MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: wo 6 mei 2020, 11:37 Noem je het "Noord-Hollandse blauwe" (cryptisch)

Maar is lees het al moet weer even langs komen om de OpenStreetMap data bij te werken. :-D
Klopt!

Zondag gaan we nog we nog even aan de slag om de ingang (eerste bocht) aan te passen. Deze is toch wel te technisch voor onervaren rijders/ boswielrenners/stadsfietsen/blauwe route gebruikers/chicky's en kinderen.
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Er is toch weer leuk werk verricht op deze route en gezien het aantal mensen dat nu steeds vaker hier te vinden is wordt het door meer mensen gewaardeerd wat jullie allemaal met GMA doen.

Top gedaan en bedankt.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De Delssrun (denieuwe zwarte lijn langs de randweg) is ook wat aangepast en betere flow nu. Geen boomstam meer als je de 2e drop volle vaart neemt. :D
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Gister na jaren afwezigheid weer eens gma gereden. De voorlaatste keer was toen er nog geen kombochten lagen. Hulde aan de bouw/onderhoudsploeg, heel veel verbeterd tov vroeguh, en erg leuke extra lijntjes met dropjes. Super!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vandaag met paar man de ingang van de Nieuwe chickenrun bij de slik aangepast. Dat was nou niet echt een “chickenrun” te noemen. Nu wel. :-q

De afdaling van de Slik is ook aangepast. Er lag een aardige hobbel voor de rubberen matten afdaling die helemaal is weggehaald. De bocht is ruimer gemaakt en de wal die ontstond door het weg halen van de berg is tot kombocht omgetoverd. Nu dus met veel meer vaart de al hele snelle afdaling af.

Testen maar!
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Na afgelopen zondag nog zandkastelen op Schoorl te hebben gebouwd, heb ik gisteravond weer even (op een keiharde ondergrond) GMA gereden. Moet bekennen dat het rondje echt goed is aangepakt, complimenten aan de onderhoudscrew. :-q
Viel me ook op dat iedereen er gisteravond zin in had en er flink vaart in had :winkie: - ligt er nu ook gewoon snel bij.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gisteren hebben we weer verder gewerkt aan een nieuwe lus(je). Een heel leuk stukje met zelfs wat hoogteverschil en een wat snellere flow. De oplettende MTBer heeft er wellicht al een glimp van opgevangen.
De volgende keer dat we aan de gang gaat zullen we hem afronden en meteen aansluiten/opnemen in de route.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Laatst door een vriend geattendeerd op een mogelijk "leuk dropje"op gma, tussen het nieuwe lusje en de mattenafdaling. Samen even gaan kijken. Ligt er behoorlijk lastig bij, aanloop is omhoog met een doordraaiende bocht, landen doe je tussen de bosjes en een boomstam. Weinig ruimte voor foutjes dus ...... :winkie: https://www.youtube.com/watch?v=-VbYbIYJmbw :winkie: .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Tja, witte Porcupines...Dan vraag je ook wel een beetje om. :wink:

Maar netjes gereden Roy, en de drop nog heel gehouden ook. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: wo 20 mei 2020, 09:44 Tja, witte Porcupines...Dan vraag je ook wel een beetje om. :wink:

Maar netjes gereden Roy, en de drop nog heel gehouden ook. :-q
Volgens mij bewees ik juist dat het met White Porcs ook gewoon kan :wink: :bier: .... De YETI rijder (53 jaar oud btw) kwam te wijd aan en haakte zijn pedaal achter een stammetje :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Eigenlijk red hij hem ook nog mooi. Helaas zijwaarts balans kwijt op het moment dat de wieltjes netjes door kunnen.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: wo 20 mei 2020, 10:37 Eigenlijk red hij hem ook nog mooi. Helaas zijwaarts balans kwijt op het moment dat de wieltjes netjes door kunnen.
Kijk even beter Johan, hij landt bovenop de boomstam....... :roll: In slomo lijkt het altijd nog wel te redden in het echt ging het snel ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: wo 20 mei 2020, 09:38 Laatst door een vriend geattendeerd op een mogelijk "leuk dropje"op gma, tussen het nieuwe lusje en de mattenafdaling. Samen even gaan kijken. Ligt er behoorlijk lastig bij, aanloop is omhoog met een doordraaiende bocht, landen doe je tussen de bosjes en een boomstam. Weinig ruimte voor foutjes dus ...... :winkie: https://www.youtube.com/watch?v=-VbYbIYJmbw :winkie: .....
Mooi!
Maar toch even het verzoek aan ieder hier om deze drop nog niet te rijden. Als de bocht verstevigd is en de landing veilig gemaakt kan het wel. Dat zal volgende maand gebeuren. Nu rij je de boel echt stuk daar. Het wordt dan een gedoog lijntje dus we gaan niet echt iets aanleggen hiervoor maar wel steviger en veiliger maken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 20 mei 2020, 11:11
Tijgerhaai schreef: wo 20 mei 2020, 10:37 Eigenlijk red hij hem ook nog mooi. Helaas zijwaarts balans kwijt op het moment dat de wieltjes netjes door kunnen.
Kijk even beter Johan, hij landt bovenop de boomstam....... :roll: In slomo lijkt het altijd nog wel te redden in het echt ging het snel ;)
O, ja. Shit zeg. Dat zag ik niet op mijn telefoon schermpje. Ik keek meer naar de lichaamsbeweging. Daardoor dacht ik hij vangt hem nog netjes op.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 20 mei 2020, 10:29
suravida schreef: wo 20 mei 2020, 09:44 Tja, witte Porcupines...Dan vraag je ook wel een beetje om. :wink:

Maar netjes gereden Roy, en de drop nog heel gehouden ook. :-q
Volgens mij bewees ik juist dat het met White Porcs ook gewoon kan :wink: :bier: .... De YETI rijder (53 jaar oud btw) kwam te wijd aan en haakte zijn pedaal achter een stammetje :-{
Ik was blijkbaar zo onder de indruk van je skills dat ik de banden niet eens zag :oops: Maar dan zal je wel mazzel hebben gehad dat je niet crashte ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie