MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

yo-eddy schreef: wo 29 september 2021, 11:10 hier snappen de meesten dat wel ...... maar de groepen racefietsers die weer "lekker in de modder" gaan overwinteren op de "ATB" ..... bereik die maar eens :-{
Racefietsers gaan ‘s winters Zwiften :) Dat beeld dat het vaak aan de “boswielrenner” ligt is m.i. wel grotendeels achterhaald hehe
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: wo 29 september 2021, 19:01
yo-eddy schreef: wo 29 september 2021, 11:10 hier snappen de meesten dat wel ...... maar de groepen racefietsers die weer "lekker in de modder" gaan overwinteren op de "ATB" ..... bereik die maar eens :-{
Racefietsers gaan ‘s winters Zwiften :)
Graag garanties :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ook hier even een oproep,

Binnenkort gaan we de route verduurzamen met betongranullaat. Hiervoor zoeken we nog hulp van vrijwilligers én vooral mensen in het bezit van een minkraan, dumper, kipper etc.

Kom je ons helpen? Aanmelden kan via onderstaande link. Bedankt alvast. :-q

https://forms.gle/beF5gZYHvbfrQrKY6
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Chris

route weer open om gewoon te fietsen dit weekend? Of is het nog steeds wachten op een bak regen?
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het is toch wat hè.
Welke route kunnen we nu naar uitwijken bij droogte ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Xcfun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 januari 2022, 21:03

Misschien kunnen we een dagje "bewateren" inplannen. Even een klok pompje in het meer. En een paar lange tuinslangen aan elkaar knopen en gaan met die banaan.😂😂

Ik wacht met smart dat GMA weer open is. Rondje schoorl weet ik nu onderhand wel weer.

Me dochtertje wil ook vast wel helpen met haar gietertje.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

op 4 en 5 april komt er een bak water uit de lucht vallen naar het schijnt :wink:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ja lastig mannen. Op dit weer hadden we natuurlijk niet gerekend. De bedoeling was om hem vandaag weer open te gooien. Feit is dat granulaat water nodig heeft om een compacte stevige massa te vormen. Het granulaat is nu nog kwetsbaar en wordt snel uit elkaar gereden. Met name op plekken waar men remt of in bochten. Die zijn nu nog erg glad.

Overigens is het zo dat het granulaat altijd iets gladder zal blijven dan dat het eerst was. Bij droog weer tenminste. Bij een beetje nattigheid viel er al niet te fietsen. Ook niet heel GMA is voorzien van granulaat. Alleen de stukken die daar om vroegen en jaarlijks veel schade hadden.

Sommige delen lopen nog niet mooi en worden nog aangepast, verschillende bochten moeten nog van een kom voorzien worden omdat je er nu niet op volle snelheid doorheen kunt.

Granulaat is geen super oplossing maar wel de beste voor dit gebeid. De verwachting is dat het granulaat na het inklinken en verharden een stuk minder onderhoud vraagt. De teststroken die we 2 jaar geleden hebben neergelegd liggen er iig nog prima bij zonder onderhoud. Onderhoud aan het granulaat zal er overigens ook altijd wel blijven maar zal wel een stuk minder zijn.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vd week weer eens op de route geweest. Trailcrew heeft veel werk verzet :-q het ligt er al best goed bij met dat granulaat, leuke toevoegingen op de trail zoals die pumptrack bulten en dat korte verbinding trailtje na de rockgardens. Goed bezig 👌
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Zijn ze al klaar dan? Is het op dit moment goed droog?

Ik wacht al een tijdje om te gaan! :D
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

In de bochten soms wat glijden door losse steentjes maar voor de rest = het GO TIME
Enjoy.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Jahoor, jullie mogen los. Het is nog zeker niet klaar. Sommige bochten zijn nog erg glad en moeten nog aangepast worden. Andere bochten hebben we wel al gedaan en lopen als een kogel. Op de rechte stukken is het prima al mag er nog wel wat water vallen. De onderlaag was namelijk niet nat geworden. Dit jaar gaan we ons richten op het perfectioneren van de verharde stukken. Deel voor deel. Het vraagt nog we; wat werk maar de delen die nu klaar zijn liggen er echt top bij.

Dus, pas nog even op in de bochten maar het komt goed. Veel bike plezier!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Volleyoghurt schreef: za 16 april 2022, 13:17 Zijn ze al klaar dan? Is het op dit moment goed droog?

Ik wacht al een tijdje om te gaan! :D
De slechtste plekken die altijd lang nat bleven zijn voorzien van granulaat. Na de week regen waren die prima te rijden en droog. Veel sneller dan normaal was het gehele rondje dus al goed te fietsen na de regen. Dus het werkt. Het is wel even wennen hier en daar.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Ik ben vandaag geweest en ik vind dat grind wel tof!
Dat is mountainbiken, voelen hoe je fiets tractie zoekt! Nu is je techniek veel belangrijker dan bij harde grond.

Op dit moment is dit mijn favoriete baan.
Spaarnwoude is ook zo, zoeken naar grip en elke keer een beetje harder door de bocht.

De laatste tabletop jump naast de weg is te doen maar je moet weten wanneer hij komt omdat je extra snelheid moet maken anders red je het niet.

Bedankt vrijwilligers :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vandaag een rondje met de klunker gedaan.
Ligt er helemaal prima bij wat mij betreft, niet echt veel last van granulaat gehad.
Nu viel het ook niet mee om wat gang in die fiets te krijgen dus wellicht dat dat ook mee speelt.

Ik heb wel het idee dat de scherpe randjes er wat af raken. Geen wezenlijke drop ergens, niet echt lastiger dingen.
Nu weet ik uit ervaring tijdens het aanleggen hoe lastig dat is, je legt het zo aan dat je op dat moment het veilig aan probeert te leggen. Het blijkt (in mijn ogen) dan wat te makkelijk te fietsen.
De rockgarden leek dan toch wel weer prima.


Ook even bij de Goorn gekeken, dat vindt ik dan weer een gemiste kans.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie