Zwolle - Westerveldse bos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Ja hoor. Ik kom er regelmatig en ik zie heel veel verschil in materiaal en persoon over de route fietsen. Gewoon je snelheid wat aanpassen (al gaat dat wel automatisch als je net begint ;) ) Je leert hier in elk geval goed te anticiperen op wat er komt (schakelen) en te sturen.
Zweef
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:08
Mijn mountainbike: Bianchi Kuma 5300

Thanx.

Ik ga er gauw de Bianchi eens testen.
Zweef
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:08
Mijn mountainbike: Bianchi Kuma 5300

Nou, dat was een hele belevenis vanmorgen. eerste stukje vanaf de parkeerplaats is vlak met her en der wat modderplaten, maar niks heftigs. stukje dijk om daarna het bos in te duiken, en zeker op de offcamber stukken kreeg ik het af en toe toch echt wel eens een beetje benauwd. En wat een enorme berg brandnetels daar zeg.

Dit is een behoorlijk heftig stukkie om zonder ervaring eens lekker te wennen aan je nieuwe fietsie. Wel fijn om aan je techniek (wazegguhebbudatdan? neenognietmaardakompwel!) te werken.

Bianchi fijn vies gemaakt en net nog even schoongespoten.
Willman!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:02

Als iemand 1 of 2 bosmaaiers heeft (Dosenboden?) dan wil ik wel helpen met het bestrijden van brandnetels.... :-q
Zweef
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:08
Mijn mountainbike: Bianchi Kuma 5300

Neem ik mijn spanzaag mee, en de bijl. Ik kwam ook een omgevallen struik/boom tegen vlak bij het bruggetje waar je de dijk op gaat.
Nightvision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: di 14 februari 2012, 10:30

Heren,

Vanaf 1 april kom ik ook in zwolle te wonen. Wie heeft er zin om mij de omgeving een beetje te laten zien en de leuke plekken te showen?
heidi
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 15:22
Mijn mountainbike: I am Specialized

De route is per jaar sneller aan het worden heb ik het idee. De bochten komen er steeds beter in te liggen, vorige week was het rondje ook nog eens knalhard qua ondergrond. Half uurtje warmfietsen op de weg en vervolgens een 9.10, 7.55, 9.13, 7.53 en 8.57 rondje weten te klokken. Rondjes in de 7 minuten hoog gaan dan net niet volle bak. Vorige jaren koste dat aanzienlijk meer moeite (meer remmen denk ik).
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Gisteren nog eventjes paar rondjes hier getrapt. Was "druk" in het bos maar blijft een erg leuk afsluitingsrondje vind ik altijd.

Verder werden er volgens mij ook trainingen gegeven was een heel clubje aanwezig.
Biking.. a word with a lot of directions
Gert-Jan
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Cannondale F HS33
Contacteer:

Gisteravond geweest. De brandnetels zijn geen probleem meer. De lijken flink terug gesnoeid of er groeit gras o.i.d. Wat een feestje, de route is hierdoor veel beter te fietsen en beter zichtbaar. De route ligt er snel bij.

Blijft toch een leuke rondje om een rondje of 4-5 te doen om direct vanuit huis te kunnen starten.
Just riding...
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Gert-Jan schreef:Gisteravond geweest. De brandnetels zijn geen probleem meer. De lijken flink terug gesnoeid of er groeit gras o.i.d. Wat een feestje, de route is hierdoor veel beter te fietsen en beter zichtbaar. De route ligt er snel bij.

Blijft toch een leuke rondje om een rondje of 4-5 te doen om direct vanuit huis te kunnen starten.
Klopt helemaal, rare is alleen dat er eergisteren allerlei afzettingen met linten waren, waren deze gisteren er ook nog? En de "afdaling" voor de lange afdaling lagen van die legernetten over struiken heen.

Verder kom ik vaker en vaker wel dingen tegen welke een beetje lijken op dat er ook mensen minder blij zijn met het mountainbiken van ons daar. In de vorm van boomstammetjes en andere zaken op het pad
Biking.. a word with a lot of directions
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

SevenMountains schreef:
Gert-Jan schreef:Gisteravond geweest. De brandnetels zijn geen probleem meer. De lijken flink terug gesnoeid of er groeit gras o.i.d. Wat een feestje, de route is hierdoor veel beter te fietsen en beter zichtbaar. De route ligt er snel bij.

Blijft toch een leuke rondje om een rondje of 4-5 te doen om direct vanuit huis te kunnen starten.
Klopt helemaal, rare is alleen dat er eergisteren allerlei afzettingen met linten waren, waren deze gisteren er ook nog? En de "afdaling" voor de lange afdaling lagen van die legernetten over struiken heen.

Verder kom ik vaker en vaker wel dingen tegen welke een beetje lijken op dat er ook mensen minder blij zijn met het mountainbiken van ons daar. In de vorm van boomstammetjes en andere zaken op het pad
Ik kom hier ook een aantal keer per jaar, en ik heb het gevoel dat de baan, nu na een paar jaar gebruik, meer flow krijgt.

En dat anderen dingen op de baan leggen..... tja, maakt 'm wel wat technischer, want dat is ie niet echt :lol: .
Maar als mensen problemen met de route hebben, moeten ze lef tonen en naar de overheid gaan en niet van dit kinderachtige anonieme gedrag vertonen :~ .

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gert-Jan
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Cannondale F HS33
Contacteer:

De linten en camouflagenetten waren woensdagavond ook nog aanwezig. De route was wel gewoon te rijden.
De route rijdt inderdaad steeds soepeler. Er lag woensdag ook een boomstammetje op de route, maar er ligt ook veel los hout langs de route. Blijft een lekker trainingsrondje!
Just riding...
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Oh dat er dingen op het pad liggen heb ik geen problemen mee, echter zo doelbewust neerleggen van dingen op plekken dat je het niet ziet om schade aan te richten, daar heb ik meer moeite mee..
Biking.. a word with a lot of directions
Muskito
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 30 augustus 2013, 08:59
Mijn mountainbike: Cube Attention '29

Paar dagen geleden de route ook gefietst. Erg leuke route. Alleen had ik wel al in het beginstuk (wanneer je zo stijl naar beneden gaat en daarna omhoog) dat mijn voorband weg glijd. Ik heb geen snelheid dus daar kan het niet aan liggen. Hebben jullie dat ook? Of moet ik mijn bandenspanning aanpassen?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Bedoel je langs het water de off-camber bocht? Dat is een vrij technische bocht die je zonder remmen kon halen. Nu er wat aan de onderkant is weggevallen is die lastiger geworden. Uit je zadel, de fiets platdrukken en met balans van gewicht op voor- en achterwiel spelen. Of je je bandenspanning aan moet passen? Welke band en met hoeveel druk rij je nu dan?
Plaats reactie