Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bram87 schreef: di 26 januari 2021, 00:09 vanuit de auto op de N224 tussen Roadhouse en papendal werd ik begroet door een serie vers aangelegde trails in het bos langs de weg. Dat belooft weer veel moois op fietsafstand van Arnhem! Ik gaf het al eerder aan: het bedenken waar er gereden zal worden kost me tegenwoordig meer tijd dan het omkleden; de keuze is te groot geworden #ikklaagniet
Cool. Mooi gebied voor een trail.
Ligt die trail aan de Warnsborn of de Lichtenbeek zijde van de N224?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Verkeerde topic voor de nieuwe trails die jullie nu ontdekken :D
Topic waar het onder gaat horen wordt wel een keer aangemaakt.

Wel de nadrukkelijke vraag de afsluitingen (takken en/of linten) van de nieuwe trails te respecteren. Iedereen die de afgesloten verse routes betreedt zorgt ervoor dat we meer werk hebben aan afwerken en dus ook later open kunnen gaan.

We halen helaas bijna dagelijks Wappies van de verse routes die menen dat de afsluiting niet voor hen bedoeld is. Heb geduld, nu helemaal omdat we beperkt met vrijwilligers kunnen werken ivm Corona.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Jefro98 schreef: di 26 januari 2021, 12:36 Cool. Mooi gebied voor een trail.
Ligt die trail aan de Warnsborn of de Lichtenbeek zijde van de N224?
Warnsborn zijde.

NB m'n bericht was uiteraard niet bedoeld om mensen te verleiden om ongeopende trails te gaan rijden. Zag er overigens inderdaad al wel mensen rijden vanuit de auto. Maar 'geheim' houden is lastig als ze zo in de kijkert liggen door het struweel langs s' heeren wegen dat nu niet volop in bloei staat.
Ik wacht iig (on)geduldig af.

Wordt wel tijd om na te gaan denken over de naam van een Grand TUHR-achtig Veluwe rondje. Lunteren-Otterlo-Ede-Oosterbeek-Schaarsbergen-Veluwezoom-Apeldoorn. Ga er maar aan staan. 300+ km?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bram87 schreef: di 26 januari 2021, 16:10
Wordt wel tijd om na te gaan denken over de naam van een Grand TUHR-achtig Veluwe rondje. Lunteren-Otterlo-Ede-Oosterbeek-Schaarsbergen-Veluwezoom-Apeldoorn. Ga er maar aan staan. 300+ km?
Volgens mij het het minder. Zuid Veluwe is zo een 125 km Apeldoorn Rheden 95 km. Verbinding heen en weer is geen 80 km. Bij elkaar wel iets meer dan de 212 km UHR +Soest + Den Treek, maar geen 300 km
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Willem Altes schreef: di 26 januari 2021, 19:58
Bram87 schreef: di 26 januari 2021, 16:10
Wordt wel tijd om na te gaan denken over de naam van een Grand TUHR-achtig Veluwe rondje. Lunteren-Otterlo-Ede-Oosterbeek-Schaarsbergen-Veluwezoom-Apeldoorn. Ga er maar aan staan. 300+ km?
Volgens mij het het minder. Zuid Veluwe is zo een 125 km Apeldoorn Rheden 95 km. Verbinding heen en weer is geen 80 km. Bij elkaar wel iets meer dan de 212 km UHR +Soest + Den Treek, maar geen 300 km
OK, nu niet helemaal 300, maar met de huidige 241km (excl verbindingsroutes) en wat er nog bij komt dit jaar tikken we wellicht de 300km (met verbindingen) wel aan :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Verbindingsroute Oosterbeek Rheden is 11 km. Is iets korter als je aanhaakt op rode lus (Granny). Ik denk dat je met rond de 260 km wel klaar bent. Bij dit soort afstanden loont het om efficiënt te routeren. Op het laatst komen die kilometers niet meer vanzelf.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bram87 schreef: di 26 januari 2021, 16:10
Jefro98 schreef: di 26 januari 2021, 12:36 Cool. Mooi gebied voor een trail.
Ligt die trail aan de Warnsborn of de Lichtenbeek zijde van de N224?
Warnsborn zijde.

NB m'n bericht was uiteraard niet bedoeld om mensen te verleiden om ongeopende trails te gaan rijden. Zag er overigens inderdaad al wel mensen rijden vanuit de auto. Maar 'geheim' houden is lastig als ze zo in de kijkert liggen door het struweel langs s' heeren wegen dat nu niet volop in bloei staat.
Ik wacht iig (on)geduldig af.

Wordt wel tijd om na te gaan denken over de naam van een Grand TUHR-achtig Veluwe rondje. Lunteren-Otterlo-Ede-Oosterbeek-Schaarsbergen-Veluwezoom-Apeldoorn. Ga er maar aan staan. 300+ km?
Apeldoorn, Ede, Oosterbeek/Renkum en Rheden= 175km :-q
En dat was nog zonder Lunteren :( en de verbindingen onderling :-{ ik weet zeker dat er nu een mooier rondje gereden kan worden met meer km's :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 1 februari 2021, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: di 26 januari 2021, 13:14 Verkeerde topic voor de nieuwe trails die jullie nu ontdekken :D
Topic waar het onder gaat horen wordt wel een keer aangemaakt.

Wel de nadrukkelijke vraag de afsluitingen (takken en/of linten) van de nieuwe trails te respecteren. Iedereen die de afgesloten verse routes betreedt zorgt ervoor dat we meer werk hebben aan afwerken en dus ook later open kunnen gaan.

We halen helaas bijna dagelijks Wappies van de verse routes die menen dat de afsluiting niet voor hen bedoeld is. Heb geduld, nu helemaal omdat we beperkt met vrijwilligers kunnen werken ivm Corona.
Hallo
Ik heb op Facebook al 2 keer puur uit interessen de vraag gesteld wanneer het stuk op papendal weer open gaat. Deze berichten kan ik niet meer terug vinden. En ik krijg ook geen reactie via Messenger.
Kun jij een schatting geven? Aangezien je moderator bent van die Facebook pagina.
En dan gelijk de vraag wanneer de hele nieuwe lus open zou gaan? Ook puur uit interessen.
Gr Bas
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

bas v/d Heijden schreef: wo 27 januari 2021, 13:50
kuijtje.nl schreef: di 26 januari 2021, 13:14 Verkeerde topic voor de nieuwe trails die jullie nu ontdekken :D
Topic waar het onder gaat horen wordt wel een keer aangemaakt.

Wel de nadrukkelijke vraag de afsluitingen (takken en/of linten) van de nieuwe trails te respecteren. Iedereen die de afgesloten verse routes betreedt zorgt ervoor dat we meer werk hebben aan afwerken en dus ook later open kunnen gaan.

We halen helaas bijna dagelijks Wappies van de verse routes die menen dat de afsluiting niet voor hen bedoeld is. Heb geduld, nu helemaal omdat we beperkt met vrijwilligers kunnen werken ivm Corona.
Hallo
Ik heb op Facebook al 2 keer puur uit interessen de vraag gesteld wanneer het stuk op papendal weer open gaat. Deze berichten kan ik niet meer terug vinden. En ik krijg ook geen reactie via Messenger.
Kun jij een schatting geven? Aangezien je moderator bent van die Facebook pagina.
En dan gelijk de vraag wanneer de hele nieuwe lus open zou gaan? Ook puur uit interessen.
Gr Bas
Dat zie, hoor of zie je vanzelf. Geen planning of deadlines omdat dat geheel te maken heeft met weer, werkzaamheden elders, Corona en de daarmee gekoppelde werkzaamheden met vrijwilligers.
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: wo 27 januari 2021, 14:12
bas v/d Heijden schreef: wo 27 januari 2021, 13:50

Hallo
Ik heb op Facebook al 2 keer puur uit interessen de vraag gesteld wanneer het stuk op papendal weer open gaat. Deze berichten kan ik niet meer terug vinden. En ik krijg ook geen reactie via Messenger.
Kun jij een schatting geven? Aangezien je moderator bent van die Facebook pagina.
En dan gelijk de vraag wanneer de hele nieuwe lus open zou gaan? Ook puur uit interessen.
Gr Bas
Dat zie, hoor of zie je vanzelf. Geen planning of deadlines omdat dat geheel te maken heeft met weer, werkzaamheden elders, Corona en de daarmee gekoppelde werkzaamheden met vrijwilligers.
Weer, vrijwilligers en Corona snap ik helemaal. Het ziet er alleen allemaal zo mooi uit, en wil er graag gebruik van maken :D
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Dit laatste weekend van januari 2021 zijn de routes en bossen van MTB Zuid Veluwe in lockdown. Bespaar je de moeite en blijf lekker thuis en voorkom een hoop modderige ellende, kapotte fietsen en kleding die niet schoon te krijgen is.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Routes mijden als het echt slecht is snap ik maar alle bossen in lockdown????

Ik heb van de week nog en mooi ritje gemaakt richting Woeste Hoeve en viel allemaal best mee. Morgen ook maar eens een ritje richting wagenigen, hoekelum en terug. Als je een beetje brede zandpaden pakt en wat smalle paden die niet in de route zitten maar waar je wel mag fietsen is er niets aan de hand.

Route mijden ok. maar het bos mijden?? ik niet :-q
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: vr 29 januari 2021, 20:33 Dit laatste weekend van januari 2021 zijn de routes en bossen van MTB Zuid Veluwe in lockdown. Bespaar je de moeite en blijf lekker thuis en voorkom een hoop modderige ellende, kapotte fietsen en kleding die niet schoon te krijgen is.
Voor mij hoort het modderwerk ook bij mtben, wij rijden dan ook het hele jaar door, zon, regen, sneeuw, etc. Onze vriendengroep noemt zich dan ook niet voor niets de Arnhemse Bagger Club.
Het aanleggen van de nieuwe trails juigen wij toe, maar tegelijk missen we ook wel het oude ruige karakter op sommige stukken. Daar waar je echt moet buffelen en baggeren. De jaarlijks veranderende omstandigheden, maakte delen van de route interessant. Maar het doet ook pijn om aangelegde trails aan gort te rijden, dus gisteren voor het eerst om deze reden niet wezen fietsen.
Het zou an sich wel mooi zijn als er voor deze omstandigheden een alternatief zou bestaan. Wel legaal het bos in en niet de trails aan gort rijden.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

OsiruS schreef: ma 1 februari 2021, 21:56 Het zou an sich wel mooi zijn als er voor deze omstandigheden een alternatief zou bestaan. Wel legaal het bos in en niet de trails aan gort rijden.
Gelukkig wonen we in een gebied waar nog heel veel gefietst mag worden op wegen en paden buiten de MTB routes. Dus bij slechte omstandigheden hebben wij nog de keuze, die ze bv op UHR niet hebben.
Dus het kan zeker... Legaal in bos maar niet de trails aan gort rijden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

OsiruS schreef: ma 1 februari 2021, 21:56
Voor mij hoort het modderwerk ook bij mtben, wij rijden dan ook het hele jaar door, zon, regen, sneeuw, etc. Onze vriendengroep noemt zich dan ook niet voor niets de Arnhemse Bagger Club.
Het aanleggen van de nieuwe trails juigen wij toe, maar tegelijk missen we ook wel het oude ruige karakter op sommige stukken. Daar waar je echt moet buffelen en baggeren. De jaarlijks veranderende omstandigheden, maakte delen van de route interessant. Maar het doet ook pijn om aangelegde trails aan gort te rijden, dus gisteren voor het eerst om deze reden niet wezen fietsen.
Het zou an sich wel mooi zijn als er voor deze omstandigheden een alternatief zou bestaan. Wel legaal het bos in en niet de trails aan gort rijden.
Waarom in de winter dan niet aansluiten bij veldrijden? Lekker een uurtje baggeren op bepaalde parcoursen en je weet ook nog eens dat je legaal parcoursen mag slopen :winkie: :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie