Het was wel zwaar trappen zaterdag, voor een groot deel lag dat aan mijn matige conditie, maar ook de bijna plakkerige toplaag van de route werkte niet mee. Maar toch, heerlijk rondje gedaan. Deze route wordt echt fantastisch onderhouden!
Leuk! Ja dat begin vanaf de Nijslootsweg is direct het lastigste stuk van de hele route. Als je er een beetje handigheid in krijgt ook direct 1 van de leukste stukjesMach0 schreef: ↑wo 15 mei 2019, 18:31Als beginner vandaag voor het eerst echt het parcours op geweest in Gieten na een paar maanden op de paden conditie kweken..![]()
Begonnen bij de Nijslootsweg en meteen bijna in de vijver verdwenen.., daarna ging het gelukkig snel beter.. uiteindelijk wel de afkorting genomen. Vrijdag dan maar de hele route rijden.. daarna misschien de fiets maar een beetje upgraden..
De lange stukken kan ik aardig doortrappen en ook de kombochtjes zijn niet zo'n probleem, op de klimmetjes merk ik echter dat het schakelen en de techniek nog onvoldoende is..
Vind het verder een mooie route, ik wandel hier vaak, maar op de fiets zie je toch weer andere stukken. Alleen de oversteken met de gewone fietspaden en weg zijn wel wat tricky her en der, na een bocht sta je er soms ineens midden op.. kwestie van parcours kennis tekort nog..
Vrijdag en Zondag een ronde gereden in Gieten, waar de oversteek over de heide vrijdag nog goed te doen was, liep ik zondag op het zelfde stuk bijna vast.. groot verschil in 2 dagen..Bokmaaa schreef: ↑di 14 mei 2019, 08:51Omdat er eindelijk weer 's avonds in het licht gefietst kan worden was er gisteren weer even tijd voor een rondje Gieten. Erg lekker gefietst, hoewel het tempo er nog niet helemaal isDe rechte stukken zijn op het moment SNEL, hard aangereden en nog niet mul. Voor mij mooi om een beetje uit te blazen. In het bochtenwerk is het af en toe wel tricky, het is droog, dus los zand op een harde onderlaag = glad. De heide is alweer supermul. Dat belooft nog wat voor als het zomer wordt....