Zwolle - Westerveldse bos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Ja die had ik wel gevonden. Maar ik heb een hekel aan tourclubs 😉
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Daarom ben ik dus een mountainbike club gestart :wink:
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Vandaag ook weer eens een paar rondjes gereden, wel wat modder in sommige bochten, met name in de afdaling, maar was nog goed te doen. De route blijft verrassend uitdagend. Het bordje met “route vernieuwd, matig uw snelheid” stond er vorige zomer ook al....
Geen gezeik, mountainbike!
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Volgens mij heeft dat bordje er ook een tijdje niet gestaan. :)

Zeker een uitdagende route. En fysiek best zwaar.

Maar ik ga er niet meer fietsen als die lemen track nat is. M'n voorwiel is net iets te vaak weggegleden daar.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

LOL, dat bordje kan wel eens weg inderdaad. Het wordt door het onderhoud de laatste tijd langzaam beter in de winters om er te rijden maar sommige stukken blijven glad. Ik rij sowieso meer in de zomer, maar vind dat glijden ook altijd wat hebben, goeie oefening.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

De route wordt steeds mooier. En ik kan inmiddels ook steeds meer van de hindernissen soepel nemen. Leuk.

Merk wel dat sommige van de nieuwe hobbels / sprongen erg dicht op oudere elementen zitten. Dus als je een beetje vaart heb kom je in de problemen.

Bijvoorbeeld met de vlakke kombocht -> vlakke kombocht -> schans -> kombocht richting afdaling.

Daar zit nu tussen de schans en de kombocht nog weer een schans, direct aan de kombocht vast. Dat voelt heel kort op elkaar, zelfs als je maar 25kmh rijdt.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Nou heb ik die route vorige week 10 keer achter elkaar gereden, maar ik heb geen idee welk stuk je bedoelt :D
________
Mijn fiets
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Hah. Lastig uitleggen inderdaad.

Tien rondjes is een stevige workout zeg. Ik hou het meestal of vijf ofzo. Dan prima moe.

Ik bedoel het stuk nadat je van de hoogste heuvel afkomt, dan heb je een stuk vlak (door het bosje) dat eindigt bij twee kombochten naar rechts. Direct na die tweede kombocht heb je een soort schans / drop. En daarna ga je verder afdalen tot aan de voet van de heuvel.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Die schans voor de kombocht is geen schans, als je daar je wielen op de grond houdt gaat het een stuk beter. En dat obstakel daarvoor is geen schans maar een dropje.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Met die tips in de pocket afgelopen rondjes daar wat minder explosief gereden. Dat hielp enorm inderdaad. Fijn!

Nu durfde ik de eerste sprong in de afdaling direct daarna ook te nemen, best een flink hoge dat. Lukte het derde rondje al enigszins soepel. Ik ga dit jaar snel met de vaardigheden, terwijl mijn conditie maar niet wil vorderen.

De grote ‘tafel’ kom ik nu bijna overheen. Die plat ligt voor de rechtopstaande boomstammen drop. Ik heb meer snelheid nodig. De sprong gaat goed, maar ik kom nog niet ver genoeg.

Al met al is het een top circuit voor techniek oefenen. Goed bezig mensen van het onderhoud 💪
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Vandaag mijn eerste rondjes gemaakt op deze route (en ook op de mtb :D).

10 minuten fietsen van huis en een erg leuke route!

Ik heb overal voor de makkelijkste opties gekozen maar zal in de toekomst langzaam de rest ook gaan doen. De route was droger dan ik had verwacht wat ook wel fijn was natuurlijk haha

Ik zag dat er bij het westerveldse bos bord ook een paadje naar beneden liep vanaf de dijk (net voor de normale ingang), neem aan dat dit (nog) niet deel uitmaakt van de route?
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Goedemorgen,

Leuk en welkom bij de club! Het is voor een startparcours direct wel leuk technisch.

De organisatie welke achter de route zit heeft de afgelopen jaren verschillende toevoegingen op de routes gedaan. Hierdoor is het paadje wat je bedoeld zeker wel een onderdeel maar niet perse een must om te nemen.

Meende dat als je direct vanaf het grindpad aan het begin (vanaf het fietspad) links gaat je een iets makkelijkere route hebt dan de route rechts.
(Start en einde is officieel bij de Kolksteeg).
Biking.. a word with a lot of directions
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

C1Rob schreef: zo 24 oktober 2021, 20:32 Vandaag mijn eerste rondjes gemaakt op deze route (en ook op de mtb :D).

10 minuten fietsen van huis en een erg leuke route!

Ik heb overal voor de makkelijkste opties gekozen maar zal in de toekomst langzaam de rest ook gaan doen. De route was droger dan ik had verwacht wat ook wel fijn was natuurlijk haha

Ik zag dat er bij het westerveldse bos bord ook een paadje naar beneden liep vanaf de dijk (net voor de normale ingang), neem aan dat dit (nog) niet deel uitmaakt van de route?
Als je het stukje fietspad op de dijk rijdt en je komt weer aan bij het bos neem je het grindpad links, niet het paadje daarvoor. Officieel bestaat dat paadje ook niet, is afgelopen jaar door wandelaars "toegevoegd". Liever ook niet dat pad rijden, de gebiedsbeheerder wil daar geen mountainbikers hebben omdat het er al druk is met mensen en loslopende honden.

Verder veel succes met de eerste meters op de MTB!
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

bartsince1975 schreef: ma 25 oktober 2021, 10:51
C1Rob schreef: zo 24 oktober 2021, 20:32 Vandaag mijn eerste rondjes gemaakt op deze route (en ook op de mtb :D).

10 minuten fietsen van huis en een erg leuke route!

Ik heb overal voor de makkelijkste opties gekozen maar zal in de toekomst langzaam de rest ook gaan doen. De route was droger dan ik had verwacht wat ook wel fijn was natuurlijk haha

Ik zag dat er bij het westerveldse bos bord ook een paadje naar beneden liep vanaf de dijk (net voor de normale ingang), neem aan dat dit (nog) niet deel uitmaakt van de route?
Als je het stukje fietspad op de dijk rijdt en je komt weer aan bij het bos neem je het grindpad links, niet het paadje daarvoor. Officieel bestaat dat paadje ook niet, is afgelopen jaar door wandelaars "toegevoegd". Liever ook niet dat pad rijden, de gebiedsbeheerder wil daar geen mountainbikers hebben omdat het er al druk is met mensen en loslopende honden.

Verder veel succes met de eerste meters op de MTB!

Dat laatste paadje was inderdaad waar ik op doelde :) Had het een kleine stukje gelopen met de fiets aan de hand omdat ik al zo'n vermoede had maar had ik het toch goed begrepen dat dat niet deel van de route was.

Ik begon mijn rondjes inderdaad op het fietspad via het grindpad en dan links de route op.

Top! Zal zeker vaker te vinden zijn op de route ;)
Plaats reactie