Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Waar ligt Westerschouwen?

Westerschouwen ken ik wel, ben er eind april geweest.

Toen her en der wat mulle stukken, maar dat is te verwachten in deze regio ook al zo vroeg in het jaar.

Een bekende van me rijdt er met grote regelmaat en hij zegt dat het in de winter beter te doen is, net als Schoorl zeg maar.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Deze local heeft gewoon een fatbike.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

CC-Rider schreef: zo 17 juli 2022, 08:47 Deze local heeft gewoon een fatbike.
Kom je daarmee nog door de zandbak bij t meertje omhoog? Zelfs me fatbike lijkt me dat een uitdaging.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik hoef nergens af te stappen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

CC-Rider schreef: zo 17 juli 2022, 14:51 Ik hoef nergens af te stappen.
Ik ook hele ronde niet (29 met 2.1 banden) maar moet daar wel met beleid om die zandbak heen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Afbeelding
Afbeelding
Erlangs gaan maakt de zandbak alleen nog maar groter, zeker als het warme weer wat voorspeld is ook komt.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Gewoon een prachtig fatbike seizoen,hoe muller hoe mooier :winkie:
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

wel op de fiets blijven daar . brandhaard van teken en veel met lyme.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

t Parcours ligt er niet onaardig bij... Alleen wordt t wel heel veelzijdig gebruikt. Vandaag kwam ik wandelaars, paarden, dikke E-bikes en zelfs mede-mtbérs tegen :-D
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

ijskonijn schreef: ma 31 oktober 2022, 18:22 t Parcours ligt er niet onaardig bij... Alleen wordt t wel heel veelzijdig gebruikt. Vandaag kwam ik wandelaars, paarden, dikke E-bikes en zelfs mede-mtbérs tegen :-D
Wat bedoel je precies? Er zijn best wat stukken waar het parcours overlapt en kruist met diverse wandelroute. Ruiters horen alleen te kruisen, er zijn voldoende ruiterpaden dus geen noodzaak om op MTB trails te knolrijden.

Ik ben er redelijk vaak geweest in het verleden en eigelijk heel zelden dat ik wandelaars tegenkwam op de singletrack secties, laat staan paarden.

Evt te melden bij Xtreme of bij de boswachter als het evident storend of zelfs gevaarlijk is.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Crapton schreef: ma 31 oktober 2022, 22:45
ijskonijn schreef: ma 31 oktober 2022, 18:22 t Parcours ligt er niet onaardig bij... Alleen wordt t wel heel veelzijdig gebruikt. Vandaag kwam ik wandelaars, paarden, dikke E-bikes en zelfs mede-mtbérs tegen :-D
Wat bedoel je precies? Er zijn best wat stukken waar het parcours overlapt en kruist met diverse wandelroute. Ruiters horen alleen te kruisen, er zijn voldoende ruiterpaden dus geen noodzaak om op MTB trails te knolrijden.

Ik ben er redelijk vaak geweest in het verleden en eigelijk heel zelden dat ik wandelaars tegenkwam op de singletrack secties, laat staan paarden.

Evt te melden bij Xtreme of bij de boswachter als het evident storend of zelfs gevaarlijk is.
Vandaag ben ik tot 3x toe wandelaars op de route tegengekomen. 1x knol, die had blijkbaar verkeerde afslag genomen. Bij kruisingen staat niet overal heel duidelijk dat wandelaars er niet horen, zoals je bijvoorbeeld bij Dorst ziet...
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

3 rondjes gedaan vandaag, lag er perfect bij. Zand (duh) maar eigenlijk nergens te mul. Strak te rijden. Vertrek altijd met het idee om eerst een rondje rustig te doen... Zal wel bij een idee blijven. Blijft een top rondje.
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Haha, dat "rustige eerste rondje" ken ik ja. :D Nog nooit gelukt.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

ijskonijn schreef: ma 31 oktober 2022, 23:29
Crapton schreef: ma 31 oktober 2022, 22:45

Wat bedoel je precies? Er zijn best wat stukken waar het parcours overlapt en kruist met diverse wandelroute. Ruiters horen alleen te kruisen, er zijn voldoende ruiterpaden dus geen noodzaak om op MTB trails te knolrijden.

Ik ben er redelijk vaak geweest in het verleden en eigelijk heel zelden dat ik wandelaars tegenkwam op de singletrack secties, laat staan paarden.

Evt te melden bij Xtreme of bij de boswachter als het evident storend of zelfs gevaarlijk is.
Vandaag ben ik tot 3x toe wandelaars op de route tegengekomen. 1x knol, die had blijkbaar verkeerde afslag genomen. Bij kruisingen staat niet overal heel duidelijk dat wandelaars er niet horen, zoals je bijvoorbeeld bij Dorst ziet...
Sommige paden zijn gedeeld met wandelaars. Beetje rekening met elkaar houden doet wonderen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

CC-Rider schreef: vr 11 november 2022, 15:43
ijskonijn schreef: ma 31 oktober 2022, 23:29

Vandaag ben ik tot 3x toe wandelaars op de route tegengekomen. 1x knol, die had blijkbaar verkeerde afslag genomen. Bij kruisingen staat niet overal heel duidelijk dat wandelaars er niet horen, zoals je bijvoorbeeld bij Dorst ziet...
Sommige paden zijn gedeeld met wandelaars. Beetje rekening met elkaar houden doet wonderen.
Dit keer heb je het niet bij het rechte eind. Sorry, Ze liepen echt op het parcours, en daar horen ze niet....
Plaats reactie