Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

oke goed werk richard, wel balen dat er straks allemaal luitje van het cios overheen biken. hopelijk laten ze baan dan wel beetje heel.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

Hmmm jammer dat ze de heuveltjes hebben laten zakken van 12 naar 8 meter. De route komt dus toch te liggen bij de vleermuizengrot? of naast de AKF gebouw, het is mijn niet helemaal duidelijk. Inieder geval wel tof dat er een baan komt!
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Zo erg is dat toch niet? De gasten van Cios maken ook regelmatig gebruik van westenschouwen dacht ik.

En als we nou met wat kratjes pils naar de grondwerkers gaan tijdens de aanleg,krijgen we misschien wel een metertje of twee extra hoogte :-q
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Bedankt Riesch voor het stukje.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
Treb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 5 maart 2009, 23:17
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke 03

Gisteren ook eens een rondje gedaan hier. Mooi om te zien dat je ook in Zeeland kunt mountainbiken. Bereid je voor op een goed onderhouden mooie maar erg korte route. Na 's ochtends in de Loonse en Drunense duinen te hebben gefietst was deze route wel heel anders: ontzettend druk, makkelijk bereidbaar en (ik zei het al) ontzettend kort.
Omdat ik op familiebezoek ging was ik relatief gezien in de buurt. Ik zou niemand aanraden om er een hele afstand met de auto voor te rijden want dan kan het een teleurstelling zijn. Was het voor mij niet, ik vond het wel lekker even wat rustiger aan te kunnen doen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Treb schreef:ontzettend druk, makkelijk bereidbaar en (ik zei het al) ontzettend kort ... ik vond het wel lekker even wat rustiger aan te kunnen doen.
Het was gisteren idd heel druk, op het vervelende af. Ondanks recente de regen heel goed berijdbaar.

Ik gun iedereen uiteraard zijn plezier en rondjes rijden, maar nu waren er diverse groepen jonge kinderen (20-25 personen & 5-10 personen, ik schat 8-12 jr onder begeleiding) bezig. Keileuk en gezellig maar GA AAN DE KANT ALS JE STAAT TE WACHTEN en sta niet met 20 man midden op de route terwijl de voorsten lopend naar boven sukkelen!!! Verdeel het in kleinere groepjes zodat anderen minder overlast hebben. En de begeleiders moeten leren zich te beheersen en geen grote mond te hebben en te doen alsof zij eigenaar van de route zijn en bepalen wie waar en hoe hard mag rijden, de route is ook toegankelijk voor anderen die harder rijden dan de snelheid van een onervaren 8 jarige! Ja nu komen de opmerkingen 'aandacht' en 'respect', maar sorry dat werkt TWEE kanten uit. Ik kom er wel vaker en dit is de eerste keer dat ik dit zo meemaak. Ik vind dit sowieso geen route voor al te jonge kinderen, maar ok vaker gezien een vader met 2-3 jonge kinderen zorgt dat ze een beetje aan de kant staan & lopen, geen enkel probleem van twee kanten. Wel met deze grote kuddes, duidelijk GEEN veiligheids instructie gehad.

Rustiger aan doen? Westenschouwen? Dan rij je niet hard genoeg... Dit is een kort circuit maar zeer intens en weinig plaatsen om eens lekker even bij te komen... Ik ben best goed getraind maar ik vind dit een behoorlijk pittig circuit, ik rij dit in 12-13 min. LDD vind ik een stuk minder intens met veel lange vlakke paden waar je kan uitrusten.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Treb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 5 maart 2009, 23:17
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke 03

[quote="Crapton
Rustiger aan doen? Westenschouwen? Dan rij je niet hard genoeg... Dit is een kort circuit maar zeer intens en weinig plaatsen om eens lekker even bij te komen... Ik ben best goed getraind maar ik vind dit een behoorlijk pittig circuit, ik rij dit in 12-13 min. LDD vind ik een stuk minder intens met veel lange vlakke paden waar je kan uitrusten.[/quote]

Misschoen voelde het als rustiger aan doen vanwe ge de lengte van het parcours? Binnen een kwartier ben je al weer klaar en de klimmetjes zijn ook niet te lang. Als ik nog eens op familiebezoek ga, zal ik eens timen want dat heb ik nu niet gedaan.

Ben het wel met je eens dat die grote groepen wel wat 'bijscholing' kunnen gebruiken. Je hebt op een gegeven moment een klimmetje met op het eind een soort 'uitkijkbankje' waar je meteen een scherpe bocht naar links moet maken. De drie bikers voor mij hadden geloof ik het idee dat de klim zelf de uitkijkpost was en je er vooral erg rustig midden op het pad naar boven kon wandelen. Ze keken vreemd op toen ik er fietste i.p.v. wandelde. Verder heb ik van de groepen niet zoveel last gehad toen ik er rond 12 uur was.
De andere groepen die ik zag waren ook vooral groot van omvang. Wel allemaal met helm overigens :-q
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

De route is niet echt lang, maar je kan natuurlijk meerdere rondjes rijden. Zelf rij ik de ronde in een trieste tijd van 15 minuten :( maar 12 minuten moet wel ooit gaan lukken :D

Jammer dat het vandaag heel de dag regende anders was ik vandaag ook een paar rondjes gaan rijden.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

bgk-biker schreef:zijn er nog meer mensen die hier wel eens biken ?
Ben er nu 3x geweest is wel leuk daar kan zelfs die bult 3x op fietsen zonder me voeten aan de grond te zetten. dat is voor mijn al heel wat hehe jullie rijden waarschijnlijk altijd zonder voeten op de grond omhoog maar ja ik fiets bijna nooit hehe :winkie: en als iemand nog een spacer vind daar voor tussen je remklauw dan mag je hem houden :winkie: :winkie: :winkie:
who dares wins
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

Ik ben er gister avond nog geweest.
Na eerste klim boven ga je stukje verder weer na beneden waar je uitkomt op het fietspad. zit een nieuw stuk dat i.p.v. naar fietspad gaat weer terug het bos in gaat. ( zal wel 1 van de nieuwe stukken worden ).
Maar verder heb ik nog nooit zo slecht gereden als gister. Het parcour ligt vol met zand.
Zeker ik met mijn downhill 2.36 banden kwam niet vooruit.
Echt jammer maar hoop dat zand snel weg is, zodat je er gewoon weer goed kan rijden.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
manke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 augustus 2008, 15:33
Mijn mountainbike: rocky mountain element 10

Door de uitgestrekte Boswachterij Westerschouwen is de bestaande attractieve MTB route met ruim 3 km uitgebreid. De nieuwe route wordt op 22 juli feestelijk in gebruik genomen door MTB toppers Bart Brentjens en Patrick Tolhoek. Zij verbinden een speciale “clinic”aan deze handeling. [banner] De wens om deze uitbreiding te realiseren leefde al veel langer. De komst van de Senior Games in september a.s. met als 1 van de 7 onderdelen het MTB, heeft het proces aanzienlijk versneld, evenals de uitstekende samenwerking met Staatsbosbeheer, provincie Zeeland en ATB team X-Treme. De MTB route Westerschouwen staat hoog aangeschreven bij gebruikers en staat op nr 6 van best gewaardeerde routes in Nederland (bron. http://www.mtbroutes.nl/index.php/mtbroutes-top-10" target="_blank)Een mooie route met leuke klimmetjes en bochten in een uitgestrekt, fraai natuurgebied. De route is nog goed te verlengen over attractieve fietspaden, zoals het fietspad langs de duinen naar Renesse.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ben benieuwd naar de nieuwe lus. Op dit parcours heb ik ooit kennis gemaakt met de ATB (zon 15 jaar geleden).
Bicycle, bicycle, bicycle
Willem Bar ends
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 09:29

Crapton schreef:
Treb schreef:ontzettend druk.
Het was gisteren idd heel druk, op het vervelende af.
Is blijkbaar heel verschillend
Gisteren was het ook zaterdag. We hebben van 10.45 tot 13.00 uur rondjes gereden.
We waren de enigen op het hele parkoers!
Af en toe zijn we gestopt om wat aan het parkoers te doen.
Als er anderen aan het fietsen waren hadden we ze zeker zien langskomen.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Gisterenavond geweest om de nieuwe lusjes eens uit te proberen.
1e nieuwe lus ws nog niet klaar (zoals bgk@biker als schreef). :~
2e lus is halverwege de klim ná het oversteken bij fietspad. helaas is de ondergrond nog véél te mul (ondanks de houtsnippers) om omhoog te biken. Naar beneden lukt dus wel. :tong
Als die lussen strax klaar (en berijdbaar) zijn, dan heb je er n paar stevige klimmetjes bij. :-q

Al die drukte over de drukte; Waarschijnlijk n groep vanuit 'Forest Hill', die ook regelmatig gebruik maken van de route. Kan overal gebeuren; wandelaars, beginners. Keep smilin!!!! :wink:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

Ik heb afgelopen zondag de tweede en derde lus gereden veel uitdaging soms stijg je wel met ruim 15% helaas is alles nu nog super mul maar dat gaat straks wel over als het aangereden is.
Ik ben blij en als het goed is blijven de bestaande verbindingsstukken van de route zoals deze was gewoon liggen.
Langere route is als alles goed gaat meer spreiding van de gebruikers en zou het minder druk moeten worden per meter.

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
Plaats reactie