Kuinre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Is Kuinre voor een beginnend MTB'ster goed te doen? Ik wil hem één dezer dagen met mijn dochter van 9 gaan fietsen.
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Nee dat moet wel lukken. Ik ben alleen bang dat ze hem saai gaat vinden. Er zijn leukere routes met meer afwisseling.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

En het weer in de gaten houden het is wel in de polder :wink:
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Willem bedankt, ik zoek nu nog een beetje bij ons in de buurt, zodat we niet direct een uur of meer in de auto moeten zitten en ook gewoon s even snel tussendoor kunnen fietsen.
Den Oever is ook nog een optie in deze. We hebben laatst Havelte gedaan, hopelijk vindt ze t inderdaad niet te saai :-{

@Sabazius inderdaad :-q
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

GTRichard schreef: ma 26 oktober 2020, 14:14 Willem bedankt, ik zoek nu nog een beetje bij ons in de buurt, zodat we niet direct een uur of meer in de auto moeten zitten en ook gewoon s even snel tussendoor kunnen fietsen.
Den Oever is ook nog een optie in deze. We hebben laatst Havelte gedaan, hopelijk vindt ze t inderdaad niet te saai :-{

@Sabazius inderdaad :-q
In Steenwijk heb je in de buurt nog een flinke (voor deze buurt dan) klim (Woldberg) met afdaling. Als je Havelte West aan kan, dan moet dat ook lukken.

Wel gevoelig voor blubber.
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

@Willem, bedankt, ziet er ook leuk uit, gaan we proberen!!
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
Bartw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 1 december 2020, 12:40

Goedemorgen,
Ik ben bijna elk weekend wel in het kuinrebos te vinden. Vooral het eerste technische gedeelde, de rest van de route laat ik liever links liggen.
Ik heb vorige maand een mail gestuurd naar de boswachter hoe het zit met onderhoud. In mijn ogen gebeurd dat hier niet/amper en ik heb mijn hulp aangeboden. Ze zijn van plan flink bomen om te leggen, wat wellicht een goed moment is om de route te veranderen en aan te passen. Vooral het technische stuk rondom de berg kan wel wat berms en jumps gebruiken. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde denken en eventueel ook zouden willen helpen (indien staatsbosbeheer dit ook goed vindt). Gr Bart

PS: altijd te porren voor een rondje, laat maar weten
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Paar weken geleden Kuinre ook geprobeerd, was door de regen heel nat, best wel leuke stukjes tussen, maar ook best lange saaie stukken.
Zou beter moeten kunnen denk ik.
Binnenkort Steenwijk s proberen.
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
polderman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 22:29
Mijn mountainbike: Giant XTC

Wij zijn nagenoeg elke zondag in het Kuinre bos te vinden .Er is inderdaad overleg geweest met verschillende instaties. De route wordt ook aangepast of andere dingen komen erbij. Het technische gedeelte zal ook onderhanden genomen worden. Het is ook net hoe hard je fiets.
Ben zelf ook niet helemaal bkij met de rest , maar een mooie route duurt lang..
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Hoeveel last heeft deze route van nattigheid/smeltende sneeuw?
Een collega en ik hebben plan opgevat om binnenkort keertje samen te gaan rijden, en dit is wel redelijk in het midden tussen zijn en mijn woonplaats, dus leek mij deze wel een goede optie.
Real men think straight and flat are boring :-D
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Het is in de polder dus zal wel een mooie bende worden als het begint te smelten
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Het Kuinderbos ligt op een combinatie van een zanddepot en veengrond die te arm was om te boeren (en daarom naar bos mocht worden). Veengrond is rampzalig qua waterafvoer: het is een spons. Mijn ervaring met een MTB-route hier in de buurt op zo een zanddepot is ook niet zo gunstig ( veel modderiger dan ik hoopte).
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Oké, maar even op zoek naar andere optie dus.... of even wachten.
Real men think straight and flat are boring :-D
Bartw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 1 december 2020, 12:40

Route heeft inderdaad snel last van water, wellicht dat Havelte dan een betere optie is.
Momenteel wordt er ook flink gekapt en is het technische gedeelte grotendeels afgesloten en onbegaanbaar.
Plaats reactie