Nieuwe MTB Route Soest

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

https://bergwijzer.nl/reportage/tips-vo ... -de-bergen

" De belangrijkste regel is natuurlijk je gezond verstand gebruiken. speciale voorrangsregel in de bergen is dat stijgend verkeer voorrang heeft op dalend verkeer. Stijgend verkeer komt namelijk lastiger weer op gang "

en mocht je ze in Soest tegenkomen:

Een uitzondering zijn de postbussen. Die hebben altijd voorrang.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Thierry le Brun schreef: wo 28 april 2021, 14:55 https://bergwijzer.nl/reportage/tips-vo ... -de-bergen

" De belangrijkste regel is natuurlijk je gezond verstand gebruiken. speciale voorrangsregel in de bergen is dat stijgend verkeer voorrang heeft op dalend verkeer. Stijgend verkeer komt namelijk lastiger weer op gang "

en mocht je ze in Soest tegenkomen:

Een uitzondering zijn de postbussen. Die hebben altijd voorrang.
:lol:

Ik kom maandelijks op de oude stukje langs het spoor en maak ook vaak tegenliggers mee. Kan alleen niet herinneren dat ik op een klim iemand direct ben tegengekomen. Maar stel ik sta bovenaan de klim en de ander onderaan, dan zou ik daar altijd wachten. Maar goed, ik kom de tegenliggers langs het spoor altijd op het vlakkere deel tegen
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Denk ha leuk weer een nieuwe route in de buurt. Aan de titel te zien Maar nee gaat over de bestande route die eral een tijdje ligt sinds zo te zien aan het eerste bericht 2003.

Is een leuk stukkie langs het spoor en hoogt om zo naar austerlitz te gaan
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Primar schreef: wo 28 april 2021, 16:13 Denk ha leuk weer een nieuwe route in de buurt. Aan de titel te zien Maar nee gaat over de bestande route die eral een tijdje ligt sinds zo te zien aan het eerste bericht 2003.

Is een leuk stukkie langs het spoor en hoogt om zo naar austerlitz te gaan
:oops: :lol:
Ik haal nog wel eens "oude koeien" uit de sloot.
Rondje op de Hoogt gisteren maar overgeslagen, ondanks de ramadan was het toch nog behoorlijk druk, ook veel kinderen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Primar schreef: wo 28 april 2021, 16:13 Denk ha leuk weer een nieuwe route in de buurt. Aan de titel te zien Maar nee gaat over de bestande route die eral een tijdje ligt sinds zo te zien aan het eerste bericht 2003.
Je bent niet de enige die hoop had en ineens mooi nieuws verwachtte
Meegs schreef: wo 28 april 2021, 16:28 Rondje op de Hoogt gisteren maar overgeslagen, ondanks de ramadan was het toch nog behoorlijk druk, ook veel kinderen.
Alleen maar verstandig, dat rondje kun je het beste rijden als het rustig is met andere recreanten. Dan heb je namelijk ook de kans om alle veel leukere alternatieve lijntjes te rijden en goed je skills te oefenen :tong
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gezond verstand gebruiken en allebei een beetje opzij scheelt een hoop gezeur.

Gister wel 3x de berm in gemoeten bij het rijden van gravel fietspaden op de UHR, die wielrenners denken echt dat de weg van hen is (ja ook dames), maar ook de e-bike stellen kunnen er wat van.
Gelukkig reed ik op de crosser dus ging dat makkelijk, maar apart was het wel dat veel mensen geen rekening meer met anderen houden.

Stukje langs het spoor blijft wel een erg tof stuk trouwens.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@Ray: dat herken ik ook wel. Vooral op de fietspaden rond Soesterhoogt en de zandduinen is het soms echt manouvreren langs en naast de e-bikers. Bochten rijden en inschatten lukt ze ook niet meer, en dan zijn het nog niet eens de echt "oude van dagen" maar meer de 40- en 50- plussers op e-bikes die niet echt plaatsmaken, of gezellig met zijn zessen aan het kletsen en fietsen zijn en niet zien dat er tegenliggers aankomen (wij dus) die dan maar een strookje gras meenemen.

Maar goed we leven en laten leven. :-q
:bier:

Bij het Hoogt zijn inderdaad leuke paadjes gemaakt op en naast de route. Vergeet altijd om eens heen te gaan op een rustig moment en er een beetje te spelen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Gisteren werd de atletiek training van mijn zoon opgeschrikt door een landende traumahelicopter op het grasveld van AV pijnenburg. We hoorden dat het voor een mountainbiker in het bos bij de duinen. Blijkt nu dat dat een (electrische) step berijder was. Voor zover ik kan zien op de nieuwsfoto's, op de verbindingsroute vanaf het betonpad bij de duinen. Bijzonder...!

Weet niet hoe het slachtoffer het er vanaf gebracht heeft maar een traumaheli is geen goed teken. :((

Voor de nieuwsgierigen, het artikel bij RTV Utrecht: https://rtvutrecht.nl/nieuws/3154802/ma ... soest.html
Plaats reactie