Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

ja hoor, was één van mijn eerste rondjes verbaasd dat we ergens ingehaald en voorbij gestoken werden door een papa met twee koters ... gingen wij lekker dood op die klim zagen we ze na het uithijgen vrolijk beneden verder fietsen ... top route
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

Luhmann schreef: ma 10 januari 2022, 16:48 ja hoor, was één van mijn eerste rondjes verbaasd dat we ergens ingehaald en voorbij gestoken werden door een papa met twee koters ... gingen wij lekker dood op die klim zagen we ze na het uithijgen vrolijk beneden verder fietsen ... top route
Oh super!
Haha, als dat gisteren was dan ben ik ze ook tegen gekomen, stonden bij de grote trap van het uitzicht te genieten.
Heerlijk dat zelfs de kleintjes dit rondje kunnen doen.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

was een paar jaar terug ... moet voor deze nog eens tijd maken in de winter agenda ...
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

Ah, aanrader op dit moment.
Parcour lag er gister ondanks de vele regenbuien echt super bij.
Gebruikersavatar
Hydrograaf (Bas)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 28 februari 2019, 10:37
Mijn mountainbike: Radon Jealous 29

Ik ben vandaag geweest. Inderdaad super! Ik herken de opwarmproblemen. Ik probeer altijd het eerste rondje op het gemakje te doen maar volgens strava lukt dat niet ;)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag weer eens geweest. Wat een verschil met dik een maand geleden. Mul zand begint al hier en daar zichtbaar te worden... Ook sporen van te veel remmen op sommige plaatsen :oops: .
Toch heerlijk gereden, al was het minder vlot dan de laatste keer :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanaf maandag een midweek in Burgh Haamstede ben benieuwd hoe de route er bij ligt. Bewust de plus bike maar meegenomen :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Dat is geen verkeerd idee. Ik zit er nu en vanmiddag een paar rondjes gedaan. Behoorlijk mul op een aantal plekken. Maar wat blijft het toch een top parcours :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd effe leuk tussendoor een uurtje een paar keer de route rijden en je hebt toch het gevoel dat je behoorlijk wat gedaan hebt. Wat mij betreft een van de beste routes in NL.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Eens!
Vooral ook in de winter als het overal blubzooi is, dan ligt deze route perfect en is het helemaal top.
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag ritje 1 (3x). Aanrijden vanaf Vertonweg is nu mogelijk tot aan de route over een gravelpad met op de klim zelfs betonplaten :-q

De route zelf was echt al heel erg mul aan het worden. Ik kon nog overal fietsen met mijn 3.0 banden maar velen stonden al regelmatig te voet of slingerden als dronken mannen naar beneden.
Er moet ook hier snel water gaan vallen.

Doordat je nu net voor de klimmetjes ook al aardig door moet trappen om snelheid te houden zijn die nog zwaarder. Maar gelukkig kwam ik nog overal boven. Naar beneden is met de plusbike nog steeds leuk maar ik kan me voorstellen dat het op die huurfietsen met lekker hard opgepompte banden geen pretje is en vooral billenknijpen :winkie:

Het is en blijft ook juist met deze omstandigheden een echte werkroute. Maar weinig plekken waar je echt even relaxed kunt rijden. Dat maakt hem imo ook zo gaaf.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik ga vanavond de fatbike lekker op de route uitlaten. Gaat goed komen met het losse zand.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ga vanmiddag of vanavond. Wie weet zie ik je wel. Zal er iig op letten :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag heb ik een aantal rondjes gedaan op parkoers Westerschouwen. Het was MUL.

Goh... echt... ja echt. Ik kom er al heel wat jaren af en toe maar nu zijn er hier en daar zelfs diepe zandstroken bv het pad van het meertje naar boven is gewoon rechtdoor niet te doen. Met enig (wan)beleid lukte het me wel een hele ronde te doen zonder afstappen maar niet makkelijk. Het ging overigens beter na een paar rondjes, je weet dan beter waar en hoe je moet sturen om of door die zandpoelen heen. Beetje vaart houden helpt. Ik vond het nog niet riskant, maar er vormen zich al van die OTB zandputten.

Maar momenteel een dikke AFRADER, kom NIET. Voor de dikke banden boys is het waarschijnlijk dikke pret, voor normale fietsen lastig.

Er lagen hier en daar houtsnippers met dank aan onderhoudsteam, dit hielp behoorlijk goed en daarom was er nog doorheen te komen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Haha de reden dat ik als "local" er in de drogere maanden gewoon niet kom. :lol: :winkie:
Plaats reactie