Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

kurk droog vanmiddag , lig perfect alleen wat rem hobbels maar das voor mij alleen fun
wel druk met toeristen, tis vakantie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op vakantie in B-H dus dagelijks een paar rondjes rijden hier. Wat is en blijft het toch een leuke route.

Wat mij betreft nog wat meer van die drops en jumps die er liggen. En wat kan je heerlijk op snelheid door die bochten vliegen.

Wel druk met vakantie gangers op huurfietsen wat de route niet altijd goed doet ... :-{

Gisteren was het ronduit mul (gelukkig mijn plusbike mee met 3.0 banden) vandaag na de regenval lag het het super bij. Kan nog wel wat meer regen gebruiken zelfs.

En de kudde reeën zijn hier echt in overtal. Soms zelfs moeten afremmen omdat ze naast en op het pad liepen. Wel geweldig zo dichtbij de natuur.

Jammer dat ik dan een half rugzakje vol met rommel (mondkapjes vooral...) heb moeten opruimen die rond de route lagen. :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik denk dat je damherten bedoelt?
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Oh dat zou best kunnen ... Veel kleintjes dus ik dacht ook reetjes te zien.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Komende week ook weer daar in de buurt. Ik hoop dat de regen de route goed gedaan heeft.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Vanmorgen was het goed te doen. De regen van de afgelopen dagen heeft niet heel veel gedaan. Was prima te doen, maar als het droger wordt dan worden de aantallen bikers wel een probleem.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou gisteren was het toch aanzienlijk beter dan maandag. Toen drifte ik zelfs met mijn 3.0 banden regelmatig weg. Daar had ik gisteren geen last van. Waarschijnlijk is de regen al weer dieper weggetrokken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

hanjovdberg schreef: di 4 mei 2021, 16:30 Op vakantie in B-H dus dagelijks een paar rondjes rijden hier. Wat is en blijft het toch een leuke route.

Wat mij betreft nog wat meer van die drops en jumps die er liggen. En wat kan je heerlijk op snelheid door die bochten vliegen.

Wel druk met vakantie gangers op huurfietsen wat de route niet altijd goed doet ... :-{

Gisteren was het ronduit mul (gelukkig mijn plusbike mee met 3.0 banden) vandaag na de regenval lag het het super bij. Kan nog wel wat meer regen gebruiken zelfs.

En de kudde reeën zijn hier echt in overtal. Soms zelfs moeten afremmen omdat ze naast en op het pad liepen. Wel geweldig zo dichtbij de natuur.

Jammer dat ik dan een half rugzakje vol met rommel (mondkapjes vooral...) heb moeten opruimen die rond de route lagen. :((
:-q Goed bezig wel. Blijft zonde dat zoveel mensen niet mee terug kunnen nemen wat ze schijnbaar wel mee kunnen nemen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

floris500 schreef: wo 5 mei 2021, 14:22 :-q Goed bezig wel. Blijft zonde dat zoveel mensen niet mee terug kunnen nemen wat ze schijnbaar wel mee kunnen nemen.
Wandelaars op de MTB route waarschijnlijk...

Tijdens het MTB-en heb ik nooit een mondkapje op of bij me, laat staan dat ik die kan verliezen. Tenminste ik wil de eerste gemondkapte MTB-er op Westerschouwen wel eens tegenkomen. Zelfs de corona-angst bejaarden op e-bikes op het fietspad doen dit niet.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vergeet niet dat je tegenwoordig ook bij de verhuurder van MTB's een mondkapje op moet als je binnenkomt. En als je dan in ruimzittende jogging broek op de route rijdt kun je best wel eens wat verliezen. Want wandelaars in het bos met mondkapje zie ik ook nooit eerlijk gezegd ... :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

En huurfietsen meer dan zat.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Gisteren op familiebezoek op schouwen en meteen de gelegenheid aangepakt om een rondje westenschouwen te doen. Ik kwam hier voor Corona heel veel, maar nu op de één of andere manier niet meer. Misschien ook niet de beste beslissing om dit juist op Hemelvaartsdag te doen, maar goed

Ik ben 3 andere mountainbikers tegengekomen en zeker 40 man op oranje en rode huurfietsen. Het was niet te doen.

Hele families en vrienden groepen. De eerste kwam ik na 50m van de start tegen en die zaten al helemaal stuk, terwijl ze over het parkoers heen kropen. De meeste zijn tot aan het meertje gekomen, toen viel me op dat ik ze al op 4 rondjes gezet had ( en ik ben echt niet de snelste van het bos). Daarna heb ik nog een groep terug zien lopen naar de start. Tegen de richting in, picknicken op het pad, topje van de helling blokkeren, wegrijden terwijl ze een snellere rijder aan zien komen. Kortom het was één grote chaos.

Ik gun iedereen zijn plezier, maar behalve dat ze werkelijk overal in de weg stonden, kan ik me ook niet voorstellen dat het voor de huurders een leuke dag is geweest. Ik zit er aan te denken om die fiets verhuur eens op te bellen, en te vragen of hij hier zijn zijn verantwoordelijkheid kan pakken, door mensen te wijzen om de “ ongeschreven” mtb regels. Daarnaast zijn er meer routes is die omgeving, die misschien niet uitdagend zijn, maar als je als beginner na 3 km terug moet lopen en je hebt 1,5 uur nodig voor die 3 km, dan ben je duidelijk boven je kunnen bezig. Dan kan die suffe route wel een leuke dag fietsen opleveren. Die minder technische route kan ook aangeraden worden door de verhuurder, ook om zo de drukte wat te spreiden. Zeker als hij het 30ste rijwiel uit zijn schuur pakt.

Mij zie je hier iig niet meer terug voordat de herfst ingevallen is.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Hilhoven schreef: vr 14 mei 2021, 14:53 Gisteren op familiebezoek op schouwen en meteen de gelegenheid aangepakt om een rondje westenschouwen te doen. Ik kwam hier voor Corona heel veel, maar nu op de één of andere manier niet meer. Misschien ook niet de beste beslissing om dit juist op Hemelvaartsdag te doen, maar goed

Ik ben 3 andere mountainbikers tegengekomen en zeker 40 man op oranje en rode huurfietsen. Het was niet te doen.

...

Mij zie je hier iig niet meer terug voordat de herfst ingevallen is.
Ik kwam hier ook vrij regelmatig, en ben gelukkig nooit veel huurfietsende prötsers tegengekomen. In een ander recent topic (UHR) werd ook geklaagd over huurfietsende knöppels, die wegens groot gebrek aan kunde en conditie het plezier van vele anderen verpesten. Het is blijkbaar op meer plaatsen een probleem. Teveel mensen, en iedereen vindt natuurlijk dat ie "recht" heeft op iets leuks nu de Efteling en bibliiotheek zijn gesloten.

Discussie ging over het aanspreken van de verhuurders, die min of meer gratis gefaciliteerd worden door aanwezigheid van die MTB trails. Bij de UHR moet je een vignet hebben, nou vergeet het maar dat dat bij die huurfiets zit. Dat aanspreken gebeurt nu dus niet, helaas. Verhuurders kan je niet over 1 kam scheren, maar denk dat ze zich iha nergens ene bal van aantrekken want er is geild te verdienen.

Misschien iets voor MTBXtreme als onderhoudsteam samen met SBB om er iets van te zeggen, aannemend dat er meer klachten zijn.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Ik heb gisteren om 20:00 uur twee rondjes gedaan en ben helemaal niemand tegengekomen 😀 behalve wat herten. Leuk rondje maar wel wat mul. Vanavond herkansing
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ben toevallig tijdens mijn vakantie even bij de desbetreffende fietsenmaker binnen geweest en zijn gereedschap mogen gebruiken om een spaak proberen te herstellen. Aardige lui maar inderdaad is deze route niet echt geschikt voor massaal familie en vrienden uitjes.

Het betreft fietsverhuur Zeeland in Burgh-Haamstede ook genaamd Bikeshop.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie