MTB route Wijchen kan getest worden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

nog nieuws hierover?

En is iemand nog recent op de skiberg geweest die kan vertellen of dat de moeite waard is? Mag je daar ook na zonsondergang terecht?
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Aangezien op de site stond eind 2018 er meer bekend zou zijn over de route heb ik er even een mailtje aan gewaagd. Bij deze het antwoord/citaat:
De mountainbikeroute op Berendonck is formeel opgeheven.
De mountainbikeroute was in beheer bij het Waterski & Outdoorcentrum. Zij zijn er echter niet mee verder gegaan, omdat ze zich op andere activiteiten focussen.

Wel is er een initiatief uit Alverna om de route nieuw leven in te blazen. Met de initiatiefnemers is afgesproken om eerst de oplevering van Thermen Berendonck (verwachte opening medio 2019) af te wachten en daarna actie te ondernemen.
Onze verwachting is dat we daarmee later dit jaar aan de slag gaan, maar dat is ook mede afhankelijk van het tempo dat de nieuwe initiatiefnemers gaan maken.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Volgens mij rijden er nog wel eens wat downhill mannen op de wijchense berg. Iig liggen er hier en daar wat pallets en andere verstevigingen om overheen te rijden.
Blubberman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 13:01

Vandaag in alverna een rondje gelopen. Ziet er uit als een mooie plek om te fietsen. Wordt t gedoogd om van de paden af te gaan nu de route zo slecht bewegwijzerd is?

Is er al meer bekene of deze route nog onderhouden gaat worden?
Blubberman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 13:01

JohanGTT schreef: wo 16 januari 2019, 21:52 Volgens mij rijden er nog wel eens wat downhill mannen op de wijchense berg. Iig liggen er hier en daar wat pallets en andere verstevigingen om overheen te rijden.
Vandaag inderdaad erg zoeken naar de route. Is niet veel te vinden. Vooral bij de skiberg zie ik leuke stukken. Maar die staan niet op de gpx van mtbroutes. Heeft iemand een leuke gps route? Of zijn er mensen die me wegwijs willen maken?
Plaats reactie