Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bgk-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 2 februari 2009, 18:19

hey allemaal,
Ik woon zelf in zeeland en fiets regelmatig in schouwen/Burg Haamstede.
Het is een xc parcour van ongeveer 6 km ( maar ze zijn bezig om het uit te breiden ) :-D
het is echt een heel leuk parcour met natuurlijk stijle klimmen, afdalingen, zand enz.
Veel rust is er echter niet in het parcour dat maakt het ook wel weer leuk.
De route word aangegeven door oranje paaltjes met een fiets er op.
Het word ook gebruikt voor wedstrijden zoals 4 uurs races enz.
Ik zou zeggen, Kom er ook een keer fietsen. :-q
GR. Léon
bgk-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 2 februari 2009, 18:19

weet iemand wanneer het nieuwe stuk erbij komt ???
ben erg benieuwd hoe het zal worden.
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

@ bgk-biker
Het is zo dat er in augustus/september de senior games worden georganiseerd in onze provincie (Zeeland) de planning is zo dat de route nu 5 km. lang is en het ruim 8 km. moet gaan worden.
Vooralsnog worden er extra lussen toegevoegd aan de route dit zullen er drie worden.
Als ik het goed begrepen heb moeten er twee lussen gerealiseerd worden voordat de senior games beginnen, de laatste lus zal na de games worden aangelegd.

Als alles goed gaat dan zullen we eind 2009 zeker de volledig nieuwe route kunnen gaan rijden.
De start en finish zal verplaatst worden naar de parkeerplaats dus hoeft er niet meer gezocht te worden naar de start want deze zie je meteen liggen.

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
bgk-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 2 februari 2009, 18:19

oke tnks voor info ga k zeker gelijk rijden als die nieuwe stukken er zijn, van het weekend was k er en er was een stuk afgezet met lint dus dat mis 1 van de vervolglussen.
bgk-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 2 februari 2009, 18:19

zijn er nog meer mensen die hier wel eens biken ?
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ja hoor, al jaren. Heel mooi parkoers, technisch en behoorlijk zwaar. Ik rij er heel graag.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
ThomasKaslander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 10 maart 2009, 17:23
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro

Ben er afgelopen zaterdag voor het eerst geweest. Erg leuk parcour met een hoop variatie. Heb helaas maar de helft kunnen rijden i.v.m. een wedstrijd op de zuidelijke helft. Deze zaterdag een herkansing wagen denk ik.
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist


Ben er afgelopen zaterdag voor het eerst geweest. Erg leuk parcour met een hoop variatie. Heb helaas maar de helft kunnen rijden i.v.m. een wedstrijd op de zuidelijke helft. Deze zaterdag een herkansing wagen denk ik.
Volgens mij hebben wij dan met elkaar gesproken. Je pakte je fiets uit de auto en ik kwam met de voor jou mindere mededeling dat het parcours afgesloten zou zijn...
Gelukkig heb je nog een deel van het parcours kunnen rijden!
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

klopt mensen afgelopen zaterdag was er een landelijke wedstrijd voor de jeugd t/m 14 jaar.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
ThomasKaslander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 10 maart 2009, 17:23
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro

Riesch schreef:

Ben er afgelopen zaterdag voor het eerst geweest. Erg leuk parcour met een hoop variatie. Heb helaas maar de helft kunnen rijden i.v.m. een wedstrijd op de zuidelijke helft. Deze zaterdag een herkansing wagen denk ik.
Volgens mij hebben wij dan met elkaar gesproken. Je pakte je fiets uit de auto en ik kwam met de voor jou mindere mededeling dat het parcours afgesloten zou zijn...
Gelukkig heb je nog een deel van het parcours kunnen rijden!
Zou goed kunnen dat jij dat was indd. Na wat zoeken heb ik het noordelijke deel van het parcour kunnen vinden :D
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

Mensen komend weeken is er weer een wedstijd maar nu een 4 uurs race, hierdoor is het parcour ook weer afgesloten. voor meer info over de wedstrijd kun je kijken op http://www.verenigingen.sport.nl/knwu/teamxtreme/20.asp" target="_blank
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

Wel een tip als je er wilt gaan fietsen doe dat dan zo snel mogelijk want als er een race is geweeest is het parcour vaak helemaal mooi en opgeknapt, rijd het dus ook stukken beter,
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
AntiX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 20:54
Mijn mountainbike: Bulls bushmaster 1 disc
Contacteer:

Jah ik woon zelf in goes we hebben geen mtb parcour meer helaas ;) dus was x van plan om naar schouwen te gaan maar nog een tijd voor gehad ben er ook nog niet naar toe geweest maar in de zomer zal je mij wel zien verschijnen hahaha :P
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

oke nice, zie k je daar vast nog wel eens. ben je lid van team xtreame ( zit namelijk ook in goes )
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

AntiX schreef:Jah ik woon zelf in goes we hebben geen mtb parcour meer helaas ;) dus was x van plan om naar schouwen te gaan maar nog een tijd voor gehad ben er ook nog niet naar toe geweest maar in de zomer zal je mij wel zien verschijnen hahaha :P
Zijn ze niet van plan omgeving Goes een mountainbike route te creeeren? (woon ook in goes)

Anyway, zondag 3 mei, nieuwe fiets ingereden op het parcour van Schouwen. Bij de parkeerplaats aangekomen zag ik een groep van 15 mtb vertrekken. Het was erg zonning dus ook druk op de route.

Eerst maar eens een rondje rustig inrijden en kijken waar de extreem diepe kuilen allemaal liggen :) Meteen bij het testrondje een mede biker op de grond zien liggen. (werd al geholpen) Was gevallen op een steil stukje, wat bijna een trap is.

Tweede rondje wat harder het parcour gereden. Toen dacht ik gaat best lekker, dus doe nog een rondje, maar toen viel ik op alle klimmen stil, voelde de 2 dagen straten/ tuin aanleg in me benen.

Kom zeker nog vaker bij schouwen trainen, is een leuke snelle route! :-q
Plaats reactie