Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag de route gereden. Compliment aan de mensen van het onderhoud :-q . Dikke duim! Route ligt er goed bij. Heerlijk gereden.
Na flink aantal rondjes met goed gevoel richting huis gegaan.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Ligt er heerlijk strak bij momenteel met alle gevallen regen!

(Maar voor alle mensen die van plan zijn te komen, zou het niet doen, het ligt er waardeloos bij 😉)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Wildfire schreef: ma 13 december 2021, 21:18 Ligt er heerlijk strak bij momenteel met alle gevallen regen!

(Maar voor alle mensen die van plan zijn te komen, zou het niet doen, het ligt er waardeloos bij 😉)
Jep, wegblijven allemaal, tenzij je met heel lage druk in je banden rijdt en niet naar boven hoeft te lopen. :winkie: Dat komt de route ten goede :lol:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

ijskonijn schreef: ma 13 december 2021, 23:02 Jep, wegblijven allemaal, tenzij je met heel lage druk in je banden rijdt en niet naar boven hoeft te lopen. :winkie: Dat komt de route ten goede :lol:
Hahaja ik ga zeker wegblijven! Het is ook niet zo fijn rijden daar best taai en hier en daar behoorlijk gevaarlijk. Betonnen fietspad bij Renesse is veel beter.

Wat betreft de hellingen heb ik soms het idee dat er een kudde knollen of ezels oid overheen heeft gedraafd. Neem dan een wandelpad of ruiterpad zou ik denken. Dus nu is het best kut fietsen zo omhoog kei steil.

:winkie: :winkie:
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Ik was er afgelopen zondag en alhoewel ik het fantastisch vond zou ik mensen inderdaad toch aanraden om weg te blijven :D :winkie:

Maar serieus; het ligt er echt mooi bij :-q De hellingen zijn net niet mul meer, maar het lijkt er wel op. Verder is het zeer strak.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik rij er alleen maar met een fatbike. Ik zou er wegblijven.....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Crapton schreef: za 30 oktober 2021, 17:37
Wat betreft bordjes, er zijn 3 chicken runs maar die staan niet duidelijk aangegeven. Maakt die route best veel makkelijker, zodat ook kleinere kinderen en beginners het goed aan kunnen. Zou door mij geschetst probleem van de mul trappende mensenhoeven waarschijnlijk verminderen.
Makkelijker in de zin van minder risicovol of mijdt je daarmee de zware klimmen? Ik kom er regelmatig en ga op de eerste ronde best wel kapot. Ik haal de klimmen wel en de afdelingen zijn :D :D :D dus dat is het probleem niet. Tweede ronde gaat dan al weer een stuk beter. Ik heb even nodig om op te warmen en dat lukt daar echt niet. De eerste 3km's zijn ook gelijk de zwaarste. De mogelijkheid om in de eerste ronde om de pittige klimmen heen te rijden zou daarom ook erg welkom zijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Je kan ook eerst een rondje op het betonpad doen. Of je auto in het dorp zetten.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

CC-Rider schreef: wo 15 december 2021, 10:52 Je kan ook eerst een rondje op het betonpad doen. Of je auto in het dorp zetten.
Niet zo raar praten. Het is hier wel een MTB forum :kiss:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Er loopt ook nog een blauwe route hier over het eiland. Daar kan je ook een stukje van rijden. Maar daar zitten ook asfalt stukken in.... Sterker nog, ook het betonpad.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Je kunt als warming up ook eerst een stukje terugrijden over het gedeelde brede pad, daarna klein stuk fietspad pakken en dan het laatste stuk van de route rijden.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mad Wally schreef: wo 15 december 2021, 09:07 Makkelijker in de zin van minder risicovol of mijdt je daarmee de zware klimmen? Ik kom er regelmatig en ga op de eerste ronde best wel kapot. Ik haal de klimmen wel en de afdelingen zijn :D :D :D dus dat is het probleem niet. Tweede ronde gaat dan al weer een stuk beter. Ik heb even nodig om op te warmen en dat lukt daar echt niet. De eerste 3km's zijn ook gelijk de zwaarste. De mogelijkheid om in de eerste ronde om de pittige klimmen heen te rijden zou daarom ook erg welkom zijn.
Beide.

1. Sowieso sla je hiermee de 2 steilste klimmen over, en ook een mogelijk lastig heel kort heuveltje voor de lange afdaling naar het betonpad. Dus het wordt zo een stuk minder zwaar.

2. Daarnaast zitten na de steile klimmen twee hobbelige steile afdalingen (ja duh mountainbiken he). Als je een kutfiets hebt en/of weinig ervaring (vaak een combi) en je rijdt te hard dan kan je op deze plekken wel zand of boom gaan happen. Met overslaan dus minder risico.

Ieder mens heeft zijn gebruiksaanwijzing, blijkbaar heb jij een degelijke warming up nodig. Dan zijn die bypassen heel fijn om rustig op gang te komen. Bij mij gaat het 1e rondje vaak het beste met verse spieren :-D .

O ja, voor de rest is het parkoers best wel kut en lastig en druk en zo dus je kan beter niet hierheen komen. :winkie:
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

Gisteren voor het eerst de rode mtb trail van Schouwen (burg Haamstede) gedaan.
Na de jump in de eerste ronde was de afdaling voor mij net iets te steil met te veel (diepe) kuilen.
Dit zorgde toch voor een even angstig momentje of ik het ging halen zonder zand te happen.
Is hier toevallig (dat iemand weet) een omweg voor?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Er zijn diverse mogelijkheden. Je kan voor de tweede klim links aanhouden, dan sla je een heel technisch stuk over. Bij de grote trap een stukje verder ligt ook een bypass. De chickenruns staan met een groen paaltje aangegeven.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

CC-Rider schreef: ma 10 januari 2022, 16:32 Er zijn diverse mogelijkheden. Je kan voor de tweede klim links aanhouden, dan sla je een heel technisch stuk over. Bij de grote trap een stukje verder ligt ook een bypass. De chickenruns staan met een groen paaltje aangegeven.
Dit klinkt logisch, binnenkort even op zoek naar die groene paaltjes.
Als ik die aanhoudt, kan mijn mede mtb'er dan wel het technische stuk volgen?
Zou wel leuk zijn als we na de klim weer samen verder kunnen.
Plaats reactie