MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

Erg tof geworden, was er dinsdag voor een rondje en de bochten zijn idd nog wat droog maar komt goed. Zitten toffe stukken inm

Ik begreep dat er zo nu en dan nog wat werkzaamheden zijn, waar kan ik daarvan het best op de hoogte blijven?
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

DaanBaard schreef: vr 13 mei 2022, 15:10 Erg tof geworden, was er dinsdag voor een rondje en de bochten zijn idd nog wat droog maar komt goed. Zitten toffe stukken inm

Ik begreep dat er zo nu en dan nog wat werkzaamheden zijn, waar kan ik daarvan het best op de hoogte blijven?
Iedere week gebeurt er van alles. Van snoeien tot nieuwe delen.
Afgelopen week 10 nieuwe bochten gemaakt. E.e.a. hier te volgen : https://www.facebook.com/MTBgeestmerambacht/
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

Ah ja de instagram volg ik ook wel maar het is soms ff zoeken wanneer het nu wel of niet gewenst is om op de route te rijden.
chrisscross schreef: zo 15 mei 2022, 22:31
DaanBaard schreef: vr 13 mei 2022, 15:10 Erg tof geworden, was er dinsdag voor een rondje en de bochten zijn idd nog wat droog maar komt goed. Zitten toffe stukken inm

Ik begreep dat er zo nu en dan nog wat werkzaamheden zijn, waar kan ik daarvan het best op de hoogte blijven?
Iedere week gebeurt er van alles. Van snoeien tot nieuwe delen.
Afgelopen week 10 nieuwe bochten gemaakt. E.e.a. hier te volgen : https://www.facebook.com/MTBgeestmerambacht/
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

Zeg die rupsen die aan lange draden op de track hangen die smaken niet heel lekker:p
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

DaanBaard schreef: di 17 mei 2022, 10:50 Zeg die rupsen die aan lange draden op de track hangen die smaken niet heel lekker:p
Extra proteïne tijdens je rondje.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DaanBaard schreef: di 17 mei 2022, 10:50 Zeg die rupsen die aan lange draden op de track hangen die smaken niet heel lekker:p
Als ze lekker zouden smaken, dan aten de vogels ze wel op :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De regen heeft het parcours en het granulaat heel veel goed gedaan. De stoflaag van 1cm dik die bovenop lag is in de toplaag getrokken en heeft het tot een compacte massa gevormd. De rijlijn waar het granulaat ligt is nu echt kneppel hard.
Ook de nieuwe kombochten vormen steeds mooier. Zeker nu ze wat vochtig zijn er er veel gereden word.

Het is wel erg druk met fietsers dus als je lekker je rondje wilt doen en doorrijden, zoek dan een rustig moment in de week.

Overigens is 2/3e van het parcours nog steeds klei dus na een goede regenbui nog steeds plassen en spek glad. Dan gewoon je fietsritje uitstellen zoals voorheen of naar Schoor. :-q
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

Ik was er zondagavond, vrijdag vielen er nog plensbuien. Zondag heb ik welgeteld 1 halfopgedroogde plas gevonden. Echt top dus :) De droogtijd tussen plensbui en rijdbaar is volgens mij echt dagen, zo niet weken korter geworden. En de Garmin heeft iets van 20 jumps genoteerd :-D
Gebruikersavatar
Boof72
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 13:41

Afgelopen zondag ben ik geweest en voor het eerst gereden.
(als beginneling)
Erg leuk en leerzaam parcours. Zeker voor herhaling vatbaar.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Route ligt er echt heel goed bij. Afgelopen zondag voor het eerst in 2 jaar weer geweest en ik wist niet wat ik zag. Wat wordt er hard gewerkt aan deze route zeg, petje af hoor! Het granulaat is perfect, zal een hoop herstelwerk schelen.

De drukte was trouwens ook iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Zondag ochtend dingetje zeker. Of is de sport in de afgelopen 2 jaar veel populairder geworden?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Flow&Co schreef: di 24 mei 2022, 08:47
De drukte was trouwens ook iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Zondag ochtend dingetje zeker. Of is de sport in de afgelopen 2 jaar veel populairder geworden?
Beide. Ook speelt mee dat Schoorl toen kurk droog was en veel daarom naar GMA gingen ipv Schoorl.
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Onderhoudsploeg, jullie hebben geweldig werk geleverd. Lijkt elke week wel een wijziging, lees verbetering, te zijn uitgevoerd door jullie. Echt geweldig. :-q
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

was gisteren 2 rondjes op de gravelbike: het is idd super nu. Denk niet dat de bochten ooit zo goed als nu erbij hebben gelegen. :-q :-q :-q

De buitjes van gisteravond/vannacht zullen wel gelijk weer de nodige impact op de kleigrond hebben gehad gok ik zo.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Goed om te lezen dat jullie er blij mee zijn. Er zitten honderden uren werk in. De regen heeft het granulaat goed gedaan, dat ligt er nu perfect bij. En juist op de plekken die altijd lang nat bleven en waar het dan 1 stuiterbaan was. De nieuwe bochten lopen als een kogel inderdaad. Daar ben ik zelf ook super tevreden over. :-q :bier:

Onlangs dat er best wat nieuwe lusjes, hoogtemeters, sprongetjes etc zijn bijgemaakt zijn de snelste tijden nu al gelijkwaardig aan die van een jaar of 4 terug.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

GMA ligt er grandioos bij! :-q Het granulaat is nu mooi ingereden en er is echt een mooi snel spoor ontstaan zonder al het gestuiter van voorheen. Ook het snoeiwerk is goed op orde. :-q Echt PR condities.

Komende tijd gaan we door met het perfectioneren van de route. Voornamelijk wat onderhoud aan bochtjes en gaten vullen.
Plaats reactie