Nieuwe MTB Route Soest

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Noes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 juli 2005, 16:24
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2006

Vorige week zaterdag voor het eerst de route gereden, nu in totaal 3 keer. Ben een vrij beginnende mountainbiker met een Gaint Terrago. Doe zo 31 a 32 minuten over een rondje, tenminste als ik denk dat het het rondje is. Ik start zelf altijd bij de N234 en eindig bij Drakesteyn in Lage Vuursche. Is dit het rondje ?? of mis ik een stuk en zo ja waar ?
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Met een rondje zijn begin- en eindpunt hetzelfde lijkt me.
Don't just train... train right.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

gisteravond ook weer eens geweest tegen beter weten in. Voornamelijk ploegen in het mulle zand en totaal ongeïnteresseerd rondrijden wat resulteerde in een klap tegen een boomstronk. Momenteel twee dikke knieën :evil:

Toen maar van de route af en de 'leuke' paadjes opgezocht maar alles is dichtgegroeit. Zucht.... was het maar vast herfst...

Trouwens, als je een beginnende mounatinbiker bent en je rijdt 31 minuten over het rondje in de huidige staat dan is dat geheel niet slecht... je moet haast wel iets hebben overgeslagen :wink:
da_chrisz
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 15 september 2004, 18:43
Mijn mountainbike: Stevens S-4 Comp

Noes schreef:Vorige week zaterdag voor het eerst de route gereden, nu in totaal 3 keer. Ben een vrij beginnende mountainbiker met een Gaint Terrago. Doe zo 31 a 32 minuten over een rondje, tenminste als ik denk dat het het rondje is. Ik start zelf altijd bij de N234 en eindig bij Drakesteyn in Lage Vuursche. Is dit het rondje ?? of mis ik een stuk en zo ja waar ?
31 minuten is niet slecht, alleen mis je het moeilijkste gedeelte volgens mij, namelijk de bulten met veel zand. Tegen het eind van jouw route krijg je eerst een weg die je oversteekt, daarna een stuk bagger, en dan een stukje hard terrein, vervolgens weer bagger en dan sta je bij het recreatie terrein.

Voor het laatste stuk bagger staat een paaltje met twee pijlen, een met een P erbij, daar moet je een scherpe bocht naar links maken dan vervolg je je rondje en kom je uiteindelijk weer bij het pad naar Soest uit.
MTBen houd je van de straat
Ockie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 4 mei 2004, 23:30
Mijn mountainbike: Stumpjumper Disc (2003)

Zondag 17 juli wezen fietsen aldaar op de lage Vuursche. Lekker zwaar. Vooral in het begin met al dat mulle zand. ik heb nog nooit iemand tegen die zandbergen zien opkomen maar als ik de berichten lees zijn er dus wel van die ijzervreters die er door heen komen. Ik mis de techniek denk ik. Frustrerend... verder vind ik het een superroute om de techniek goed bij te schaven. Het gestuiter kost ook een hoop energie. Onderarmpjes en nek hebben het extra te verduren gehad.
De route is niet al te best onderhouden vind ik. Het is nu al een tijd droog weer en sommige blubberplassen zijn net sloten. Takken in mijn gezicht met regelmaat is ook niet altijd prettig. ik bedoel voor een officiele route lijkt mij dat dit wat beter onderhouden mag worden.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Ockie schreef:ik bedoel voor een officiele route lijkt mij dat dit wat beter onderhouden mag worden.
Helemaal mee eens
da_chrisz
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 15 september 2004, 18:43
Mijn mountainbike: Stevens S-4 Comp

Ockie schreef:Ik heb nog nooit iemand tegen die zandbergen zien opkomen maar als ik de berichten lees zijn er dus wel van die ijzervreters die er door heen komen.
Valt wel mee, als het er een beetje goed bij ligt in de herfst (dan liggen alleen de zandheuvels er goed bij, de rest is een zootje) moet dat ook voor de minder ervaren rijder nog wel lukken, ik ben volgens mij bij allemaal omhoog gefietst, niet in een rondje overigens
Ockie schreef:De route is niet al te best onderhouden vind ik. Het is nu al een tijd droog weer en sommige blubberplassen zijn net sloten. Takken in mijn gezicht met regelmaat is ook niet altijd prettig. ik bedoel voor een officiele route lijkt mij dat dit wat beter onderhouden mag worden.
Daar ben ik het ook mee eens.
MTBen houd je van de straat
Ockie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 4 mei 2004, 23:30
Mijn mountainbike: Stumpjumper Disc (2003)

da_chrisz schreef:Valt wel mee, als het er een beetje goed bij ligt in de herfst (dan liggen alleen de zandheuvels er goed bij, de rest is een zootje) moet dat ook voor de minder ervaren rijder nog wel lukken
Ik ben er nog nooit in de herfst geweest. Nu is dat zand zo onzettend los. Ik loop gewoon vast en dan flikker ik om :D

Het zal wel een keer lukken maar ik fiets er te weinig ondanks dat ik in de buurt woon.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik heb afgelopen week daar nog een rondje gereden en dat was mijn laatste ronde daar.
Wat een bende is het daar geworden. Veel "nieuwe paden", gaten, zwembaden en mul zand.
Helaas, maar dit was een mooi rondje, maar is totaal verziekt door het vele gebruik.
Ik zoek wel beter te rijden stukken op als ik in die buurt ga trainen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
-recon-
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 12 oktober 2003, 17:03
Mijn mountainbike: Cube AMS comp ( custom )
Contacteer:

Je hebt niet gelogen....
Het is gewoon niet leuk meer.... zoveel plassen....
Volgende keer neem ik gewoon een duikbril, snorkel en peddels mee als ik er heen ga :)
Two rules for succeeding in life:
1. Don't tell people everything you know
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

iedere plas is weer een verassing of hij diep is of glad... je komt zo wie zo zeiknat het bos uit.
Op weg naar lage vuursche op het soesterberg stuk bij het omzeilen van een plas met m'n stuur blijven hangen achter een klein boompje.... Dan ben je blij dat Giro goeie helmen maakt...
..../''''''\....../'''\.../''\...
-recon-
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 12 oktober 2003, 17:03
Mijn mountainbike: Cube AMS comp ( custom )
Contacteer:

Oei, inderdaad...
Maar goed dat dat nog goed is afgelopen ja :)
Two rules for succeeding in life:
1. Don't tell people everything you know
ristidrin
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: di 3 januari 2006, 18:15
Mijn mountainbike: Kenosha Ontario

is dit de route in de 'paardenheuvels'
het is niet de val die vervelend is, het is het neerkomen dat pijn doet
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Soms heeft oude koeien uit de sloot halen wel zijn charme, net zoals de "oude" verbindingsroute tussen Soesterhoogt en Lage Vuursche.
Ik rij deze toch regelmatig vanuit Amersfoort en het bevalt me nog steeds zo'n mtb route 1.0.
Gisteren weer lekker glibberen en glijden op sommige modderige stukken.
Vind het wel wel eens tijd dat deze weer eens op de voorpagina komt te staan
:-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Meegs schreef: wo 18 november 2020, 11:15 Soms heeft oude koeien uit de sloot halen wel zijn charme, net zoals de "oude" verbindingsroute tussen Soesterhoogt en Lage Vuursche.
Ik rij deze toch regelmatig vanuit Amersfoort en het bevalt me nog steeds zo'n mtb route 1.0.
Gisteren weer lekker glibberen en glijden op sommige modderige stukken.
Vind het wel wel eens tijd dat deze weer eens op de voorpagina komt te staan
:-q
Wat ben ik toch blij dat er mensen zijn met een goede smaak :winkie: :lol:
Ik kan ook altijd nog plezier beleven aan de route soest. De singletrack langs het spoor is leuk en eigenlijk best modern voor een 1.0 route. De bewegwijzering is tegenwoordig prima geregeld en rondje het hooght is een ware technische speeltuin (hoewel je daar wel een beetje voor moet afwijken van de uitgezette lijn). Het stuk in het bos van Hees is trouwens echt perfect voor je gravel routes. Door eerst de staalwijklaan te nemen en daarna de route, kun je op een hele nuttige manier het veel te smalle fietspad op de wieksloterweg omzeilen

Maar laten we wel eerlijk zijn, op het hooght na, is de route niet meer van deze tijd
Plaats reactie