Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bram87
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Spectral EX

vr 8 mei 2020, 14:16

wulu schreef:
vr 8 mei 2020, 12:56
Dus als local weet je wanneer je het beste er terecht kan en dan ook echt maximaal met 2 personen. Gebruik als local je gezonde verstand en als niet local respecteer het gebied van anderen.
eens met alles wat je zegt, maar het argument op Duno is vooral de slijtage/erosie en niet zozeer het in de weg zitten van andere recreanten. Dus ook al ga je alleen of met max 2, en/of op een rustig moment (ik doe het zelf ook), is het blijkbaar niet OK ivm de erosie.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 8 mei 2020, 14:48

Bram87 schreef:
vr 8 mei 2020, 14:16
wulu schreef:
vr 8 mei 2020, 12:56
Dus als local weet je wanneer je het beste er terecht kan en dan ook echt maximaal met 2 personen. Gebruik als local je gezonde verstand en als niet local respecteer het gebied van anderen.
eens met alles wat je zegt, maar het argument op Duno is vooral de slijtage/erosie en niet zozeer het in de weg zitten van andere recreanten. Dus ook al ga je alleen of met max 2, en/of op een rustig moment (ik doe het zelf ook), is het blijkbaar niet OK ivm de erosie.

Helemaal mee eens hoor, ik kan daar zo de trails pakken. Maar de laatste tijd merk ik dat ik daar steeds minder behoefte aan heb en mij daar ook niet prettig bij voel. Het gaat mij er vooral om dat er echt wel wat veranderd in die route. En het zal helaas niet altijd gebeuren op wat wij wensen. Maar dat is dan zo, deze mensen zetten zich volledig in zodat wij lekker kunnen rijden. En een ieder heeft daarin zijn/haar eigen verantwoording in, om wel of niet een stuk naast de route te pakken. Maar wees dan wel bewust dat we met z’n allen verantwoordelijk zijn voor het beleid als die steeds strikter word door wild rijden. En de stuwwal is gewoon een kwetsbaar gebied met erosie, rondom Rozendaal en Mariëndaal ligt er genoeg wat gedoogd wordt of waar er gereden mag worden. Keuze zat, maar ik ga ze niet allemaal verklappen 😜
kuijtje.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Lapierre Pro SAT 8.9, Commencal Furious, Ibis Ripley V1
Contacteer:

vr 8 mei 2020, 20:26

DaanCramer schreef:
vr 8 mei 2020, 10:09
kuijtje.nl schreef:
do 7 mei 2020, 18:01

Huissen !!!!!
Kuijtje,

Het is jammer dat je “Huissen” zo benoemd. Vorig jaar maart hebben 3 leden van onze groep op eigen gelegenheid besloten op de stuw wal te gaan rijden en dat hadden ze niet moeten doen. Jij hebt ons toen terecht een mail gestuurd en wij hebben hen daar op aangesproken. Einde verhaal.

Nu lijk je de indruk te geven dat wij daar regelmatig rijden en worden aangesproken en dat is niet correct.

Vanuit de winkel organiseren wij wel “rides” maar deze zijn vrijwel altijd buiten Nederland en op routes waar dat is toegestaan.
Excuses van mijn zijde. Ik had eerst even wederhoor moeten doen. Daar heb je helemaal gelijk in. Iets te snel gereageerd. Ik heb mijn reactie iets aangepast en noem nu wel Papendal omdat ik hen eigenlijk nog vaker overal zie af denderen.

Nogmaals excuses voor mijn iets te snelle mening en goed dat je me daar op wijst. Even goede vrienden!!!
kuijtje.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Lapierre Pro SAT 8.9, Commencal Furious, Ibis Ripley V1
Contacteer:

vr 8 mei 2020, 21:16

Ik zie nu weer verschillende organisaties clinics gaan organiseren na de versoepeling van het RIVM, ook in het gebied van de stuwwallen. Zo ver mijn kennis reikt, wat ook getoetst is met de TBO's zijn daarvoor geen toestemmingen verleend en al die organisaties en data van clinics gaan linea recta naar de TBO's. Zij kunnen met die informatie doen wat ze willen.
Plaats reactie