Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Johnny Hoogmoed schreef: wo 29 juli 2020, 20:18
bonzaiking schreef: wo 29 juli 2020, 20:07 Dit is dus precies wat ik bedoel je ziet de prachtige stukken gewoon liggen maar zelf rijd je over asfalt met je mountainbike. Ik trek dit niet.
Goed om te weten, ik zal je dan maar niet voorstellen aan mijn aantrekkelijke vriendin ;)
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

hanjovdberg schreef: ma 3 augustus 2020, 13:35 Ik hoop vooral dat die kaartjes dit keer niet in een te vroeg stadium worden gedeeld waardoor mensen denken dat de route al af en klaar is. Is nl ook al gebeurd met de routes rond Ede. Stond ineens in de FIETS een kaartje met alle routes (Rood, Paars, Groen en Blauw) terwijl de routes nu nog niet eens klaar zijn. En dan steeds die vragen waarom en wanneer de routes toch eens goed uitgepijld zijn/worden ... :roll:
Dit voorval kan ik mij nog goed herinneren :-{
Maar was dat niet door iemand van mtbroutes.nl die daar zo nodig over moest doordrammen :( waardoor dat een beetje misging en idd daardoor het met de route's een beetje hakkelend van start ging :( uiteindelijk is alles goed en onder controle gekomen :-q wat deze route's ook verdienen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Even een aandachtspunt voor iedereen die de route binnenkort gaat rijden. Sinds enkele dagen staan aan het einde van de JP Heije track (bij Pluryn) 2 hekjes om doorheen te slalommen. Verstandig, maar even uitkijken als je deze niet verwacht. Ze hebben een waarschuwingsbord geplaatst.
Laatst gewijzigd door Robi-One op do 3 september 2020, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Robi-One schreef: wo 2 september 2020, 21:19 Even een aandachtspunt voor iedereen die de route binnenkort gaat rijden. Sinds enkele dagen staat aan het einde van de JP Heije track (bij Pluryn) 2 hekjes om doorheen te sjalommen. Verstandig, maar even uitkijken als je deze niet verwacht. Ze hebben een waarschuwingsbord geplaatst.
Heel goed dat je dit even deelt. Ter plekke bij het verlaten van de route kom je direct op het fietspad. Daar zijn al diverse ongelukken gebeurd. Vandaar deze tijdelijke maatregel. De oplossing is dat we de route iets gaan verleggen en niet meer direct op het fietspad laten uitkomen. Voorstel is om de route door te trekken naar de Italiaanseweg en dan naar het fietspad richting stoplichten te leiden.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: do 3 september 2020, 12:26
Robi-One schreef: wo 2 september 2020, 21:19 Even een aandachtspunt voor iedereen die de route binnenkort gaat rijden. Sinds enkele dagen staat aan het einde van de JP Heije track (bij Pluryn) 2 hekjes om doorheen te sjalommen. Verstandig, maar even uitkijken als je deze niet verwacht. Ze hebben een waarschuwingsbord geplaatst.
Heel goed dat je dit even deelt. Ter plekke bij het verlaten van de route kom je direct op het fietspad. Daar zijn al diverse ongelukken gebeurd. Vandaar deze tijdelijke maatregel. De oplossing is dat we de route iets gaan verleggen en niet meer direct op het fietspad laten uitkomen. Voorstel is om de route door te trekken naar de Italiaanseweg en dan naar het fietspad richting stoplichten te leiden.
Goed dat jullie dit zo serieus nemen! :-q
En dat allemaal als vrijwilliger, respect!
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Loeffie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: di 4 maart 2008, 12:03
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 3 <=> Cube LTD-TEAM
Contacteer:

Route lag er top bij, wel een enkele boom op de route. Als je gewoon lekker door het bos wil knallen blijft het een heerlijke route. (als je de route uit je hoofd weet :wink: )

Groet,
Loeffie
Nou Moe
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Loeffie schreef: za 3 oktober 2020, 15:27 wel een enkele boom op de route.
Die is al gemeld en zal komende week verwijderd worden. Betreft een erg grote tak die van de boom is gevallen. Ik heb gelijk gevraagd de boom goed na te kijken op veiligheid en eventueel te vellen als de veiligheid in gedrang is.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Loeffie schreef: za 3 oktober 2020, 15:27 Route lag er top bij, wel een enkele boom op de route. Als je gewoon lekker door het bos wil knallen blijft het een heerlijke route. (als je de route uit je hoofd weet :wink: )

Groet,
Loeffie
Het is mijn thuisroute (morgen rijd ik deze weer, al plakken wij er wel een aantal bonusstukken er aan vast), maar ik heb het idee dat de laatste jaren de bewegwijzering juist goed op orde is. In het verleden was het wel wat anders.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Loeffie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: di 4 maart 2008, 12:03
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 3 <=> Cube LTD-TEAM
Contacteer:

Het is inderdaad al wel een stuk beter, jaren geleden hebben we eens hier en daar zelf wat zelfgemaakt bordjes bijgezet. Maar hier en daar missen er toch nog wel op cruciale plekken.

Groet,
Loeffie
Nou Moe
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Loeffie schreef: ma 5 oktober 2020, 09:44 Het is inderdaad al wel een stuk beter, jaren geleden hebben we eens hier en daar zelf wat zelfgemaakt bordjes bijgezet. Maar hier en daar missen er toch nog wel op cruciale plekken.

Groet,
Loeffie
De zuidlus is redelijk goed gepijld. Ik weet dat er bij de Noordberg een paal tegen de boom staat. Deze moeten we nog een keer opnieuw in de grond zetten. Maar waar is het verder nog onduidelijk (OK, soms staan de palen niet rechts maar links, niet geheel volgens de richtlijnen)?

De noordlus (onder spoortunnel door richting Papendal) doen we niets meer aan. Die wordt opgeheven omdat daar 2 nieuwe lussen "Schaarsbergen" komen. De zuidlus proberen we wel zoveel mogelijk goed te beborden totdat we daar ooit verder mogen met de aanpassingen.
Loeffie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: di 4 maart 2008, 12:03
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 3 <=> Cube LTD-TEAM
Contacteer:

Als ik zo even uit mijn hoofd 'denk' dan gaat het inderdaad meer om de noord-lus, oa bij de omleiding bij de natuurbegraafplaats, als je daar door het hek heen komt moet je direct rechts richting spoor.

Maar het is geen kritiek op de route hoor! Top bezig!

Groet,
Loeffie
Nou Moe
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Loeffie schreef: ma 5 oktober 2020, 16:21 Als ik zo even uit mijn hoofd 'denk' dan gaat het inderdaad meer om de noord-lus, oa bij de omleiding bij de natuurbegraafplaats, als je daar door het hek heen komt moet je direct rechts richting spoor.

Maar het is geen kritiek op de route hoor! Top bezig!

Groet,
Loeffie
Ik zie het ook niet als kritiek. Ik wil weten waar het niet duidelijk is zodat we het kunnen aanpassen.
Nieuwe lus bij Papandal mist inderdaad paaltje om na het hek rechts af te slaan. Stond er wel (zelf geplaatst) maar is inmiddels verdwenen.
Daar is het (zeker om overlast bij de begraafplaats te voorkomen) wel goed om nog een paal te plaatsen totdat de noordelijke lus op de schop gaat.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik denk dat je die paal maar eens goed vast moet zetten met beton ofzo Eric :winkie:

Die verdwijnt regelmatig. Voor de zomer was hij ook al een aantal keer zomaar weg.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vanmiddag de zuidlus gereden vanaf het skatepark tot net voorbij de Doorwerthsche Heide (met de bruggetjes). Exclusief de sigletracks tussen Duno en bikeparkje (want op de gravelfiets). Er is eigenlijk maar 1 plek waar een bordje mist en dat is waar je de Holleweg opdraait. Er staat daar wel een paal met volgens mij nog de afdruk van een bordje erop, maar het gele bordje is weg. Verder zijn er wel een aantal punten die niet heel duidelijk zijn. Vanaf het skatepark gezien:
  • Bij de haakse bocht in de Fonteinallee als je net de slinger onder de A50 gehad hebt staan 583 bordjes en pijlen, maar ik zag geen MTB bordje. Hoeft vanuit het principe 'weg volgen tenzij' ook niet, maar gezien het aantal bordjes kan ik me voorstellen dat je daar gaat zoeken. Een extra bordje voorkomt misschien ook dat je het verleidelijk steile wandelpad de stuwwal op neemt :wink:
  • Onder aan de Italiaans weg waar nu de hekjes staan, staat voor de hekjes een pijl die soort van rechtdoor aangeeft. Dat vond ik niet heel duidelijk. Als je het pad helemaal uitrijd moet je idd rechtdoor, maar vanaf het punt zelf gezien is het meer rechtsaf. Aan de overkant van de weg staan bordjes, maar die moest ik ook even zoeken.
  • Net even verder, voorbij de watertoren (?) staan bij de Bredelaan 2 bordjes: 1 rechtdoor en 1 linksaf. Die rechtdoor is wellicht voor een verbindingsroute of aanrijroute, maar dat is ter plekke niet duidelijk.
  • Vervolgens vond ik de situatie bij het binnenrijden van Wolfheze onduidelijk. Net na het viaduct staat aan de overkant van de weg een paal met MTB-bordje. Voorheen liep de route om dat stukje bos heen, maar nu erdoor? In ieder geval zie je dat bordje makkelijk over het hoofd. Je verwacht er ook 1 rechts van de weg net na het viaduct. Als je dan het betreffende pad uitrijdt kom je uit op het fietspad. Hier heb ik geen bordje gezien dat me richting de hei wees.
  • Na het 2e bruggetje bij de hei staat er op een gegeven moment een paaltje met een pijl rechtdoor. Direct daarna staat er bij een pad van rechts ook een paaltje met pijl dat pad in (als je niet bekend bent zie je het ws niet, maar het is wel een vreemde situatie).
  • Tenslotte kwam ik nog wat verdwaalde bordjes tegen: bovenop Duno staat naast het grindpad nog een bordje van de oude route. En bij Wolheze staan er her en der nog wat bordjes die de verbinding met Ede aangeven. Ik weet niet of dat nog een officiële verbinding is, maar als dat zo is is ie niet compleet.

Dat is wat ik zo gezien heb. Vanwege mijn bekendheid met de route kan ik natuurlijk wat over het hoofd gezien hebben, maar ik heb m'n best gedaan (extra lusje, even terug en zo). Het goede nieuws is verder dat er geen bomen meer op het pad lagen. Het slechte nieuws is toch wel dat deze prachtige gravelroute onnodig opgeleukt is met hippe singletracks :winkie:
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: ma 5 oktober 2020, 10:56 De noordlus (onder spoortunnel door richting Papendal) doen we niets meer aan. Die wordt opgeheven omdat daar 2 nieuwe lussen "Schaarsbergen" komen. De zuidlus proberen we wel zoveel mogelijk goed te beborden totdat we daar ooit verder mogen met de aanpassingen.
Kun je al wat meer delen over deze ontwikkelingen? Bijvoorbeeld waar de route ongeveer komt te lopen en wat de grove tijdslijn is?
En op welke wijze wordt de aansluiting met de zuidlus gemaakt?
Positief in elk geval dat er ontwikkeld wordt :-q
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Plaats reactie