Nieuwe MTB Route Soest

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Trinity
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 augustus 2003, 22:49
Mijn mountainbike: komt binnenkort...
Contacteer:

robbedoes schreef:En ergens in het parcour zit een verassend diepe plas :lol:
Die plas was inderdaad zeer verassend, vooral als ie gelijk na een snelle bocht zit . Gevolg was wel dat ik 10 minuten bezig was de prut van mijn velgen af te schrapen :o
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Trinity, wanneer ben je geweest? Is het nog steeds vreselijk nat?
Trinity
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 augustus 2003, 22:49
Mijn mountainbike: komt binnenkort...
Contacteer:

Ik heb niet zo'n goed richtingsgevoel, dus waar ik was oei :-{

Voor mij ongeveer iets voor de helft van het parcours, ik ben gewoon ergens het parcours opgereden.
Maar gisteren (maandag) was ik er weer, en de modderpoelen waren grotendeels weg, soms hier en daar een plas (op 1/3 parcours).
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Vandaag maar weer een record poging gewaagd, sneller dan 27:30 ging het niet :-{ . Dus kennelijk ben ik niet echt in vorm. De route ligt er nu redelijk goed bij, veel minder gehobbel dan in het begin, en bij sommige bochten zijn er sporen bij gekomen die korter zijn. Nog steeds een paar modderplasjes en een paar zandstukken zijn niet te fietsen.

Ik zag nog wel een blauwe focus, was jij ook op het rondje Spook-E?
Trinity
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 augustus 2003, 22:49
Mijn mountainbike: komt binnenkort...
Contacteer:

27:30 lijkt me best wel snel, dus ik zal nog flink moeten doortrainen.
Ik kwam maandag op 34 minuten uit. Misschien had het nog iets sneller gekunt, ik had iets te veel lucht in m'n Skareb gepompt, dus werd ik telkens omhoog geworpen (klein excuus).
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Jeffrey schreef: Ik zag nog wel een blauwe focus, was jij ook op het rondje Spook-E?
Tis voor mij twee keer de hoek omsturen dus met de auto zou wel erg lui zijn...

Maar ben op m'n werk. Straks even rijden, ga nu weg.

Trouwens nette tijd (...ben niet in vorm....gelul)
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Ben net terug van rijden en moet zeggen dat de route er op de meeste stukken erg goed bij ligt. Heb niet de alle stukken van de route gereden omdat ik wat afgewisseld heb met andere gedeeltes (bossen). Die zandstukken blijven alleen niet te rijden :( . Het stuk na al dat zand ligt er daarentegen zeer mooi bij. Bijna geen plas meer tegengekomen.

Het viel me trouwens op dat er op 't moment zeer veel rupsen zijn, er zat er zelfs zo'n harige variant op het mondstuk van m'n camelbak. Da's niet echt lekker drinken :D .

Heb erg lekker gereden, alleen door die kloterige Polar sensor geen goede gegevens over afstand en gemiddelde :evil: .
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Iemand bekend hoe de route er bij gaat liggen komend weekend?

Tommy
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Gideon schreef:Iemand bekend hoe de route er bij gaat liggen komend weekend?

Tommy
Afgelopen donderdag lag het er behoorlijk goed bij, maar het heeft daarna veel geregend, dus 't kan wel weer een modderboel zijn. Als het deze week verder droog blijft en wat warmer kun je er waarschijnlijk wel goed rijden.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Dan kan ik eens gaan kijken of ik nu al onder de 24 minuten kom.
robbedoes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 23 augustus 2004, 22:54
Mijn mountainbike: Pronghorn 29"

Ik ben afgelopen maandag geweest, heb de verbindingsroute en het rondje in Lage Vuursche gefietst.
De grond is licht vochtig, had veel grip en het mulle gedeelte was te doen zonder af te stappen. Er zit nog wel een heel modderig stuk tussen, maar het is wel te doen.
Heb alleen af hoeven te stappen voor een kort klimmetje waar een grote plas voor lag.

Over de hele diepe plassen zijn nu dikke takken geplaatst zag ik.

groeten :-q
"Wie naast zijn schoenen loopt is snel op zijn teentjes getrapt."
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Ik ben vandaag geweest, beetje relaxed 2 rondjes gereden. De baan ligt er lekker snel bij, de zandstukken zijn te rijden en de rest is zo goed als droog. Misschien is het net wat te zuigerig voor een recordtijd, maar als het de komende dagen een beetje droog blijft is het wel mogelijk. Er zijn overigens echt heel veel omwegen en paadjes bij gekomen sinds het begin van het ontstaan van de route, weet niet of dat de tijd gaat bevorderen.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Jeffrey schreef:Er zijn overigens echt heel veel omwegen en paadjes bij gekomen sinds het begin van het ontstaan van de route, weet niet of dat de tijd gaat bevorderen.
Gebrek aan onderhoud (of vrijwilligers voor onderhoud) en de staat van de ondergrond na regen realiseren die paadjes. Het was af en toe kiezen tussen een plas van 50cm diep of een omweg.

Binnenkort maar weer eens kijken daar.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Spook-E schreef:
Jeffrey schreef:Er zijn overigens echt heel veel omwegen en paadjes bij gekomen sinds het begin van het ontstaan van de route, weet niet of dat de tijd gaat bevorderen.
Gebrek aan onderhoud (of vrijwilligers voor onderhoud) en de staat van de ondergrond na regen realiseren die paadjes. Het was af en toe kiezen tussen een plas van 50cm diep of een omweg.

Binnenkort maar weer eens kijken daar.
Ouwe, al klaar met de verhuizing? Tijd voor 8 rondjes Lage Vuursche!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

nee nog niet, maar wel bijna. :tong nog twee weken

8 rondjes LV dat is pas pure kwelling! Goeie mentale training.
Plaats reactie