Waar ik (niet de lichste) overal lekker door kan karren val ik in dat lusje een beetje stil. Misschien dat de stoeprand inderdaad verhinderd dat ik er full trotttle in kan karren..chrisscross schreef: ↑do 11 juni 2020, 16:47 Oke, dan snap ik je opmerking over de "zo kenmerkende flow" niet helemaal. Positief of negatief? Je kunt hier juist snelheid maken als het goed is en toch de bochten pakken. De bochten moeten nog iets aangepast worden omdat je ze nu niet allemaal raakt.
Als de aansluiting er straks volledig in ligt kom je er ook met een hogere snelheid in en snij je de bochten ook anders aan en zal de ervaring ook anders worden is de verwachting.
MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar
-
- Moderator
- Berichten: 4129
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
-
- Extreme Biker
- Berichten: 879
- Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12
Aha zo. Komt goed, wacht maar af. Officieel is hij nog niet open maar ik heb er geen problemen mee dat hij al gereden wordt.baron062 schreef: ↑do 11 juni 2020, 20:32Waar ik (niet de lichste) overal lekker door kan karren val ik in dat lusje een beetje stil. Misschien dat de stoeprand inderdaad verhinderd dat ik er full trotttle in kan karren..chrisscross schreef: ↑do 11 juni 2020, 16:47 Oke, dan snap ik je opmerking over de "zo kenmerkende flow" niet helemaal. Positief of negatief? Je kunt hier juist snelheid maken als het goed is en toch de bochten pakken. De bochten moeten nog iets aangepast worden omdat je ze nu niet allemaal raakt.
Als de aansluiting er straks volledig in ligt kom je er ook met een hogere snelheid in en snij je de bochten ook anders aan en zal de ervaring ook anders worden is de verwachting.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 879
- Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12
Gisteren is de North-Shore voorzien van gaas om de kans op uitglijden in de natte perioden te verkleinen.
De bult aan het eind van de Nort-shore is volledig aangepast en veranderd. Deze kun je nu volle bak nemen maar blijft toch enigszins technisch. De eerste nieuwe kombocht een stukje verderop is ook wat aangepast waardoor je de hele serie nu ander aansnijdt en er meer gebruik van maakt. Nu alleen nog even goed inrijden.
De bult aan het eind van de Nort-shore is volledig aangepast en veranderd. Deze kun je nu volle bak nemen maar blijft toch enigszins technisch. De eerste nieuwe kombocht een stukje verderop is ook wat aangepast waardoor je de hele serie nu ander aansnijdt en er meer gebruik van maakt. Nu alleen nog even goed inrijden.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 879
- Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12
Graag hoor ik hier de meningen/ervaringen over het nieuwe lusje vlak voor de speelweide voordat hij volledig wordt opgenomen in de route.. Hij ligt nog niet officieel in de route maar wordt al wel veel gereden. Met name de laatste aanpassing op het eerste stukje. De bocht is krapper gemaakt wat de snelheid er een klein beetje uit haalt, maar waardoor je nu wel de bochten precies zo benut zoals we het hadden bedacht. Toen hij ruimer lag reed je langs de kombochten maar was je snelheid hoger.
De allerlaatste bocht gaat nu rechts langs een boom omhoog, de bedoeling is dat die straks links langs de boom gaat (het pad ligt er al een beetje en je gaat dan langer door naar beneden) en dan met een hele snelle kombocht naar rechts omhoog, omdat je daar dan al veel snelheid hebt.
De allerlaatste bocht gaat nu rechts langs een boom omhoog, de bedoeling is dat die straks links langs de boom gaat (het pad ligt er al een beetje en je gaat dan langer door naar beneden) en dan met een hele snelle kombocht naar rechts omhoog, omdat je daar dan al veel snelheid hebt.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Goedgekeurd door de mannen van 7, 9 en 13 waar ik gister een rondje mee reed, de BMX training was afgelast vanwege de hitte maar er moest natuurlijk wel gefietst wordenchrisscross schreef: ↑do 25 juni 2020, 08:58 Graag hoor ik hier de meningen/ervaringen over het nieuwe lusje vlak voor de speelweide voordat hij volledig wordt opgenomen in de route.. Hij ligt nog niet officieel in de route maar wordt al wel veel gereden. Met name de laatste aanpassing op het eerste stukje. De bocht is krapper gemaakt wat de snelheid er een klein beetje uit haalt, maar waardoor je nu wel de bochten precies zo benut zoals we het hadden bedacht. Toen hij ruimer lag reed je langs de kombochten maar was je snelheid hoger.
De allerlaatste bocht gaat nu rechts langs een boom omhoog, de bedoeling is dat die straks links langs de boom gaat (het pad ligt er al een beetje en je gaat dan langer door naar beneden) en dan met een hele snelle kombocht naar rechts omhoog, omdat je daar dan al veel snelheid hebt.
GMA is voor die mannetjes echt een super speeltuin, vol gas over alle features en zwarte lijnen, genieten!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- The Borg Cube
- Mountainbike Junk
- Berichten: 280
- Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd
Chris,
dat begin werkt niet lekker. Je komt er ondanks de hobbel aan het begin nog steeds met flinke snelheid in, die snelheid neem je mee in de eerste bocht en om dan nog iets van die 2e bocht te maken moet je behoorlijk in de ankers. Dat wil je niet omdat je daar omhoog moet. Hierdoor snij je die 2e bocht af. Dat zie je ook aan de sporen. Niemand pakt die bocht hoog. Hij ligt te diep. Of komt te snel. De rest omhoog en omlaag loopt prima.
De laatste bocht begint nu te vroeg of loopt niet lang genoeg door voor de snelheid die je hebt. Maar als je dat wilt veranderen dan klopt het misschien wel.
dat begin werkt niet lekker. Je komt er ondanks de hobbel aan het begin nog steeds met flinke snelheid in, die snelheid neem je mee in de eerste bocht en om dan nog iets van die 2e bocht te maken moet je behoorlijk in de ankers. Dat wil je niet omdat je daar omhoog moet. Hierdoor snij je die 2e bocht af. Dat zie je ook aan de sporen. Niemand pakt die bocht hoog. Hij ligt te diep. Of komt te snel. De rest omhoog en omlaag loopt prima.
De laatste bocht begint nu te vroeg of loopt niet lang genoeg door voor de snelheid die je hebt. Maar als je dat wilt veranderen dan klopt het misschien wel.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Don't blame the trail for your fail.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Paar stukjes/bochtjes waar je een beetje moet "werken"en je op techniek verschil kan maken zijn wel fijn toch? heel GMA loopt tegenwoorig al meer dan fantastisch vergeleken met hoe het ooit begon.The Borg Cube schreef: ↑vr 26 juni 2020, 10:48 Chris,
dat begin werkt niet lekker. Je komt er ondanks de hobbel aan het begin nog steeds met flinke snelheid in, die snelheid neem je mee in de eerste bocht en om dan nog iets van die 2e bocht te maken moet je behoorlijk in de ankers. Dat wil je niet omdat je daar omhoog moet. Hierdoor snij je die 2e bocht af. Dat zie je ook aan de sporen. Niemand pakt die bocht hoog. Hij ligt te diep. Of komt te snel. De rest omhoog en omlaag loopt prima.
De laatste bocht begint nu te vroeg of loopt niet lang genoeg door voor de snelheid die je hebt. Maar als je dat wilt veranderen dan klopt het misschien wel.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Extreme Biker
- Berichten: 879
- Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12
Bedankt mannen. Ik heb hem gisteren zelf ook even getest. Du de bobbel in het begin weg is kom je er met meer snelheid in. De bochten zijn wat krap maar opzich prima te doen voor het snelle stuurwerk. Er staan hier geen bosjes dus geen zicht beperking door de bocht.
1 bocht in het begin lijk je wel wat te missen ja. Ik wil hem even de tijd gunnen om in te laten rijden. Ik verwacht dat hij er dan vanzelf in het spoor komt te liggen.
De laatste bocht omhoog het lusje uit gaat wel een snelle worden. Wellicht tzt nog iets doortrekken omhoog als hij echt bovenin gereden gaar worden. Hij is nu nog te zacht om de snelheid te behouden maar dat kan snel veranderen na wat regen en rijden.
1 bocht in het begin lijk je wel wat te missen ja. Ik wil hem even de tijd gunnen om in te laten rijden. Ik verwacht dat hij er dan vanzelf in het spoor komt te liggen.
De laatste bocht omhoog het lusje uit gaat wel een snelle worden. Wellicht tzt nog iets doortrekken omhoog als hij echt bovenin gereden gaar worden. Hij is nu nog te zacht om de snelheid te behouden maar dat kan snel veranderen na wat regen en rijden.
Geen GMA, maar wel het zusje van.....Park van Luna in Heerhugowaard
LAST MINUTE CALL!
Hulp gevraagd om morgen te assisteren op Park Van Luna alwaar we groot onderhoud gaan uitvoeren.
We beginnen om 7 uur en gaan door......tot het klaar is;-)
We verzamelen om 7 uur op de parkeerplaats tussen het BP Tankstation en sportclub(MyHealthClub) op de Oosttangent 4 te Heerhugowaard. Als je een dagdeel kunt ook prima, we zien je graag verschijnen. Neem zelf een broodje, werkhandschoenen en passende kleding mee aub, wij zorgen voor koffie/koek/fris, gereedschap, een outdoor workout en gezelligheid!
We gaan vele tonnen betongranulaat op de route aanbrengen, daar hebben we gelukkig groot en indrukwekkend materieel voor, voor de finetuning hebben we enthousiaste bikers nodig die de handjes uit de mouwen willen steken.
Kan je komen helpen? Reageer dan aub onder dit bericht.
We weten dat we laat zijn, maar er waren wat onverwachte wijzigingen in het plan waardoor we meer hulp kunnen gebruiken.
dussssss©
LAST MINUTE CALL!
Hulp gevraagd om morgen te assisteren op Park Van Luna alwaar we groot onderhoud gaan uitvoeren.
We beginnen om 7 uur en gaan door......tot het klaar is;-)
We verzamelen om 7 uur op de parkeerplaats tussen het BP Tankstation en sportclub(MyHealthClub) op de Oosttangent 4 te Heerhugowaard. Als je een dagdeel kunt ook prima, we zien je graag verschijnen. Neem zelf een broodje, werkhandschoenen en passende kleding mee aub, wij zorgen voor koffie/koek/fris, gereedschap, een outdoor workout en gezelligheid!
We gaan vele tonnen betongranulaat op de route aanbrengen, daar hebben we gelukkig groot en indrukwekkend materieel voor, voor de finetuning hebben we enthousiaste bikers nodig die de handjes uit de mouwen willen steken.
Kan je komen helpen? Reageer dan aub onder dit bericht.
We weten dat we laat zijn, maar er waren wat onverwachte wijzigingen in het plan waardoor we meer hulp kunnen gebruiken.
dussssss©
-
- All rounder
- Berichten: 119
- Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
- Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro
Vorige week na jaren weer is gefietst op GMA, is goed opgeknapt! Leuke stukjes, paar stukken technisch, erg naar mijn zin gehad.
Wel op de e-mtb gefietst en dan is het parcour en een aantal bochten toch wel erg krap aangezien het tempo ook op eco redelijk snel opschiet.
Klapband gehad op het rechte stuk met een jump, misschien toch maar naar tubeless
Wel op de e-mtb gefietst en dan is het parcour en een aantal bochten toch wel erg krap aangezien het tempo ook op eco redelijk snel opschiet.
Klapband gehad op het rechte stuk met een jump, misschien toch maar naar tubeless
-
- All rounder
- Berichten: 119
- Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
- Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro
Aantal bochten mag wel iets ruimer ja, zo'n knik is toch best wel lastig met de e-mtb. Mijn referentie kader in Schoorl ligt ergens anders
Was een oude latex binnenband, denk ik gewoon zijn beste tijd gehad. Bij een landing klapte die gelijk uit elkaar.
Was een oude latex binnenband, denk ik gewoon zijn beste tijd gehad. Bij een landing klapte die gelijk uit elkaar.
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Het lijkt mij toch niet echt de bedoeling om de bochten zo ruim te maken dat je er gemotoriseerd lekker doorheen kan scheuren.w0utje schreef: ↑wo 8 juli 2020, 21:14 Vorige week na jaren weer is gefietst op GMA, is goed opgeknapt! Leuke stukjes, paar stukken technisch, erg naar mijn zin gehad.
Wel op de e-mtb gefietst en dan is het parcour en een aantal bochten toch wel erg krap aangezien het tempo ook op eco redelijk snel opschiet.
Klapband gehad op het rechte stuk met een jump, misschien toch maar naar tubeless
Zo krap maken dat je er met motor niet sneller bent dan zonder, lijkt mij een betere keuze.