Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wulu schreef: vr 8 mei 2020, 12:56 Dus als local weet je wanneer je het beste er terecht kan en dan ook echt maximaal met 2 personen. Gebruik als local je gezonde verstand en als niet local respecteer het gebied van anderen.
eens met alles wat je zegt, maar het argument op Duno is vooral de slijtage/erosie en niet zozeer het in de weg zitten van andere recreanten. Dus ook al ga je alleen of met max 2, en/of op een rustig moment (ik doe het zelf ook), is het blijkbaar niet OK ivm de erosie.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Bram87 schreef: vr 8 mei 2020, 14:16
wulu schreef: vr 8 mei 2020, 12:56 Dus als local weet je wanneer je het beste er terecht kan en dan ook echt maximaal met 2 personen. Gebruik als local je gezonde verstand en als niet local respecteer het gebied van anderen.
eens met alles wat je zegt, maar het argument op Duno is vooral de slijtage/erosie en niet zozeer het in de weg zitten van andere recreanten. Dus ook al ga je alleen of met max 2, en/of op een rustig moment (ik doe het zelf ook), is het blijkbaar niet OK ivm de erosie.

Helemaal mee eens hoor, ik kan daar zo de trails pakken. Maar de laatste tijd merk ik dat ik daar steeds minder behoefte aan heb en mij daar ook niet prettig bij voel. Het gaat mij er vooral om dat er echt wel wat veranderd in die route. En het zal helaas niet altijd gebeuren op wat wij wensen. Maar dat is dan zo, deze mensen zetten zich volledig in zodat wij lekker kunnen rijden. En een ieder heeft daarin zijn/haar eigen verantwoording in, om wel of niet een stuk naast de route te pakken. Maar wees dan wel bewust dat we met z’n allen verantwoordelijk zijn voor het beleid als die steeds strikter word door wild rijden. En de stuwwal is gewoon een kwetsbaar gebied met erosie, rondom Rozendaal en Mariëndaal ligt er genoeg wat gedoogd wordt of waar er gereden mag worden. Keuze zat, maar ik ga ze niet allemaal verklappen 😜
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

DaanCramer schreef: vr 8 mei 2020, 10:09
kuijtje.nl schreef: do 7 mei 2020, 18:01

Huissen !!!!!
Kuijtje,

Het is jammer dat je “Huissen” zo benoemd. Vorig jaar maart hebben 3 leden van onze groep op eigen gelegenheid besloten op de stuw wal te gaan rijden en dat hadden ze niet moeten doen. Jij hebt ons toen terecht een mail gestuurd en wij hebben hen daar op aangesproken. Einde verhaal.

Nu lijk je de indruk te geven dat wij daar regelmatig rijden en worden aangesproken en dat is niet correct.

Vanuit de winkel organiseren wij wel “rides” maar deze zijn vrijwel altijd buiten Nederland en op routes waar dat is toegestaan.
Excuses van mijn zijde. Ik had eerst even wederhoor moeten doen. Daar heb je helemaal gelijk in. Iets te snel gereageerd. Ik heb mijn reactie iets aangepast en noem nu wel Papendal omdat ik hen eigenlijk nog vaker overal zie af denderen.

Nogmaals excuses voor mijn iets te snelle mening en goed dat je me daar op wijst. Even goede vrienden!!!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Ik zie nu weer verschillende organisaties clinics gaan organiseren na de versoepeling van het RIVM, ook in het gebied van de stuwwallen. Zo ver mijn kennis reikt, wat ook getoetst is met de TBO's zijn daarvoor geen toestemmingen verleend en al die organisaties en data van clinics gaan linea recta naar de TBO's. Zij kunnen met die informatie doen wat ze willen.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Ik heb even gezocht op Waterberg en kwam deze post tegen. Ik was vandaag via Schelmseweg naar knooppunt waterberg gefietst en daar het bos in (kwam bij het oorlogs museum weer uit). Ik kwam daar een MTB paaltje tegen maar nergens op een kaart te vinden.

Wie kent deze route of heeft een een afbeelding van?
habebat vehentem
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Dat is de verbindingsroute tussen de Posbank en de Oosterbeek route.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Wat hij zegt inderdaad. Op mtbroutes.nl staan de verbindingsroutes tegenwoordig ook aangegeven: https://www.mtbroutes.nl/gelderland/oosterbeek

GPS is wel aan te raden overigens. Er wil nog wel eens een bordje missen. (Wat helemaal niet erg is overigens, lekker rustig zo ;))
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gisteren Ede & Oosterbeek gecombineerd. Lusje op Papendal is leuk opgelost zo, je mist niks aan niet over de natuurbegraafplaats. Was alleen even het spoor bijster na het hek. Mag daar op het pad naast het spoor nog wel even een paal de grond in met pijltjes noord/zuid lus.

Bike parkje ook erg geinig geworden. Niet heel lang gespeeld daar, want bij de ingang stond nog een bordje gesloten, (zie je niet als je van de route aankomt) en ik had nog een paar Km voor de boeg.

Maar nog even een vraag, wat is na de watertoren het plan? Links of rechtdoor? Er staat daar een paaltje met dus twee route bordjes. Als je rechts op de kruising kijkt zie je ook nog een zwart/wit bordje. Nu heb ik die afgestreept als "verbindingsroute" Maar vond hem niet duidelijk. Reed nu zonder route in de computer, dus dan ga je toch twijfelen. Verderop langs het spoor voor de duiker kwam ik nog een keer zo'n combinatie tegen. Is dan een alleen een bordje links niet beter?
◼︎ Go round the outside.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

na de watertoren links omlaag. Rechtdoor is aanrijdroute naar het hotel (denk ik). Misschien zijn de kleuren daar wat vervaagd door de tijd heen, net als op de Veluwezoom altijd het geval was?

Voor de duiker bij het spoor ben je op het middenstuk van de 8 (de 2 lusjes vormen een 8-vorm). Daar moeten dus wel 2 bordjes staan, eentje om het onderste lusje af te maken, eentje om naar het bovenste lusje te gaan. Dit zijn bij mijn weten ook 2 kleuren, maar is voor iemand die er niet bekend is wellicht onduidelijk. De route is sowieso wel toe aan bebording 'nieuwe stijl', op de nieuwe secties is dit ook perfect voor elkaar maar de oudere stukken laten soms wat te wensen over. Ze staan er wel allemaal tegenwoordig, dat was een paar jaar terug ook wel anders...ik heb wel het idee dat de route in populariteit aan het toenemen is als combi met Ede :-q ik vond het altijd al een ondergewaardeerde route
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Met Ede een hele mooie combinatie. Heb je toevallig een gpx van dat achtje? Want iets verder kom ik vanuit de duiker een zandklim op en rij dan door naar het stuk langs de snelweg.

De trail crew kan natuurlijk mijn Strava/Komoot bekijken om te zien waar ik de mist in ging.
◼︎ Go round the outside.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

GPX staat gewoon op mtbroutes.nl toch?

Bij een volledig rondje kom je 2x door de duiker.
Als je het watertoren-stuk hebt gehad, kom je vlak voor de duiker bij het dubbele bordje: eentje links omhoog (zandklim) om het lusje af te maken, eentje rechtdoor om naar de tweede lus te gaan via de duiker en papendal.

Als je de tweede lus helemaal rond hebt gereden, kom je op papendal iets vergelijkbaars tegen: hekje links om dat lusje nogmaals te doen, hekje rechts om via de duiker weer naar de andere lus te gaan. Als je dat laatste doet, kom je na de duiker inderdaad op dezelfde zandklim terecht.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, zo ik dacht dat je een achtje aan de zuidkant bedoelde. Ik ga een keer heen en terug door de duiker. Papendal pak ik mee uit Ede, terug ga ik over de Johana hoeve.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ede/Oosterbeek/Renkum :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mario070 schreef: do 25 juni 2020, 21:24 Ede/Oosterbeek/Renkum :-q
Hoeveel kilometers tik je dan af? Na 70km begin ik het niet meer leuk te vinden. (Gisteren al behoorlijk leeg gereden)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Ede en Oosterbeek is zo'n 70km...: https://www.strava.com/activities/3391619415
Plaats reactie