Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Schouwen al weer een poosje gemeden , biken in B.O.Z. is ook erg leuk. :-D

Als het weer wat beter berijdbaar is ga ik er wel weer eens heen , tis voor mij 30km asfalt om er te komen vanuit Middelburg dus dan wil ik wel een beetje parcour en geen zandbak wat je na één rondje al beu bent.
Tis tenslotte ook weer 30km terug , en als dan heel je ketting onder het zand zit dan kun je iedere twee maanden je ketting en cassette weg mikken... :-{
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

( B.O.Z. ) bedoelt i bergen op zoom, mee voor de mensen/bikers die dat niet kennen.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik ben 18-10 (afgelopen zondag) geweest, voor het eerst.
Mooi parkoers! Jammer van de overvloedige regenval na het 1e rondje. Hoewel ik erg verwend ben met het parkoers van Schoorl is dit parkoers voor een zwaargewicht als mij toch erg uitdagend door alle steile klimmetjes en korte bochten. Alleen wel een pokke eind in de auto vanuit Noord-Holland!
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

Waar kan je precies rijden in bergen op zoom?

Verder heb ik nog even geinformeerd bij de gemeente over de baan bij goes, deze is qua grondwerk klaar alleen moeten we nog op de grassprietjes wachten. Opening maart ongeveer.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

In de bossen rond Bergen op Zoom kan je vrij rijden, er zijn geen vaste routes. Het is er mooi maar je moet er wel een beetje de weg kennen: en daar zijn de TT's goed voor.

On-topic maar weer...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Vanochtend onder een prachtig blauwe lucht samen met Crapton een aantal rondes op Westenschouwen gedaan. Voor mij de eerste keer sinds de uitbreidingen. Ik was zeer aangenaam verrast! Wat een leuk parcours was is nu een gewoon erg gaaf parcours geworden. Absoluut een pluspunt de uitbreidingen. Eerlijk toegegeven de ondergrond lag er ook wel goed bij na de regen van de afgelopen tijd. Alle klimmetjes zijn nu prima te halen (en dat met 28/25 als aller laagste versnelling). Helaas door een momenteel slechte gezondheid (virus) rustig aan moeten doen, ronde tijden liggen tussen de 18 en 20 min...en daar is ab-so-luut verbetering te vinden (voor mij)! Eerst maar eens beter worden: neemt niet weg dat ik er toch van genoten heb!

Ronde was taai, nu is het echt een kuitenbijter geworden. 10 rondjes levert 58km met bijna 850hm's op en dat in Zeeland... :o

:-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

Zo dat zijn toch snelle ronde tijden, hoorde laatst van iemand dat degene die ook nk rijden een ronde tijd van de 19 minuten haden. (volledige ronden niet tot bankje.)

Rijd je 10 rondjes??? Jeez toch maar is harder gaan trainen :( ik red dat echt niet.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2986
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

vitamine_C schreef:Zo dat zijn toch snelle ronde tijden, hoorde laatst van iemand dat degene die ook nk rijden een ronde tijd van de 19 minuten haden. (volledige ronden niet tot bankje.)

Rijd je 10 rondjes??? Jeez toch maar is harder gaan trainen :( ik red dat echt niet.

Ben afgelopen week in Burgh-Haamstede op vakantie geweest, elke dag lekker gebiked, o.a. zondag met vanBill. Nee geen 10 rondjes gedaan, zondag had ik er 7 dus dat viel wel mee. Blijft een prachtig en supergaaf parkoers!! Ik rij er heel graag.

Qua rondetijden nieuw parkoers volledig (zonder afko's, op zondag) heb ik 17:56 gehaald, nog een keer 18:07 en 18:12. Op maandag was ik bezig met een snelle ronde zonder voorliggers waarbij ik op ca. 17:30-17:40 zou zijn uitgekomen - echter kapwerkzaamheden zie onder. Een echte wedstrijdrijder moet er zeker rond de 17:00 wel kunnen halen denk ik, Patrick Tolhuis eens vragen dan maar... Oude rondje deed ik ca. 12:00 soms nog iets sneller, dus extra lusjes kosten veel tijd mn tweede nieuwe lus is nogal langzaam.

Hierbij beeld van mijn rondje van 18:12 snelheid - geel = 19.5 km/u, lichtblauw 1e helling = 9.5 km/u, zwart = 34 km/u
Afbeelding

Idem maar dan hartslag - zwart = 180 bpm, rood = 165 bpm, geel = 155 bpm
Afbeelding

En nu nog de hoogte (laagste punt ca 10 m bij de vijver, hoogste ca. 30 m tegen einde nieuwe lus, hoogtemeters per ronde ca. 110 hm)
Afbeelding

Zondag lag het parkoers er trouwens nog prima bij, vanaf maandag tot woensdag is SBB lekker aan het boskappen geweest, hetgeen de zaak behoorlijk heeft verpest. O.a. de helling na de afdaling met kombocht helemaal aan de gort (is nu wel netjes gefreesd maar heel zacht) en ook het stuk van de tweede oversteek betonfietspad kapot door de zware machines, dwars over het pad diepe sporen en boompjes/takken.
Afbeelding
Dit heeft een beetje onderhoud nodig, SBB heeft dit (nog) niet hersteld. De rest van de week dit laatste stuk dus moeten omzeilen via he betonpad - is langer dus ik denk qua tijd vergelijkbaar.

[zeurmodus aan] Verder iedereen zijn pleziertje toegewenst, maarrrr....
1. Ga nou eens niet midden op het parkoers staan als je staat te wachten op je vriendjes (o.a. bij bankje na snelle afdaling en kort steil klimmetje). Ruimte zat!! Ga ff aan de kant.
2. Ik zag ook redelijk wat mensen die met kleine kinderen (5-7 jaar oud) er bezig waren ook (!) over de moeilijke nieuwe lussen, tsja is dat nou een goed idee?
3. En veel jongetjes/meisjes van 10-15 jaar oud durven nog niet zo goed dus op veel plaatsen luidkeels slippend met achterwiel naar beneden of bijna uit de bocht gevlogen: als je niet kan remmen krijg je het parkoers zo wel goed kapot... niet leuk voor mensen die het wel kunnen ---> misschien een bord met aanbevelingen/gedragsregels bij het begin maken?? [zeurmodus uit]

Hierbij nog een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Vlak voor dat bankje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mooiste voor het laatst:
Afbeelding
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

Hoi crapton,

Mag ik vragen welk gps je gebruikt?

Je rijd wel snelle ronde's ik houd dat echt niet vol, zeker geen 7 ronde's. Top!

(snelste ronde tijd is 22 minuten, oude ronde reed ik in 15 minuten) Vooral in het begin blaas ik mezelf nog weleens op, dan gaan de andere rondjes echt van geen meter meer.... :(
De Woodster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 29 september 2008, 22:36

Ziet er gaaf uit met die kleuringen op je gps track, hoe heb je dat gedaan?

Moet iig snel weer eens naar westenschouwen!
http://www.noordbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2986
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

vitamine_C schreef:Hoi crapton,

Mag ik vragen welk gps je gebruikt?

Je rijd wel snelle ronde's ik houd dat echt niet vol, zeker geen 7 ronde's. Top!

(snelste ronde tijd is 22 minuten, oude ronde reed ik in 15 minuten) Vooral in het begin blaas ik mezelf nog weleens op, dan gaan de andere rondjes echt van geen meter meer.... :(

1. GPS is een Garmin Edge 705 - kan ik aanraden

2. Ik rij ook geen 7 rondes op die snelheid en zeker niet direct achter elkaar, is voor een ouwe l*l als ik niet vol te houden :D . Ik doe bv 1 of 2 langzamere, 1 snelle en dan ff uitrusten, daarna nog een keer enz. Overigens oefening baart kunst en een goede fiets helpt ook veel.

3. Die leuke plaatjes kan je maken met SportTracks (is een freeware programma) waarin je de Dobrou extension plugin installeert. Die geeft toegang tot Koekel Urz waarbij je via een overlay je track kan weergeven in kleuren bv snelheid of hartslag. Er is nog veel meer mogelijk met die plugin, is een hele goede. Enige nadeel hij laat alle rondes over elkaar zien, dus je moet eerst de rondes uit elkaar trekken met TrainingCenter, want dat gaat met SportTracks niet goed (heb ik nog niet ontdekt in elk geval).
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik heb vorig najaar het oude rondje gereden. Was erg leuk. Binnenkort nog eens een keer kijken. Waar ik wel benieuwd naar ben; hoe is het met de hoeveelheid teken? Ik lees en hoor dat daar een heel legertje van die gasten je staan op te wachten.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Ecko
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1150
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / KOGA X29 Runner

Van die teken heb je geen last meer, die zijn volgens mij al met winterslaap.
Laatste weken veel op het nieuwe parcours in Oostvoorne gereden, maar door de vele neerslag van de afgelopen week was dit niet meer te bereiden. Vanmorgen dus maar weer eens uitgeweken naar W'Schouwen en dat was top! Parcours lag er na de regen geweldig bij. De nieuwe lussen hebben het parcours nog beter gemaakt dan hij al was. Wat mij betreft een vd betere rondjes in Nederland.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!!
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ben vandaag voor het eerst sinds de nieuwe lus er is weer eens in Westenschouwen geweest.
Parcours is nog veel mooier geworden! Maar wel zwaar, na drie rondjes hield ik het voor gezien.

Is een schopje voor dit topic wel waard leek me ;)
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Is de route bij Burg Haamstede ook geschikt voor een cyclocrosser? Ik ga er van het weekend heen en twijfel nog of ik m'n mtb of cyclocrosser meeneem, aangezien ik ook een dag op de weg wil trainen.
Plaats reactie