Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
AnnaVos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 mei 2019, 09:34

Tijgerhaai schreef: do 23 mei 2019, 01:11 ....Bij Papendal kom ik de route Oosterbeek op, rijd de zuidlus, (top tip even eten bij kasteel Doorwerth) pak het tweede deel Papendal weer op, maar als je dan bij de natuur begraafplaats uitkomt wil ik dan eigenlijk terug naar de kruising ingang Papendal. Mag je terug over de Papendallaan, of is er een mooiere verbinding te maken?
Mag je eigenlijk over dat terrein nog fietsen, in Oosterbeek bij het klooster (abdij konigsoord), nu het een andere bestemming heeft? Die nieuwe begraaplaats?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

AnnaVos schreef: do 23 mei 2019, 09:36
Tijgerhaai schreef: do 23 mei 2019, 01:11 ....Bij Papendal kom ik de route Oosterbeek op, rijd de zuidlus, (top tip even eten bij kasteel Doorwerth) pak het tweede deel Papendal weer op, maar als je dan bij de natuur begraafplaats uitkomt wil ik dan eigenlijk terug naar de kruising ingang Papendal. Mag je terug over de Papendallaan, of is er een mooiere verbinding te maken?
Mag je eigenlijk over dat terrein nog fietsen, in Oosterbeek bij het klooster (abdij konigsoord), nu het een andere bestemming heeft? Die nieuwe begraaplaats?
Er was niemand die mij tegen hield. (er waren mensen bij het gebouwtje) Route paal was wel uit de grond en stond tegen een boom. Dus wellicht dat het iets verlegd is weet ik niet want gisteren was de eerste keer dat ik in die hoek was. Na het stuk Papendal langs de schuttersputjes kom je uiteindelijk uit op een landweg. Kruising naar rechts. Daar stond wel een poort met een bord "verboden voor onbevoegden" maar de poort stond open en mijn gps track liep recht door. Aan het eind van die weg stond dus de route paal tegen boom naar rechts over een landweg rij je dan weer richting het spoor. Nu week de gps track van MTB routes wel op meer plaatsen af van wat ik gereden heb dus het kan natuurlijk zijn dat de gene die de track opgenomen heeft ook verkeerd is gereden.
◼︎ Go round the outside.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Tijgerhaai schreef: do 23 mei 2019, 01:11 In tegenstelling tot eerder plan vandaag rondje Ede & Oosterbeek gedaan. De noordlus van Oosterbeek vond ik meer van het zelfde. Nu had ik al een creatieve route gemaakt, maar daar mag nog wel een stuk af. 77 Km red ik ook wel, maar de gang is er wel uit tegen de tijd ik weer op het mooie stuk van Ede ben. En dat is stiekem best zonde. Dus ik dacht aan het volgende. Bij Papendal kom ik de route Oosterbeek op, rijd de zuidlus, (top tip even eten bij kasteel Doorwerth) pak het tweede deel Papendal weer op, maar als je dan bij de natuur begraafplaats uitkomt wil ik dan eigenlijk terug naar de kruising ingang Papendal. Mag je terug over de Papendallaan, of is er een mooiere verbinding te maken?
Als ik je goed begrijp fiets je na de zuidlus het 2e stukje singeltrack op Papendal en wil je daarna de rest van de lus skippen en naar Ede? Ik zou dan de route volgen tot je buiten de hekken van Papendal weer bij het spoor komt en dan i.p.v. linksaf de route volgen, rechtsaf slaan terug naar het tunneltje. Tegenover het tunneltje pad Johannahoeve nemen dat je weer bij de N224 brengt. Deze oversteken en via het bos achter de Shell naar de route Ede fietsen. Zo offroad mogelijk en legaal.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat had je inderdaad goed begrepen. Maar dan is het nog een veel beter plan om eerst Papendal compleet te rijden, dan de zuidlus, en bij terugkomst bij de “tunnel” jou voorstel te rijden.

Is er achter de Shell langs dan ook een mooie off-road verbinding te vinden? Ik ben gisteren heen en weer gegaan over beide kanten van het fietspad.
◼︎ Go round the outside.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Eerst Papendal helemaal en dan de zuidlus is inderdaad wel zo logisch. Achter de Shell ('Lange hut') ligt een verbinding. Niet heel bijzonder maar beter dan fietspad. Deze verbinding is onlangs in dit topic of in het Ede topic nog besproken (met beeld en kaart).
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

klaast schreef: vr 22 maart 2019, 23:35
Rayb81 schreef: vr 22 maart 2019, 22:04 Juist!
Genoeg moois daar in de omgeving als je het een beetje kent.
Ik heb hem vanmiddag op de terugweg even 'voorgefietst': https://www.strava.com/activities/2232039564
MTB-route Ede hoeft er natuurlijk niet bij. Dat wordt wel heftig in een rondje van 100km denk ik :wink:
Dit spoortje bedoel je? Daar kan ik wel wat mee inderdaad.
◼︎ Go round the outside.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Tijgerhaai schreef: do 23 mei 2019, 13:02
klaast schreef: vr 22 maart 2019, 23:35

Ik heb hem vanmiddag op de terugweg even 'voorgefietst': https://www.strava.com/activities/2232039564
MTB-route Ede hoeft er natuurlijk niet bij. Dat wordt wel heftig in een rondje van 100km denk ik :wink:
Dit spoortje bedoel je? Daar kan ik wel wat mee inderdaad.
Deze gaat vanaf het lage spoortunneltje over pad Johannahoeve naar de N224, achter de Shell langs en onder de A12 door naar Ede.

https://www.strava.com/activities/2121685068
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Daar is ie idd op te zien. Op deze ook met het stukje Johannahoeve: https://www.strava.com/activities/2307513039
Je hebt zowel bij de Johannahoeve als bij de Lange Hut nog wat licht verschillende opties, maar op zich wijst het zichzelf.

Edit: of idd die van Jeffrey :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De net genoemde kan je helaas geen GPX downloaden. Maar deze kan ik wel wat mee. Zit al lekker te knutselen in Basecamp.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hoe zit dat ter hoogte hoogte van de Shell? Is dat een kruising/tunneltje? Of gewoon gezond verstand links-rechts kijken en gaan met die banaan? Herinner mij niet dat ik daar wat gezien heb, maar heb er ook gisteren uiteraard niet op gelet .
◼︎ Go round the outside.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

er is daar een soort olifantenpaadje.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Top, ondertussen route Ede & Oosterbeek zuid van 62,7Km in elkaar geknutseld. Komoot maakt er een potje van, maar voor de geïnteresseerde kan ik de route vannacht wel even delen via Dropbox. Bedankt voor de bijdrage en lokale tips.
◼︎ Go round the outside.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

JA! Geïnteresseerd. Dus als je de link voor mij hebt, graag! :D
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik en ook geintereseerd aangezien Ede binnenkort veel dichter in de buurt licht :-q
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik vind hem ook wel interessant om te ontvangen... Of kan ik hem gewoon van Komoot afhalen?
Plaats reactie