Kuinre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Joeperman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 14:17
Mijn mountainbike: Santosa...of zo

Hee hoi.
Gemiddeld eens per week fiets ik in Kuinre, vanuit Emmeloord. Maar ik kom bijna nooit (ook niet in het weekend) iemand tegen daar, heel apart.... zitten hier misschien enthousiastelingen die eens mee willen/kunnen/durven?! Ciao
blabla
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Hallo, ik woon in Emmeloord en ben er wel eens fietsen met wat vrienden dus misschien kom ik je een keer tegen.
In de zomer zal er door ons ieder week een rondje gemaakt worden op zaterdag of zondag.

Aan wat voor fiets kan ik je herkennen/wat voor fiets heb je?

Mvg,
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Ik denk een Santosa of zo 8)

Erikje
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Erikje schreef:Ik denk een Santosa of zo 8)

Erikje
Ja, zover was ik ook nog :tong Was alleen benieuwd naar de kleur bijvoorbeeld, zal er dan vast niet aan denken.
Joeperman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 14:17
Mijn mountainbike: Santosa...of zo

Ha lol,

goed te horen dat er toch nog meer mensen daar fietsen.
Toen mountainbikes ong. 15 jaar geleden opeens heel erg in de mode werden (en ik er ook perse eentje hebben wilde, maar niet kreeg...) zag je overal van die goedkope slechte Santosa fietsen met SIS draaischakelaars. Das de grap eigenlijk een beetje...dus....ahum, anyway ik rij een zwarte Santos. En ik heb een witte helm.

Ajuus, Joep
blabla
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Kan me bij Kuinre nu niet zo snel een mooi MTB gebied voorstellen, vind er ook geen MTB-route.

Wellicht een overzichtkaartje van gebied plaatsen ofzo ?
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Joeperman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 14:17
Mijn mountainbike: Santosa...of zo

Op MTBroutes.nl wel wat info over Kuinre en de startlocatie enzo, maar niet echt een kaartje van de route.
Maakt ook niet uit, route is daar heel duidelijk aangegeven.

Toen ik 4 maanden geleden van Alkmaar (!!SCHOORL!!!) naar Emmeloord verhuisde dacht ik ook dat het niet veel soeps zou zijn in de NOP.
Maar ik moet zeggen dat Kuinre best een uitdagend stukje technisch terrein heeft. En de klimmetjes en afdalingen zijn zo steil en trickie dat menigeen (ook jongens die denken dat ze kunnen fietsen...) blijft steken of op zijn bek gaat. Das altijd leuk natuurlijk!!
So, Ted ga je mee?
blabla
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

ted schreef:Kan me bij Kuinre nu niet zo snel een mooi MTB gebied voorstellen, vind er ook geen MTB-route.

Wellicht een overzichtkaartje van gebied plaatsen ofzo ?

Ted onder welke steen kom jij vandaan man?? Kuinre, je weet wel al enkele jaren het decor van een toch niet onaardig wedstrijdje (iets in de trant van de Benelux cup) :tong, is best een leuk parcour hoor :-q
@ joeperman u got peebee!!
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

In zwolle is op westerveld ook ooit een NK gehouden, echter pas sinds dit jaar is er een MTB route van (schrik niet) bijna 3 km :winkie: wel lekker technisch en zwaar, maar voor lekker MTB-en ga ik nog steeds de veluwe op. (ipv 10 x zelfde rondje)

Heb ook niet gezegd dat het in Kuinre niks was, kon er alleen geen route info over vinden, en voor niet bekenden is het lastiger om daar zo maar in het wilde weg te gaan fietsen.

Ken het bos waarschijnlijk wel, kom er altijd door als ik naar vrienden in Schoterzijl ga (via afslag Bant) , maar dan lijkt het meer een saai vlak rechtoe/rechtaan bos :oops: Wel gezien dat ze daar vaak rijden met paard & wagen, en zelfs keer sledehonden in actie gezien :-D

Mocht je je echter geroepen voelen om de route in te tekenen, be my guest :wink:
Afbeelding
link

Ben net een weekje weer begonnen met "revalidatie", na 1 jaar niks hebben kunnen doen. Heb/had Patello Femoraal Pijn Syndroom, en vandaag kwam daar dus carpale tunnel syndroom bovenop :-? Dus al ging ik mee fietsen, dan ga ik vast niet hard genoeg :winkie:
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Joeperman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 14:17
Mijn mountainbike: Santosa...of zo

ja, ik heb het geprobeerd....maar ik denk niet dat de route er heel duidelijk van wordt! ;-)
Ze mennen daar ook op de route idd. En vaak (altijd) lopen ze nog tegen de route in ook met die knollen. Je schiet er niks mee op.
blabla
Biker2150
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: wo 6 mei 2009, 19:54
Mijn mountainbike: Sensa Catena 27V Special 2009

Ik ben afgelopen woensdag ook naar Kuinre geweest maar ik vond het niet echt top.
Ten eerste er waren bij het begin heuvels maar was slecht onderhouden je kon er niet lang omdat er allemaal van die stekel planten waren.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

ah nee, toch geen heuvels :-{

:tong
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
markiek89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 30 oktober 2009, 11:01
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp. 2010

ik mountainbike iedere week ongeveer 3x, dat in het kuinderbos (ik woon zelf tegen het bos aan in kuinre :P), meestal doe ik meerdere malen de bultroute (behoorlijk klimmen en dalen, vind het een leuk stukje) en nog een rondje van zo'n 7kilometer, grotendeels vlak met een aantal droge slootjes.
de routes zijn in totaal 30km, veel vlak wat normaal is voor deze omgeving maar zelf vind ik de bultroute echt een aanrader.
Laatst gewijzigd door markiek89 op ma 16 november 2009, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Joor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 11:30
Mijn mountainbike: Trek 6700 2010

Ik wil deze route donderdag a.s. gaan rijden. Heeft iemand er een GPS track van? Misschien een zinloze vraag aangezien er niets op MTBroutes.nl te vinden is natuurlijk. De route staat trouwens wel in het ANWB boekje met MTB routes.
Joor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 11:30
Mijn mountainbike: Trek 6700 2010

De vorige keer (bovenstaande post) was het zulk slecht weer dat ik niet ben gegaan. Ik heb vanmorgen de 2km (rode pijltjes) en 7km (blauwe pijltjes) route gereden. De rode route is erg kort, maar biedt wel een aantal kleine uitdagingen. De blauwe route is voor 60% ruiterpaden en de rest eenvoudige singletracks. Als je 35km wilt rijden zul je de ruiterpaden moeten volgen.

Ik heb een GPX gemaakt van de 7km route. Rechtermuis > Opslaan als...
Plaats reactie