Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Simonski
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 13:27
Mijn mountainbike: TREK6700

Is dat nog steeds zo? De beklimming langs de italiaanse weg was in ieder geval geblokkeerd... boom was een beetje te zwaar om in mijn eentje aan de kant te leggen/duwen...
Een goede MTB-route is als een langspeelplaat; lange single-track met klimmetjes en afdalingen
bertus35
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:23
Mijn mountainbike: cube reaktion en een Giant xtc 27.5

en boom ligt er nog steeds.is nu wel een klein pad omheen ontstaan dus met een beetje techniek kun je blijven zitten
Simonski
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 13:27
Mijn mountainbike: TREK6700

Ja da's een mooi paadje geworden inderdaad. Gisteravond nog ff gereden aldaar.
Een goede MTB-route is als een langspeelplaat; lange single-track met klimmetjes en afdalingen
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Geen boom meer gezien...

Op het noordelijke deel van de route, nog wel wat te laag hangende bomen.
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

Simonski schreef:Is dat nog steeds zo? De beklimming langs de italiaanse weg was in ieder geval geblokkeerd... boom was een beetje te zwaar om in mijn eentje aan de kant te leggen/duwen...
Boom was vandaag weg. Het nieuwe paadje is dicht gemaakt met de takken van de boom.
Bij de noord lus liggen nog 3 bomen gelijk achter elkaar over het pad. Ook hier kun je er al goed langs rijden.
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Vandaag maar weer eens deze snelweg-route gefietst, met name noordelijke lus en stukje langs de snelweg A50.

Kwam op het laatste stukje Papendal nog een omgevallen boom tegen, die meteen na een bocht komt. Die kan je goed omzeilen als je weet dat die daar ligt ghehehe
Aantal keren het mariëndaal gedaan om die "vieze" klim te pakken, met dit heerlijke weer en die omgeving toch lekker km's kunnen maken.
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Gisteren voor het eerst deze route gereden. Was blij verrast met de omgeving. Het is dat je niet overal mag komen, maar het voelde als een prachtige speeltuin. De route was erg nat en vooral de verbindingsroute tussen de 2 lussen was ontzettend slecht met enorme plassen en modderpoelen en dat op een singletrack....dat is zwemmen. De eerste keer steeds weer proberen de plassen en modder te mijden, wat onherroepelijk lijdt tot glij-partijen en aanrijdingen met je maat die vlak voor of achter je zit. Dus de tweede keer gewoon dwars door alles heen en dat blijkt toch altijd weer het beste te zijn.

Er zit nog een prachtige lange steile helling in die voor een medebiker voor enorme problemen zorgde, kwam niet boven, maar toonde toch het juiste karakter door terug te rijden en het opnieuw te proberen, uiteindelijk zal het hem gelukt zijn...petje af.

De twee lussen zouden een afstand moeten opleveren van ca. 37km, mijn teller gaf 48km aan. Dus 11km extra gereden door de verlokkingen van de omgeving. Het mooiste gedeelte lag naast de Italiaanse weg naar mijn mening, dit stuk zijn we een aantal keren op en af geweest, voor de rest bevat de route toch wel heel "verharde" stroken, terwijl juist vlak naast de route prachtige paden liggen. Je moet wel over enorm veel discipline beschikken om op de route te blijven.
B@rt D!rtb!ker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 07:44
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29 Plus

Ik heb hem nog al ergens gepost, maar weten jullie hoe steil nou de 'vieze klim' - wij noemen hem 'de muur van Mariëndaal" is?
Gonna keep on tryin' till I reach the highest ground.
degrieze
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 20 juni 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Trek 6300

B@rt D!rtb!ker schreef: hoe steil nou de 'vieze klim' - wij noemen hem 'de muur van Mariëndaal" is?
Tabel: http://www.heuvelsfietsen.nl/Doorwerth-Oosterbeek.php" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan ter vergelijk het 3 gemeente pad nemen, " ergens" op 't www is nog een site met ook Mariendaal erop maar die kon ik niet zo snel vinden.
Lekker he die hellingen!! :-q

degrieze
Ervaring betaal je met inspanning
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Ik heb hem nog al ergens gepost, maar weten jullie hoe steil nou de 'vieze klim' - wij noemen hem 'de muur van Mariëndaal" is?
Als ik het juist heb (en de 'vieze klim' weet te liggen*) dan valt het mee hoor. vennijn zit'm in het laatste stukje is wat redelijk steil is en de combi met steentjes maakt het wat lastiger. Met de granny makkelijk te doen in ieder geval. Hoe steil? Geen idee...%je of 20 bovenaan?
Er zijn in de buurt vuilere klimmetjes te vinden zeg maar.

*
Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

ik heb thuis wel ergens een hoogteprofiel van de wedstrijd aldaar, daar kan ik het wel op zien. Uit mn hoofd zeg ik dat je bovenaan rond de 17% zit te harken.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

de ellende bij die klim, imho, is dat je in de aanloop al het idee hebt dat je moe bent, alsof je rem aanloopt of zo. en dan moet je nog naar boven, zucht, en liggen er ook nog eens losse stenen die voor minder grip zorgen.

evenwel overweeg ik serieus om 'm (bergrace 2011) meerdere malen in een uur (of 2) te gaan bedwingen ;)
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Afbeelding

Begin = spoorviaduct, einde = bovenkant bult
Laatst gewijzigd door ollie op do 11 november 2010, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

mmm, geen idee waar dat klimmetje zit in die 1.2 km maar het max stijgings% is iets van 14% zo op het oog, en en dat gedurende ca.80 m (wat langer is dan dat laatste steile stukje alleen). Ben bang dat er te weinig puntjes in je grafiekje zitten om dat laatste stukje van die klim eruit te halen en er een % aan vast te plakken.
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

B@rt D!rtb!ker schreef:Ik heb hem nog al ergens gepost, maar weten jullie hoe steil nou de 'vieze klim' - wij noemen hem 'de muur van Mariëndaal" is?
Mijn rox geeft op het laatste stukje 20%
Plaats reactie