MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bakkerrrr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 20:35
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke 02

Ik ben hier van het weekend geweest omdat het parcours in Schoorl dicht was, wij gaan hier echt nooit meer naar toe, wat een belachelijk slecht parcours! Nou zijn wij het dijkgatbos gewend, dus wat hobbels, maar dit is pas echt een stuiterbaan! En die bochten, ongelooflijk. Van de ene bocht val je in de andere bocht. Diegene die dit parcours heb aangelegd, heeft weinig kijk op ATB-en. Bijna nergens heb je de kans om even aan te zetten en snelheid te maken.
Het wordt al met al een dure hobby zo...
Shenkys
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 februari 2010, 00:14

vanwegen het parcours in schoorl dat afgesloten is , was ik vandaag toch maar die kant op gegaan

Was wel aardig druk met bikers

Viel me meteen op dat het wel wat weg had van de motorcrossbaan met al die knippen erin en stuiters ,

Waardoor ik het na 3 rondjes het na gezien moest houden

Maar vond wel dat ze wel het maximale uit het gebied hebben gehaald ,

Goed voor de techniek al die bochjes kleine klimmetjes en afdalingen , stukje zand

Kortom best wel leuk voor de avondjes!
Gebruikersavatar
KlepperGT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: do 23 april 2009, 08:46
Mijn mountainbike: Giovanni, Magura MD100R, XT, Mag. Louise BAT

Bakkerrrr schreef:Ik ben hier van het weekend geweest omdat het parcours in Schoorl dicht was, wij gaan hier echt nooit meer naar toe, wat een belachelijk slecht parcours! Nou zijn wij het dijkgatbos gewend, dus wat hobbels, maar dit is pas echt een stuiterbaan! En die bochten, ongelooflijk. Van de ene bocht val je in de andere bocht. Diegene die dit parcours heb aangelegd, heeft weinig kijk op ATB-en. Bijna nergens heb je de kans om even aan te zetten en snelheid te maken.
Ja want in schoorl zijn natuurlijk geen hobbels.... not....

Het is een technisch parcours, waarbij je wel een beetje moet kunnen sturen en flink wat felheid in de benen nodig hebt om snelheid te maken. Dit is een vaardigheid, betekent niet meteen een slecht parcours

Overigens de mensen die dit parcours hebben aangelegd zijn juist wel mensen die er kijk op hebben en er ook nog eens veel tijd in steken om het parcours te ontwikkelen.
In korte tijd is er toch een aardig parcours uit de grond gestampt waarbij het maximale uit de omgeving is gehaald.
Ik deel de mening van Bakkerrr dan ook zeker niet.
CAFAN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 1 augustus 2007, 17:27
Mijn mountainbike: Haibike Light SL 29 Team

Was vandaag ook in Geestmerambacht en het tweede deel lag er slecht bij. Maar zo lag vorig jaar het eerste deel er ook bij. Is de aard van de ondergrond (dikke smerige klei die in een droge periode snoei hard word). Maandag (morgen dus) is er een onderhouds beurt geplant en gaan ze (denk k) ook een zand laag over het tweede gedeelte leggen waardoor het er een stuk beter komt te liggen.

Eigenlijk komt die een week te laat, maar ja, je kunt niet alles hebben :lol:

kom er zeker nog een keer terug want het is een goed rondje techniek.
pierke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 644
Lid geworden op: za 23 augustus 2003, 20:02
Mijn mountainbike: Niner Air9/Rocky Mountain

Ik heb er gisteren ook een paar rondjes gereden (i.p.v het geplande Schoorl). Vond het bochtenwerk wel een keer leuk voor de afwisseling (en goed voor de techniek). Het 2e deel was inderdaad wel erg veel gestuiter, maar ook dat is goed om je techniek te trainen. Was wel prettiger voor de rug geweest met een FS denk ik, maar goede training zo. Knap werk om van zo'n stukje bos zo'n uitdagende route te maken!!
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Bakkerrrr schreef:Diegene die dit parcours heb aangelegd, heeft weinig kijk op ATB-en. Bijna nergens heb je de kans om even aan te zetten en snelheid te maken.
Daar zijn wij dus medeverantwoordelijk voor met MTB Noordwest 9.................

Het parcours ligt jou gewoon niet, daar kan ik inkomen maar dat zegt meer over jezelf dan over het parcours vrees ik......
MTBen is meer dan snelheid.........of ben je stiekum een racefietser? :~
Het is een ander parcours dan Schoorl/DGB en dat was ook de bedoeling want die hebben we immers al........
Ten eerste is het gebied anders qua hoogteverschil en ondergrond en ten tweede is het oppervlak beperkt. We moesten dus uit een relatief klein stuk zoveel mogelijk km's persen.
Volgens ons, en velen met ons, is dat wel aardig gelukt.
Het is redelijk technisch door de vele bochten, je moet je snelheid dus uit andere zaken halen dan domweg stoempen op de grote plaat.
Zoals al gezegd is het 2de gedeelte nog niet zoals het moet zijn, daar word aan gewerkt. En dit jaar komen er nog de nodige km's bij.

Het is in onze ogen een uitdagend rondje waarmee je je technische vaardigheden aardig kunt opschroeven

dusssssssss©
Bakkerrrr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 20:35
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke 02

Laten we dan maar zeggen dat het niet mijn type parcours is, te veel té scherpe bochten, te veel hobbels, te krappe paden met te veel takken en bomen, te weinig snelheid op een paar open stukken na.
Het wordt al met al een dure hobby zo...
pierke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 644
Lid geworden op: za 23 augustus 2003, 20:02
Mijn mountainbike: Niner Air9/Rocky Mountain

Wat ik het leuke er ook van vind: het is een kort rondje, maar door de vele bochten ligt de snelheid wat lager en ben je toch iets langer bezig. Als er van die 8km een groot deel lange zandpaden was, zat er geen uitdaging in.

BOSS: houd ons maar mooi op de hoogte. Als het rondje wat onderhoud heeft gehad en verder is uitgebreid kom ik nog wel een keer langs. Dan hopelijk in combinatie met Schoorl.
protege
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 juni 2008, 00:10
Mijn mountainbike: NRSs

Als je voor snelheid en rechte lange stukken wilt kun je beter naar Heerhugowaard.
Daar kom je nauwelijks een krappe bocht tegen en het licht dichtbij Schoorl/Geestmerambacht.
Maar het is ook verschrikkelijk saai en plat ondanks het hoogteverschil.

Vorige week nog hier gefietst en ik moet toch zeggen dat het mijn 'thuisbasis' is geworden.
Mijn Giant NRS komt helemaal tot z'n recht op dit parcours, zelfs op het tweede deel geen probleem.
Met de HT is wel hobbelig zoals gezegd.

@ Boss, kun je in mijn woonplaats/woonwijk (andere kant van het land) niet even een klein parcoursje uit de grond stampen? :D
Gebruikersavatar
KlepperGT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: do 23 april 2009, 08:46
Mijn mountainbike: Giovanni, Magura MD100R, XT, Mag. Louise BAT

vanavond stevig stuk gegaan op GMA.
Helaas (of in de toekomst gelukkig) hebben ze net vandaag een frees over een deel van het parcours getrokken waardoor het nu heel zacht zand is.
Ik heb het wel een rondje geprobeerd, maar dat was zwoegen met 10 km per uur. Het onderhouden gedeelte verdiend het om flink platgereden te worden of flink natgeregend te worden. Daarna wordt het best mooi.

Na het zwoegen heb ik het zachte stuk maar vermeden en het 'oude' stuk gedaan. Lag er goed bij. Wel een weer uitdaging qua stuurwerk en intervaltraining.

@boss, gebeurt er nog meer met het gefreesde stuk of is het echt de bedoeling dat het zelf gaat inklinken?
Laatst gewijzigd door KlepperGT op di 20 april 2010, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Per
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 10:46

Ben afgelopen zondagochtend ook een paar rondjes wezen fietsen. Ik heb het nog nooit zo druk op het parcours gezien.

Vind dit nog steeds het leukste parcours van noordholland, na Schoorl natuurlijk... maar ook prettig dat ie zo'n ander 'karakter' heeft, dan blijf je een beetje variatie houden als je regelmatig deze twee routes fietst.
Moeten idd nog even geduld hebben met het nieuwe gedeelte, maar ben blij verrast dat ze het nu al gaan aanpakken. Vorig jaar zomer stuiterde ik ook regelmatig van mn fiets af (toen nog geen spd's) op het 'oude' gedeelte en dat is nu echt veel beter te doen.

Nog wel twee vragen/opmerkingen/suggesties:
- Wellicht leuk om iets van een jump mogelijkheid te maken voor de 'lange' afdaling, ik gebruik nu een oude molshoop halverwege en dan kom ik toch wel 20 cm van de grond...
- Een goed lopende kombocht aan het eind van de steile (rubber mat) afdaling, zodat je langer je snelheid kan behouden. Vind het altijd zo zonde dat je flink moet remmen om zonder kleerscheuren door de bocht te komen (of ligt dat wellicht aan mn eigen onkunde...?)
biker11
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 17 april 2010, 20:42

KlepperGT schreef:vanavond stevig stuk gegaan op GMA.
Helaas (of in de toekomst gelukkig) hebben ze net vandaag een frees over een deel van het parcours getrokken waardoor het nu heel zacht zand is.
Ik heb het wel een rondje geprobeerd, maar dat was zwoegen met 10 km per uur. Het onderhouden gedeelte verdiend het om flink platgereden te worden of flink natgeregend te worden. Daarna wordt het best mooi.

Na het zwoegen heb ik het zachte stuk maar vermeden en het 'oude' stuk gedaan. Lag er goed bij. Wel een weer uitdaging qua stuurwerk en intervaltraining.

@boss, gebeurt er nog meer met het gefreesde stuk of is het echt de bedoeling dat het zelf gaat inklinken?


Ze zijn met een trilplaat over het parcours gegaan, het lijkt mooi te zijn nu.
Ben benieuwd wat er gebeurd met regen, maar dat gaan we weer ervaren.
Gebruikersavatar
KlepperGT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: do 23 april 2009, 08:46
Mijn mountainbike: Giovanni, Magura MD100R, XT, Mag. Louise BAT

@biker11. Bedankt voor de info. Misschien morgen maar eens kijken,
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Klopt, trilplaat/wals is er overheen gegegaan. Nu blijft het voorlopig zo om de grond even rust te geven en te laten zetten. Als het weer natter word, wat bij GMA snel kan gebeuren aangezien het vette klei is, zal er nog zand gestrooid worden.

In het nieuw aan te leggen gedeelte, ten noorden van de Saskevaart, is men ook al druk doende viel me laatst op; daar zullen dit jaar ook nog de nodige km's gerealiseerd worden.

dusssssssssss©
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

ben benieuwd naar het resultaat van de frees. Vorige week het 2e deel gedaan maar dat vond ik niet bijster geweldig. Ondanks alle vering toch nog te veel hobbels en te weinig afwisseling. Dat eerste deel blijft toch wel leuk hoewel het zand weer even wennen was.

Is er nog een kans dat ze wat bikepark-achtige constructies gaan maken? Als is het maar een wip of een sprongetje oid. Gewoon voor de afwisseling.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie