Zwolle - Westerveldse bos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Marisven schreef: do 14 mei 2020, 12:11 We hebben er nog een paar bomen voor liggen omdat we ff regen moeten hebben om de bochten hard te krijgen anders wordt hij snel kapot gereden en kunnen we weer!

Nog ff geduld😅
Oei, dat wordt in de herfst dus.....
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Even een keertje verkennen kan in ieder geval. Als regen te lang op zich laat wachten gaan we water uit die vaart aanslepen om het rijklaar te krijgen. Op aanstampen, bordjes en wat inklinken na is het stuk klaar. Ook wij hebben niet genoeg geduld om te wachten tot de herfst :winkie:
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Leuk! Een topic over mijn ‘thuisrondje’. Ik rij deze meestal vier a vijfmaal als ik doordeweeks lekker wil fietsen. Heb wel wat moeite met het sprongetje direct achter het parkeerterrein. Dat schansje is super stijl, en toch klap ik altijd direct naar beneden. Rot ding 😉

Nieuwe stukje is leuk. Maar voelt wel heel erg op elkaar geprakt. Daardoor is me een beetje onduidelijk wat precies het idee is.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Nieuwe stukje heeft eens wat kortere bochten inderdaad, kies de goeie lijn en je kunt hem best op snelheid nemen. Het is er nu nog wat droog maar het moet er met de voorspelde regen in een paar weken goed ingereden zijn en zul je er ook meer grip hebben. Het is een beetje pumptrack stijl met rollertjes een hip en veel kombochten. Neem die bochten vooral hoog!

Dat jumpje bij de parkeerplaats heb ik geen problemen mee, ik kan ook niet zien wat er bij jou precies misgaat, je kunt er gewoon links langs als je het niet vertrouwd. De tafel net voordat je op die open plek komt loopt nu niet helemaal lekker, als de grond straks hopelijk wat natter is kunnen we die weer even on goede vorm shapen. Vanavond gaan we met een ploegje maaien dus dan wordt het weer iets minder een oerwoud.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Inmiddels voldoende regen gehad en het nieuwe stuk is volgens mij inmiddels lekker platgereden. Gisteren met mijn zoontje wezen kijken, en het lag er strak bij. :-q

Helaas wel een waarschuwing: het wemelt van de eikenprocessierupsnesten in en om de route. :o
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Ik heb zelf nog geen bultjes of jeuk, maar het waarschuwingsbord van de gemeente hangt er natuurlijk niet voor niets. Rond het pumptrackje was het vorig jaar ook al erg, helaas, samen met eerste stukje route langs de parkeerplaats.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Ik zag ze nu juist aan de ‘heuvel’ kant van de parkeerplaats. Bijvoorbeeld vlak voordat je op de parkeerplaats uitkomt.

Vorig jaar ben ik behoorlijk gepakt door die beesten, dat waren drie heel onprettige dagen 😅
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vrouwlief moest vandaag in Zwolle zijn voor een bespreking dus ben even mee gegaan en vanaf haar werk naar deze route gefietst.
Was een leuke route en ligt er goed bij gelijk maar een paar rondjes gemaakt :-D
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Sabazius schreef: wo 17 juni 2020, 22:04 Vrouwlief moest vandaag in Zwolle zijn voor een bespreking dus ben even mee gegaan en vanaf haar werk naar deze route gefietst.
Was een leuke route en ligt er goed bij gelijk maar een paar rondjes gemaakt :-D
Het is een héél korte route. Dus meerdere rondjes is dan wel een aanrader inderdaad. Maar het blijft een mooi parcours.

Ik zit wel behoorlijk onder de jeukende bultjes helaas. EPR is bar en boos rondom Zwolle.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Vandaag 4 rondjes gereden, geen last van de EPR gelukkig. Heerlijk gefietst, wel 2 wandelaars op de route en heel wat meer op de stukjes fietspad die je meepakt. De route ligt er mooi bij en is ook mooi opgeknapt.
Rondetijden eigen waarneming:
8:16
8:16
8:09
8:02
Toen ben ik maar gestopt, er moet nog wat te verbeteren blijven 😄
Geen gezeik, mountainbike!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vorige week weer eens Zwolle gefietst. Uiteindelijk 3 rondjes (beperkte tijd o pterugweg van werk):
- Route lag er keihard bij, beter dan dit wordt het niet. Geen enkel modderplasje of zuigend stuk.
- De kudde schapen was weer vrolijk onkruid aan het opvreten, knalde er zowat op aan het einde van de laatste afdaling aan de noordkant. Vervolgens traag achter hun aan sjokken de klim op, na het lusje was ik ze net voor, maar vervolgens na de kombocht en jump erna weer moeten wachten op die beesten. Prima dat ze onkruid vreten, maar dat geschijt op de route moeten ze afleren, nergens voor nodig. Gelukkig stinkt schapenstront niet zo, wanneer de fiets nog achter in de auto moet :-{
- Paar leuke sprongetjes (max 2.5m ver denk ik), mooie snelle 180-gr kombocht, en het nieuwe stukje vlak voor het einde liep heerlijk met snelle kombochtjes en pumpen.
- Kortom: ik heb heerlijk gefietst / achter schapen aan gesjokt. Rondje is pittiger dan je zou verwachten met een paar lastige klimmetjes, en ook leuke en best uitdagende afdalingen. Jammer dat ie zo kort is (maar dan kun je een paar keer rond, ook wel eens fijn). Ben je in de buurt, neem deze dan gewoon mee, echt leuk!
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

In de afdaling richting de mooi kombocht is nu een drop en een jump. Een tikje te dicht op elkaar misschien, maar desalniettemin erg leuk. Goed gedaan parcours bouwers.

Nu misschien nog een wat doen aan het hobbelpad , wat na de eerste afdaling van de top komt. Je begint daar heel leuk met een daling en dan een mooie diepe bocht. Maar daarna is het op mijn hardtail een stukje afzien voor geen beloning 😅

Blijft inderdaad een geweldige route om aan de techniek te werken. Met weinig ruimte om te spelen zit er alles in: steile klimmetjes, steile afdalingen, jumps, drops, kombochten én een rockgarden. En soms schapen 🐑
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Tja, het mag geen asfaltroute worden hoor :tong maar dat hobbelstukje, als ik tenminste hetzelfde deel in gedachte heb willen we wel wat meer flow geven en de waterhuishouding van verbeteren zodat het niet meer zo stuk gereden wordt als het nu is. Hoe kort die route ook is, het blijft een hoop werk, zeker nu het organiseren van onderhoud lastiger is door de corona maatregelen.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Nee snap ik heel goed hoor. Ik ben ook een blije gebruiker, het was volstrekt vrijblijvend en constructief bedoeld. Ik bedoel het stuk dat eindigt met twee platte kombochten en direct daarna een jump. De fijnste jump van de route wat mij betreft. Daarna begint de afdaling weer.

Ik had laatst op de site van de vereniging gekeken, maar ik kan geen bijdrage doen voor alleen het mtb gedeelte, of wel?
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Budget en alles (donateurs, sponsoren hoe je ook noemt) zijn in afwachting van gesprekken met de gemeente die nog lopen. Ik ben van mening dat die de uitbreiding en een deel van het onderhoud voor rekening moeten nemen. Pas als ik zeker weet dat ik daar niets meer uit kan knijpen ga ik externe financiering zoeken. Nu komt al het budget van MTB Zwolle en Tourclub Swolland die samen het onderhoud verzorgen. Dus hun leden betalen het onderhoud nu, om te doneren dus van 1 van de clubs lid worden :tong
Plaats reactie