Italiaanseweg hoofdzakelijk over asfalt terwijl er prachtige trails naast liggen. Het zal heel officieel wel niet mogen maar volgens mij wordt er over dit stuk van de stuwwal (nog) niet erg moeilijk gedaan. Misschien dat dat veranderd als hier een vaste uitdagende route gecreëerd wordt, maar heb begrepen dat dat een lastig verhaal is. Controles en verbodsbordjes zijn er op dit stuk ook niet, in tegenstelling tot andere gebieden in de omgeving Doorwerth en Oosterbeek. Er zal dus wel gefietst blijven worden en een enkele moraalridder zal foei zeggen, het zij zo.
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Biker67 schreef: wo 29 juli 2020, 10:58
Tijgerhaai schreef: wo 29 juli 2020, 00:01

Misschien wel gebied verkennen waar mogelijk gewerkt wordt aan plannen voor een route. (met ontheffing) Het is alleen niet heel handig om dat openbaar te zetten. Gewoon een rondje rijden in gebied waar dan niet de bedoeling is is inderdaad niet wenselijk als je weet dat je profiel iets meer aandacht heeft van een willekeurige biker.
Vrijwel iedere local, zo niet allemaal, kiest vanaf de A50 / Boersberg hier al jaren een alternatief tot aan de Italiaanseweg, waar de vaste route pas leuk begint te worden. De vaste route loopt tot aan de Italiaanseweg hoofdzakelijk over asfalt terwijl er prachtige trails naast liggen. Het zal heel officieel wel niet mogen maar volgens mij wordt er over dit stuk van de stuwwal (nog) niet erg moeilijk gedaan. Misschien dat dat veranderd als hier een vaste uitdagende route gecreëerd wordt, maar heb begrepen dat dat een lastig verhaal is. Controles en verbodsbordjes zijn er op dit stuk ook niet, in tegenstelling tot andere gebieden in de omgeving Doorwerth en Oosterbeek. Er zal dus wel gefietst blijven worden en een enkele moraalridder zal foei zeggen, het zij zo.
Als local kan ik dit alleen maar beamen. Je moet van goede huize komen wil je hier op het asfalt blijven.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

dogsbolx schreef: wo 29 juli 2020, 15:11
Als local kan ik dit alleen maar beamen. Je moet van goede huize komen wil je hier op het asfalt blijven.
Dat heb ik vandaag wel gedaan: braaf de track gevolgd ( en daarna Ede, Kinderroute, Lunteren en Otterlo gereden (128 km dus een beetje rustig beginnen)).
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Biker67 schreef: wo 29 juli 2020, 10:58
Tijgerhaai schreef: wo 29 juli 2020, 00:01

Misschien wel gebied verkennen waar mogelijk gewerkt wordt aan plannen voor een route. (met ontheffing) Het is alleen niet heel handig om dat openbaar te zetten. Gewoon een rondje rijden in gebied waar dan niet de bedoeling is is inderdaad niet wenselijk als je weet dat je profiel iets meer aandacht heeft van een willekeurige biker.
Vrijwel iedere local, zo niet allemaal, kiest vanaf de A50 / Boersberg hier al jaren een alternatief tot aan de Italiaanseweg, waar de vaste route pas leuk begint te worden. De vaste route loopt tot aan de Italiaanseweg hoofdzakelijk over asfalt terwijl er prachtige trails naast liggen. Het zal heel officieel wel niet mogen maar volgens mij wordt er over dit stuk van de stuwwal (nog) niet erg moeilijk gedaan. Misschien dat dat veranderd als hier een vaste uitdagende route gecreëerd wordt, maar heb begrepen dat dat een lastig verhaal is. Controles en verbodsbordjes zijn er op dit stuk ook niet, in tegenstelling tot andere gebieden in de omgeving Doorwerth en Oosterbeek. Er zal dus wel gefietst blijven worden en een enkele moraalridder zal foei zeggen, het zij zo.
Dit is dus precies wat ik bedoel je ziet de prachtige stukken gewoon liggen maar zelf rijd je over asfalt met je mountainbike. Ik trek dit niet.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

bonzaiking schreef: wo 29 juli 2020, 20:07 Dit is dus precies wat ik bedoel je ziet de prachtige stukken gewoon liggen maar zelf rijd je over asfalt met je mountainbike. Ik trek dit niet.
Goed om te weten, ik zal je dan maar niet voorstellen aan mijn aantrekkelijke vriendin ;)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
CaesarJ2005
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 23:16

Is er al een kaartje bekend voor de nieuwe route rond om Schaarsbergen, Vanaf wanneer is die te rijden :lol:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik heb ergens (insider information) gelezen dat de aanleg zou moeten starten in november, dus voor die te rijden is zal nog wel even duren.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik hoop vooral dat die kaartjes dit keer niet in een te vroeg stadium worden gedeeld waardoor mensen denken dat de route al af en klaar is. Is nl ook al gebeurd met de routes rond Ede. Stond ineens in de FIETS een kaartje met alle routes (Rood, Paars, Groen en Blauw) terwijl de routes nu nog niet eens klaar zijn. En dan steeds die vragen waarom en wanneer de routes toch eens goed uitgepijld zijn/worden ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie