Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik kwam tijdens gravelbike ritje ook die mtb bordjes tegen. Heeft echt niks met mountainbiken te maken, kun je met gewone fiets rijden die route. Hopelijk maken ze volgende keer met een nieuwe route gebruik van alle mogelijkheden die er zijn om wat moois te maken...
bruudt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 10 mei 2021, 17:10

Gisteren voor het “eerst” sinds ik een mtb heb gekocht 2 weken gelden wat rondes gemaakt.
Vanaf het bankje en de locatie waar de imbus sleutels hangen gestart.
Geen idee wat andere doen kwa tijd ik heb 2 rondjes gedaan 24min per ronde.
Heb afgelopen 10 jaar misschien 8x op een leen/huur mtb gezeten. Verder vooral gefietst van en naar het café.

Vond zelf het parcours er goed bijliggen.
Heb de eerste ronde 2x afgestapt omdat ik niet boven kwam. De 2e ronde alles op de fiets gedaan dus ik was happy.
Over 2 weken er weer heen dan toch wel 3 rondes doen.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zondag op bezoek geweest bij een fietsvriend op een bungalowpark, en toen samen Westerschouwen gefietst (2 rondes). Wat een pittig rondje zeg! Ondergrond is (vooral voor mijn gevoel) behoorlijk mul, maar de combinatie van mulheid, steile klimmen, moeilijk vaart kunnen houden in de afdalingen door onbekendheid en mulle plekken, zorgen ervoor dat deze 6km echt intensief zijn. De drop was zeker doable, maar opletten i.v.m. de kuil in de landing (teveel voorover leunen zorgt voor een OTB denk ik). De andere drop waar een bordje bij staat stelt weinig voor, gewoon 2 wortels omlaag.
In ieder geval genoten (en gezweet)!
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Deze week deze route op vakantie ook twee keer gedaan. Eerste keer met mijn7-jarige zoontje: gemiddelde snelheid 3,8 km/uur. Zo pittig vond ie hem, meer gelopen dan gefietst :D
Vandaag zelf ook maar even alleen een rondje, maar man man man wat heb ik vaak boven aan de klim even stil gestaan om op adem te komen. Hij is zo ongelooflijk pittig, ik vind hem echt zwaarder dan bijv. Amerongen. De klimmen, best lange stukken, en heel veel mul zand maken het echt een flinke uitdaging. En inderdaad kun je (of durf ik) weinig snelheid maken in een afdaling vanwege de mulle stukken. Gevolg: te weinig snelheid om een klim weer ‘relaxt’ op te komen. Zelfs een paar keer moeten lopen.

Volgende week nog maar weer eens doen, na een paar flinke regenbuien. Hopelijk dan iets beter voorbereid.

Maar wel een leuke route! Aanrader voor de mensen die in de buurt zijn.
bruudt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 10 mei 2021, 17:10

Afgelopen weekend ben ik ook weer geweest.
2 rondes gedaan tijd van 23.47 en 23.30waarvan de vorige keer 24.17 de snelste tijd was.

Ik merk dat ik zelf beter begin te fietsen maar inderdaad hij is verschrikkelijk mul.
Als er weer wat regen overheen is geweest ga ik ook zeker weer wat rondes maken. Tot die tijd vermaak ik me beter in de buurt van ossendrecht/bergen op zoom.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Gisteren slechts 3 rondjes gereden, simpelweg omdat het nu te mul is. Daarna mijn bussie aan het strand geparkeerd :bier: :-q Toch nog een mooie dag :winkie:
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Vanmorgen wederom de route gereden om het verschil eens te merken na een paar dagen met flinke regen. Maar oei wat een verschil zeg! Precies zoals ze op mtbroute.nl zeggen: met zon kun je de route ontwijken, met (of na) regen moet je zeker komen!

Nu gewoon de hele route door kunnen rijden, geen last van mulle stukken, niet hoeven lopen etc. Blijft echter nog steeds een mooie pittige route, met steile beklimmingen en nu dus ook uitdagende en snelle afdalingen. Leuke kleine sprongetjes, echt prima rondje!!

Ook 10 minuten sneller gereden (over 1 rondje) dan voor het weekend toen het nog zo enorm mul was.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Er zijn nog wel wat plekken waar zand ligt maar die zijn goed te doen. Was vanmorgen inderdaad lekker snel.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vanmiddag de route sinds lange tijd weer opgezocht. Geen spijt van, onderweg naar de route bakken met regen overal, maar bij Burgh viel het enorm mee.
Route zelf is niet in topstaat, zou zelfs wat regen en onderhoud kunnen gebruiken. Er waren wel werkzaamheden, maar dat leek meer op bosbouw...
Jammer genoeg had ik niet veel tijd, 3x nonstop gereden, gelletje gesnoept en toen nog afsluitend rondje. Meestal rij ik 6 a 7 rondjes. Maar morgen staat flinke gravelrit gepland :lol: , dus beetje (beperkt) genoten :-q
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

ijskonijn schreef: di 12 oktober 2021, 17:08 Route zelf is niet in topstaat, zou zelfs wat regen en onderhoud kunnen gebruiken. Er waren wel werkzaamheden, maar dat leek meer op bosbouw...
Ik ben nu een paar dagen in Burgh-Haamstede. Altijd mooi hier deze omgeving, strand, bos, duinen!

Wat betreft route eens met IJskonijn, het is momenteel niet erg gepolijst en vind ik eerlijk gezegd helemaal niet erg. Los zand en kuilen maakt het wel leuk sturen.

Minder zijn de steile hellingen, m.n. 2e na het betonpad, en ook het stukje na 1e helling en bumpy afdaling weer omhoog. Ik zag zaterdag en zondag weer groepjes jong-en-lui met huurfietsen en die komen natuurlijk niet naar boven gefietst. Gaan met suh alluh naar boven lopen over de hele track breedte, ondertussen het fietsspoor helemaal mul vertrappend. Zelfs als je sterk bent is het dan wel knap lastig zo omhoog te fietsen. Ook grinding lijkt een nieuwe hobby, op verschillende plaatsen diepe remsporen op meest onlogische plaatsen.

Uitdaging zullen we maar zeggen. Weinig aan te doen waarschijnlijk, of maak een loopspoor met bordje oid bij de steile stukken. Of verhuurder benaderen tbv instructie? Ik rij er al vele jaren (af en toe dan) en al die voetsporen (lijken wel paardenpoten zo diep soms) heb ik niet eerder zo meegemaakt. Het is ook geen drama, maar maakt een vlotte ronde rijden wat lastiger.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Crapton schreef: di 26 oktober 2021, 10:45
ijskonijn schreef: di 12 oktober 2021, 17:08 Route zelf is niet in topstaat, zou zelfs wat regen en onderhoud kunnen gebruiken. Er waren wel werkzaamheden, maar dat leek meer op bosbouw...
Ik ben nu een paar dagen in Burgh-Haamstede. Altijd mooi hier deze omgeving, strand, bos, duinen!

Wat betreft route eens met IJskonijn, het is momenteel niet erg gepolijst en vind ik eerlijk gezegd helemaal niet erg. Los zand en kuilen maakt het wel leuk sturen.

Minder zijn de steile hellingen, m.n. 2e na het betonpad, en ook het stukje na 1e helling en bumpy afdaling weer omhoog. Ik zag zaterdag en zondag weer groepjes jong-en-lui met huurfietsen en die komen natuurlijk niet naar boven gefietst. Gaan met suh alluh naar boven lopen over de hele track breedte, ondertussen het fietsspoor helemaal mul vertrappend. Zelfs als je sterk bent is het dan wel knap lastig zo omhoog te fietsen. Ook grinding lijkt een nieuwe hobby, op verschillende plaatsen diepe remsporen op meest onlogische plaatsen.

Uitdaging zullen we maar zeggen. Weinig aan te doen waarschijnlijk, of maak een loopspoor met bordje oid bij de steile stukken. Of verhuurder benaderen tbv instructie? Ik rij er al vele jaren (af en toe dan) en al die voetsporen (lijken wel paardenpoten zo diep soms) heb ik niet eerder zo meegemaakt. Het is ook geen drama, maar maakt een vlotte ronde rijden wat lastiger.
Misschien dat bordje met voetgangers-symbool geplaatst kan worden :lol:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

ijskonijn schreef: di 26 oktober 2021, 13:28 Misschien dat bordje met voetgangers-symbool geplaatst kan worden :lol:
Ja met leuning, trap en gootje. :-q

Wat betreft bordjes, er zijn 3 chicken runs maar die staan niet duidelijk aangegeven. Maakt die route best veel makkelijker, zodat ook kleinere kinderen en beginners het goed aan kunnen. Zou door mij geschetst probleem van de mul trappende mensenhoeven waarschijnlijk verminderen.

Nu meerdere keren meegemaakt: een gezin (allemaal keileuk hoor en die mogen daar ook fietsen) en ander moment verschillende groepjes meisjes werkelijk precies midden op het pad stilstaan, of zelfs de fiets op de standaard. Op een stuk singletrack.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Crapton schreef: za 30 oktober 2021, 17:37
ijskonijn schreef: di 26 oktober 2021, 13:28 Misschien dat bordje met voetgangers-symbool geplaatst kan worden :lol:
Ja met leuning, trap en gootje. :-q

Wat betreft bordjes, er zijn 3 chicken runs maar die staan niet duidelijk aangegeven. Maakt die route best veel makkelijker, zodat ook kleinere kinderen en beginners het goed aan kunnen. Zou door mij geschetst probleem van de mul trappende mensenhoeven waarschijnlijk verminderen.

Nu meerdere keren meegemaakt: een gezin (allemaal keileuk hoor en die mogen daar ook fietsen) en ander moment verschillende groepjes meisjes werkelijk precies midden op het pad stilstaan, of zelfs de fiets op de standaard. Op een stuk singletrack.
Dat is inderdaad ook door mij aantal keer gezien. Kan beter. Wie heeft contact met onderhoudsteam van deze route?
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

onderhoud doet atbteam-extream.nl

let op 20 november is hier een mountainbike wedstrijd parking en gedeelte van parcour is afgesloten
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

hwpaints schreef: di 2 november 2021, 13:02 onderhoud doet atbteam-extream.nl
https://www.atbteamx-treme.nl/ :roll: :lol:
Plaats reactie