Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

Vrijdag en zondag ook de nieuwe route's een aantal keer gereden. Eerste lus is echt even opwarmen, tweede en derde lus zijn veruit het beste. Vooral de 2 lus, waar je ook over een wat breder pad rijd.

Super uitbreiding dus, o en het is me gelukt om de route zonder voetje aan de grond te zetten :D
Met klikpedalen gaat het dus een stuk makkelijker :)
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Heb hem toevallig ook pas gereden en moet zeggen dat het er een stuk aantrkkelijker op geworden is , enige minpunt vond ik het eerste lange stuk vals plat wat naar mijn mening wel erg zanderig was.Voor de rest een aanrader voor iedereen die van en afwisselend parcour houdt.. brede paden , leuke singletracks en zelfs een paar technische afdalingen.. :-q
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Treb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 5 maart 2009, 23:17
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke 03

Ben erg benieuwd moet ik zeggen. Als ik weer eens naar Zeeland ga moet ik de bike maar weer in de auto laden. Vond de route best aardig maar zo extreem kort (en druk!)
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Je kunt ook beter op een door de weekse dag gaan ipv op zondag...
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Vreemd, al die verhalen over drukte op het parcours. :~
Kom er al jaren, maar heb nog nooit 'file' gereden. Misschien toeval?
Wel vaak medebikers bij het bankje; even n goed gesprek en als iedereen dan met kleine tussenpauzes weer verder gaat, kom je elkaar 'nooit' meer tegen.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

In de vakantie periodes is het wel wat drukker , maar als je nagenoeg niemand wil tegen komen dan kun je beter op een door de weekse dag gaan...
Zelf heb ik er ook vaak genoeg op zondag morgen mijn rondjes gereden , en ben er nog nooit een canyon nerve tegen gekomen.
Mocht dit nog eens zo zijn dan kunnen we inderdaad bij het "bankie" eens een keertje bij kletsen...
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

Hmm rij toch ook geregeld op de zondag, als je bij het bankje bent denk je dat het best druk is. Maar zoals jj speed al zij kom je ze daarna niet meer tegen.

Soms zijn er op de zaterdag, en zondag grotere groepen die rijden dan lijkt het meteen al een stuk drukker.

Wat betreft het zand op de route valt nog wel mee, eigenlijk is alles nog goed te rijden. Bij het water (ongeveer 2/3 op route) is het zand een stuk losser daar kan het wat lastiger zijn. Er zit ook nog een stuk in waar je redelijk hard naar benenden kan, (richting water, bocht naar rechts) er zit hier een sprongetje in waar ik bijna over de kop ging :(
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ai; EXCUSES!
drukte in het weekend weet ik niet; ga idd door-de-weeks. (om de drukte te mijden!) :tong

vanavond wederom. :-q

anyways: lol voorop!!! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
vitamine_C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:03

Vorige week vrijdag en zondag weer lekker gereden. Op het parkour dacht ik door de snelheid ( ;) ) dat er mensen liepen, maar dit bleken 2 bambi's te zijn en een damhert. :) Was wel mooi om te zien dus heb de beestjes even voorrang verleend.

Jammer dat er ook in het bos vervelende beesten zitten, zoals teken. Helaas ben ik daar zondag 3 keer doorgebeten, waar ik dus pas vandaag achter ben gekomen. :(

Anyway ik ga zondag gewoon lekker weeer biken!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Dinsdagavond 3 rondes gereden.

Helaas komen er nu door de droogte veel zanderige stukken bij.
Het blijft (met de uitbreidingen) een gaaf parcours.

'Maar' 2x per ronde even af moeten stappen. Geen teken tegen gekomen gelukkig.
:-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Zondag 9 augustus geweest. Parcours is absoluut aantrekkelijker geworden!! De aanlooplus vanaf het parkeerterrein stelt niet zoveel voor, de andere 2 uitbereidingen zijn leuk. Nog wel veel last van het hele mulle zand, zodat ik er 2x af moest het 1e rondje (2e rondje 1x).
Overigens zijn de afdalingen in het losse zand ook niet echt makkelijk, paar lelijke kuilen in. Wel goed om te zien dat er op de slechtste plek een rubber mat is gebruikt om de klim berijdbaar te houden :-q

Teken is idd wel een probleem daar, heb er ondanks dat ik bewust niet op "risicoplekken" heb stil gestaan toch 3 van mijn kleding gehaald. Bewust de strakke Gaul!-racekleding aangetrokken, scheelt weer wat.

Oja, en ook nog een grote reebok tegen gekomen. Wat zijn ze tam daar, bleef tijdje naar ons staan kijken na het oversteken voordat hij rustig verdween.

@vita-c; hoe is het met je tekenbeten?
Bicycle, bicycle, bicycle
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag 19 aug de kans gehad wat rondjes te rijden op vernieuwd parcours. Ben het helemaal eens met de vorige bijdragen, erg leuke lusjes erbij, maakt het nog zwaarder dan het al was. Ook wat trager moet ik zeggen, maar dat is deels door onwennigheid en deels omdat lussen nog niet zijn ingereden.

Ronde is nu ca. 5.8 km, heb er in deze omstandigheden ca. 19:30 min per ronde gereden, dat is dus vrij langzaam, oude rondje deed ik ca 12:30-13:00 min. Alles kunnen fietsen ondanks aanzienlijke mulheid. Zie hier. Overigens een full suspension is wel aan te raden...

1. Aanloop van parkeerterrein - tja had van mij niet gehoeven, maar ok.
2. 2e nieuwe lus - volgt na 1e steile helling en stuiterafdaling, onderaan direct links ipv rechtdoor het fietspad oversteken. Dan diezelfde steile heuvel weer op, dat en vervolg via mooi vlakke paden. Leuk stukje met hier en daar een kort steil klimmetje en een mooie lange snelle (gladde) afdaling. Iha niet al te technisch en goed te doen.
3. 3e nieuwe lus - volgt vrijwel direct na oversteek fietspad, volg ca 50 m oude route dan ipv links naar boven afbuigen nu zeer steil rechts naar boven. Dat is een echt kuitenbijtertje, zeker nu omdat bijna bovenaan nog een fijn stukje mul zit midden in de helling. Dan ga je rechts en volgen wat leuke technische bochtjes en klimmetjes, je komt uit vlakbij het punt waar de nieuwe lus begint. Hier moet je al iets beter kunnen sturen omdat ook de afdalingen/bochten hier en daar erg mul zijn.

Suggesties aan de beheerders/ontwerpers om de route goed heel en veilig te houden:
1. Pas veel meer matten toe, of schelpzand oid zoals oude route
2. Doe dit ook op afdalingen of met houtsnippers
3. Hier en daar vormen zich 'zandpoelen' (ook in oude route) waar de minder ervaren rijder een leuke smak kan maken
4. Het stuk direct na de vijver is nu echt ploegen geworden...

Complimenten aan de beheerders/ontwerpers, route is langer en uitdagender geworden!
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Crapton schreef: 3. Hier en daar vormen zich 'zandpoelen' (ook in oude route) waar de minder ervaren rijder een leuke smak kan maken
Vooral in de afdalingen... gemene dingen waar ik de vorig keer ook een paar mensen zag gaan. Met een serieuze noppenband hap je zo vast daar.
Bicycle, bicycle, bicycle
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Gister avond ook nog een rondje gedaan daar samen met een maat , hij ging ook bij één van die afdalingen over de kop.Hij was voorzien van twee maal rocket ronny's en die hapten er lekker in.....die zag er uit die gozer , armen benen en gezicht helemaal onder het zand wat natuurlijk lekker bleef kleven op dat bezwete lichaam :D voor de rest gelukkig niets aan de hand.... :-q
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

daniel1975 schreef:
Crapton schreef: 3. Hier en daar vormen zich 'zandpoelen' (ook in oude route) waar de minder ervaren rijder een leuke smak kan maken
Vooral in de afdalingen... gemene dingen waar ik de vorig keer ook een paar mensen zag gaan. Met een serieuze noppenband hap je zo vast daar.

Ik denk niet dat dit te maken heeft met serieuze noppenband of niet... Ik heb zelf RoRo 2.1 voor en FF 2.0 achter en geen problemen gehad.

Het is veel meer als je niet goed zit en de verkeerde techniek/lijn volgt dan ga je zand happen. Logisch als je flink voorover zit, lekker remt en vol in die zandpoel stuitert dan hapt je voorwiel wel. In plaats daarvan moet je dus ahw springen, voorwiel omhoog trekken net als bij een stoeprandje, flink naar achter hangen en hup je bent erover, gematigd remmen en niet teveel voor. Of een beetje slim eromheen, hoewel dat niet goed is voor het pad.

En als die poel te diep is met een flinke rand dan ga je zelfs met goede techniek op je plaat...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie