Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik was er maandagavond na de regenbui van die middag. Het lag er super bij. Vorige week was de fatbike Dé keuze, nu kon alles gewoon weer. Het heeft nog wel wat regen nodig om helemaal top te worden maar er was meer dan goed te rijden.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

floris500 schreef: di 18 augustus 2020, 11:04
Rsw85 schreef: ma 17 augustus 2020, 18:59
Groot was weer de verbazing over de toeristen die zonder helm dit -zeker nu voor beginners- technisch pittige parcours opgaan... Dat je dat als volwassenen doet is al fout maar dan ook je kinderen zo meenemen geeft te denken.
Inderdaad.. Kan me ook niet voorstellen dat die het dan ook echt leuk hebben.. Als je nooit mountainbiked en je gaat dan ineens hier fietsen in deze tijd, is toch alleen maar afzien dan :lol:
Klopt hoorde nog een kind tegen z'n vader zeggen; "pap deze parcours is echt stom" terwijl hij de eerste lange klim volledig naar boven moest lopen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Is iemand hier recent nog geweest, na de regens? Hoe ligt het er nu bij?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ná de regens?.......moet je nog ffff wachten, voor je antwoord gaat krijgen, vrees ik.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Het ligt er fantastisch bij. Heb zojuist twee rondjes gedaan. Bijna nergens los zand meer.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mooi, bedankt. Ik ga waarschijnlijk vrijdagochtend een paar rondjes doen. Lang geleden, met dat mul zand was het niet te rijden.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Er is op een aantal plaatsen met los zand enkele weken geleden gras gestrooid. Dat is nu een beetje ingereden, de regen heeft de rest gedaan. Mooi racebaantje weer.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

CC-Rider schreef: wo 7 oktober 2020, 17:05 Er is op een aantal plaatsen met los zand enkele weken geleden gras gestrooid. Dat is nu een beetje ingereden, de regen heeft de rest gedaan. Mooi racebaantje weer.
Gisteren een aantal rondjes gedaan. Idd het ligt er weer perfect bij, heerlijk gereden. Gras mn onderaan bij de vijver remt een beetje maar niet echt last van.

Was niet druk. Ook paar e-mtb's en die rijden niet erg subtiel te zien aan de verse slip en remsporen. Zwaar en teveel power, heeeel dikke banden en daar moet je de grip natuurlijk vaak van testen. Of de grip er nog is bedoel ik. Moet je vaak proberen. :winkie: :-D :tong

Ik ben absoluut geen trail-respect reli, zoals op Dorst waar ze met een tandenborstel de zandkorreltjes recht poetsen. Maar het idee van "laat geen (onnodige) sporen na" vind ik wel toepasselijk op druk gebruikte routes, met gewone mtb en met e-mtb.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Even complimenten voor het onderhoud :-q . Ligt er fantastisch bij Burgh Haamstede...
Royba
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 7 november 2015, 11:33
Mijn mountainbike: heeft een ketting

Hoe is het ondertussen met de hopen stroo die verspreid waren in verband met de droogte?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Royba schreef: vr 20 november 2020, 18:35 Hoe is het ondertussen met de hopen stroo die verspreid waren in verband met de droogte?
Hopen stroo?? Ik ben woensdag 3 rondjes wezen doen maar geen stroo gezien op de route? :roll: :tong

Moet trouwens zeggen dat de landing van de drop echt uitgesleten is, zitten 2 kuilen achter.
Voelt op de hardtail niet echt geweldig :lol:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

En op een hardtail met vaste voorvork ook niet. Ik ga er tegenwoordig maar langs. Je moet er zo ver overheen jumpen dat je op het vlakke stuk land. Met alleen vering van de banden is dat niet echt fijn.
Afbeelding
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Deze vrijdagmiddag weer heerlijk gereden op route Burgh Haamstede. Lag er vrijwel overal goed bij. Wel bij kombochten hier en daar nog flink nat.
Nog nooit zo druk op de route en parkeerplaats meegemaakt zeg. Veel bikers gezien. Man/vrouw/kinderen/E_bikers.
Staat van de route is (nog) goed. Onderhoud is volgens mij niet al te lang geleden. Maar hopelijk gaat er toch wat onderhoud gebeuren hier en daar zitten flinke (rem)hobbels. En door t intensieve gebruik van de route momenteel zal t niet minder worden :-{
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Kwam er vandaag op de gravelbike langs en even over.
Prima te rijden maar veel te druk
Ook veel Corona Mtb-ers
Ook zonder helm en met een zitpositie alsof ze op hun stadsfiets een boodschapje gaan doen
Ben benieuwd hoe de ongevallen statistieken van het Mtben er nu uitzien
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

hoodoo schreef: za 23 januari 2021, 17:01 Kwam er vandaag op de gravelbike langs en even over.
Prima te rijden maar veel te druk
Ook veel Corona Mtb-ers
Ook zonder helm en met een zitpositie alsof ze op hun stadsfiets een boodschapje gaan doen
Ben benieuwd hoe de ongevallen statistieken van het Mtben er nu uitzien
Onbegrijpelijk eigenlijk, westerschouwen is toch geen beginnersroute te noemen en dan zonder helm daar de eerste meters op de mtb maken..
Plaats reactie