rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
RHF
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 26 juni 2014, 22:46

Ik kan het structurele onderhoud en de regelmatige veranderingen en variatie heel erg waarderen.( of het nou goede of slechte veranderingen zijn laat ik in het midden). In de zomer fiets ik Gieten-Gasselte ongeveer één keer in de week, in de herfst/winter minder vaak. Afgelopen zaterdag was de route enorm modderig(heerlijk!), Vraagt om een andere aanpak dan bij droog weer en mul zand.

Mijn favoriete en mooiste stukken zijn de duinen in de noordelijke lus en de bulten en bochtjes langs de plas. Route is ook prima te combineren met Grolloo.
Het enige stuk dat ik altijd oversla is vlak na de oversteek naar eexterhalte. De route is daar enige tijd geleden naar de overkant van de sloot verplaatst. Daar sla ik nog altijd steevast voor de sloot af naar links.

Wel regelmatig wandelaars of anwb-stelletjes op de singletracks. Vooral bij warme zomerse dagen veel recreanten rondom het Gasselterveld die via de route terug lopen.
Cube aim sl black 'n' flashgreen 2018

Veldslag om Norg 100km 04:36:24
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Dit is de beste van et noorden! Ook hulde aan de routebouwers voor et recente onderhoud, ze zijn afgelopen tijd goed bezig geweest. Ze hebben net een mooi nieuw stukje aangelegd voordat je het stukje in de weide oprijd. Daarnaast nog wat aanpassingen in het midden van de route en een nieuw stuk wat nog ff net wat meer aangereden moet worden!
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Mooie route, alleen jammer dat elke wortel, jumpje, dropje word gladgestreken voor de veiligheid.
Zou heel erg leuk zijn als je op een paar plekken zou kunnen kiezen om een TTF te pakken of de hoofd route volgens.
One life, ride it!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe liggen de routes rondom Gieten, Rolde e.d. erbij in deze periode van het jaar? Is het erg modderig?
Ik zit eraan te denken om komend weekend wat routes te gaan rijden rondom Gieten, Rolde en Gasselte.
Of kan ik dit beter in de zomer doen?
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

awinkel schreef: do 12 november 2020, 18:53 Hoe liggen de routes rondom Gieten, Rolde e.d. erbij in deze periode van het jaar? Is het erg modderig?
Ik zit eraan te denken om komend weekend wat routes te gaan rijden rondom Gieten, Rolde en Gasselte.
Of kan ik dit beter in de zomer doen?
Rolde is sowieso prima te doen hoor. Er zijn recent meer van die gaten gegraven net naast het pad voor afwatering. Of het moet net een dag voor je komst non-stop regenen.
Gieten volgens mij ook wel okee.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

awinkel schreef: do 12 november 2020, 18:53 Hoe liggen de routes rondom Gieten, Rolde e.d. erbij in deze periode van het jaar? Is het erg modderig?
Ik zit eraan te denken om komend weekend wat routes te gaan rijden rondom Gieten, Rolde en Gasselte.
Of kan ik dit beter in de zomer doen?
Gieten is over het algemeen met vochtig weer goed te doen. Daarnaast is het als het goed is de komende 2 dagen droog hier. Het is allemaal zandgrond dus water is vrij snel weg. En veel singletrails worden ontdaan van blad. Ik hoop er morgen even een rondje te doen. Ik zou hem wel vermijden op de zondagochtend ivm strava groepjes. In de middag zijn het vooral wandelaars rondom de zandafgraving,(nije hemelriekje) daar heb je eigenlijk geen last van.
⛧⛧⛧
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Is ook mijn ervaring met Rolde en Gieten, prima routes die goed onderhouden worden. De laatste paar weken heb ik Rolde een paar keer gereden en ook na meerdere dagen regen lag het er top bij. De diepe dips zijn droog en de kombochten houden.

Giete kenden we al maar toch ook even een echte veer in de ..... van de bouwers van de route Rolde steken. :-q Bij deze dus.

De nieuwe sectie van september heeft af en toe een prachtige flow en een paar puike bochten. Mijn favoriete nieuwe stukje is een paar kombochten op weg naar de aarden "wall ride" haaks linksaf gevolgd door een korte punchen nog een paar bochten. De zuidelijke lus naar de N33 is iets minder inspirerend, maar komt dan uit bij de sectie Bult'n en Kuil'n als kersje op de taart.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik moet dus ook weer eens naar Rolde merk ik al, nu al 2 keer gehoord dat het "nieuwe" stuk zo leuk is. Mijn conditie is helaas nog niet weer helemaal terug, vanuit huis incl. Gieten wordt nog een beetje te gek...
⛧⛧⛧
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bedankt voor de reacties. Ik ga proberen dit weekend tijd te maken om die kant op te gaan.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Net terug, het is nagenoeg droog, wel wat blad, maar lag er mooi snel bij.
⛧⛧⛧
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Afgelopen vrijdag een rondje gedaan. Het was over het algemeen erg goed te doen. Op een bepaald moment alleen zoveel dennenaalden in de ketting/derailleur dat schakelen niet meer ging. Dat moest eerst even schoon.
Wel weer genieten.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Vanmorgen hier gereden vanaf de camping in Gieten, met doorsteek naar Zuidlaren. Verrassende route, echt wel de moeite waard (zeg ik met de Utrechtse Heuvelrug ‘in de achtertuin’) en goed onderhouden. Lekker draaien en keren, beetje klimmen, rechte stukken volle bak... hier ga ik nog eens heen als ik in de buurt ben 👍🏻
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Gisteren gereden. Voor de eerste keer. Had al gelezen dat de route de moeite waard was en dat was zeker zo. Mooie omgeving, vooral bij die grote waterplas, en veel flowy singletrail met venijnige klimmetjes en nog leukere afdalingen.
Het was kurkdroog overal en hier en daar zelfs al mul.

De moeite waard om een uur voor te rijden. Als er dan nog wat te wensen is, dan kan ik me voorstellen dat een paar leuke TTF's nog wat extra uitdaging bieden.

Ik kwam niet aan die 300 genoemde hoogtemeters. Ik zat iets boven de 200. Voor de meeste routes in NL nog veel.
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Vanochtend lag de route er prima bij, door de gevallen regen is de track weer in super staat

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/hRadfSKxVfb

Met ThunderBurts voor en achter
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
PLONS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 22:51

Toevallig afgelopen woensdag er gaan rijden en ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast was.

Blijf me opvallen hoe in Nederland de vaste routes wel mooi kunnen zijn terwijl hier in de Belgen het super zeldzaam is om een legale mooie route te rijden
Oud Maar Niet Wijs
Plaats reactie