rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Vandaag daar ook een rondje gereden. Inderdaad mooi droog, op een paar plassen na. Die op de bovenste foto heb ik maar overgeslagen.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Bokmaaa schreef: zo 15 maart 2020, 19:43 Er is een plaats waar crossers inderdaad worden gedoogd. Hier ongeveer.

Het was inderdaad prima te rijden. Een paar afsluitingen en een paar erg natte plekken, maar >90% was goed. En inderdaad, hard gewerkt door de toppers van het onderhoud! Daardoor wel veel verse modder, mijn winterbeentjes hadden het er maar zwaar mee!

Afbeelding

Afbeelding
Het wordt al weer snel beter.. op de onderste foto was het vorige week nog direct plons na het bultje.. water stond ruim een meter hoger..

Het gedogen van de motorcrossers/quads bij de Nijslootsweg is verleden tijd,, gemeente heeft aangegeven actief te gaan handhaven.. er werd teveel vernield..
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Vorige week voor het eerst deze route gefietst. Hele toffe route met leuke features.

Hoorde wel vaak motoren langs komen, en zag later ook veel sporen op de trails.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Mbt motorcrossers daarvoor komen nu ook barrieres:

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/15849 ... Homan-Free

Eens zien of het helpt of dat het zich verplaatst...

EDIT: vandaag 27 maart zijn ze geplaatst
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Na 2 weken geen tijd en de fiets in revisie vandaag weer een rondje gedaan. De benen waren echt matig, maar de route lag er na de regen goed bij en complimenten voor het onderhoudsteam dat duidelijk druk bezig is geweest. Wel veel wandelaars op de route en aan de sporen te zien zijn er nu we erg veel touristen onderweg.. op diverse plaatsen mensen uit een kombocht gegaan en ook wordt op vreemde plaatsen geremd..😬
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Vandaag voor het eerst gereden, route lag er idd goed bij. Het was mijn 2e keer rijden en morgen doe ik hem nog een keer. Veel afwisselingen in korte/langere bochten, grote en lage heuvels, over zacht zand en bospaden en mooie climbs. Zeker een aanrader!.

Op het laatste stukje bij een vijver ineens 5 wandelaars op de track, deden tevens moeilijk om even aan de kant te stappen. Meneer bleef nog even lekker voor het heuveltje staan om wat foto's te maken. Ben er uiteindelijk maar "geforceerd" voorbijgeknalt :-q
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Daantje050 schreef: za 13 juni 2020, 22:56 Vandaag voor het eerst gereden, route lag er idd goed bij. Het was mijn 2e keer rijden en morgen doe ik hem nog een keer. Veel afwisselingen in korte/langere bochten, grote en lage heuvels, over zacht zand en bospaden en mooie climbs. Zeker een aanrader!.

Op het laatste stukje bij een vijver ineens 5 wandelaars op de track, deden tevens moeilijk om even aan de kant te stappen. Meneer bleef nog even lekker voor het heuveltje staan om wat foto's te maken. Ben er uiteindelijk maar "geforceerd" voorbijgeknalt :-q
Het gedeelte bij de Nijslootsweg is een honden losloopgebied en de mtb paden zijn ook niet excl. maar gedeeld. Bij 99% gaat het met over en weer rekening houden prima, maar af en toe zit er een tussen..
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

afgelopen periode Gieten een aantal keer gereden. Erg leuke route vind ik het.

Inderdaad paar keer wandelaars die het heel vervelend vinden dat je daar ook mag fietsen, maar meestal gaat het gewoon vriendelijk goed. Of ze nou aan de kant gaan of niet... ik blijf gewoon altijd wel vriendelijk groeten. Zal ze krijgen :winkie: :winkie:

Hoewel ik tijdens de rondjes niet persee veel anderen tegenkom merk je wel dat dit een vrij druk bereden route is. Het lijkt ook wel of de ondergrond dagelijks anders is. Maar ik rij 'm wel elke keer met veel plezier.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Gisteravond half 8 dat rondje gaan fietsen, echt niemand tegengekomen, geen fietsers wandelaars paardrijden etc. Ben daar wel verbaasd over. Wat mopperende wandelaars betreft in vorige bericht. Zeker de helft is singeltracks, vaak duidelijk te zien. Irritant wat ze doen of zeggen dan.

Ik fiets de route vaak en ik geniet elke keer van deze route. Geweldig dat men de route goed onderhoudt en dat ze steeds nieuwe stukjes toevoegen. Elke keer als ik er kom is er wel weer iets veranderd. Top en complimenten.
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Wil deze binnenkort ook eens gaan rijden, hoor er veel goeds over.

Is er ook een verbindingsroute aangegeven naar Exloo? Of heeft iemand een GPX hiervan?
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ja naar Exloo is een verbindingsroute in het zuidoosten. Niet te missen.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Wat mss scheelt is dat we een paar hele mooie dagen hebben gehad dus veel zwemmers e.d bij de zandafgraving. Maar ik wil geen verkeerd beeld schetsen, het waren echt maar een paar mensen die kennelijk niet op de hoogte zijn van het begrip shared space

Over verbindingsroutes gesproken.. weet iemand waarvan de groene route is die ook op de bordjes staat waar ook het boomkroonpad staat aangegeven?
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Poldertoerist schreef: ma 3 augustus 2020, 20:00 Wat mss scheelt is dat we een paar hele mooie dagen hebben gehad dus veel zwemmers e.d bij de zandafgraving. Maar ik wil geen verkeerd beeld schetsen, het waren echt maar een paar mensen die kennelijk niet op de hoogte zijn van het begrip shared space

Over verbindingsroutes gesproken.. weet iemand waarvan de groene route is die ook op de bordjes staat waar ook het boomkroonpad staat aangegeven?
Dat is de verbindingsroute naar die van Grolloo. Dat loopt voor een klein deel samen met Gieten.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

thnx!
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Weet iemand waar je dichtbij de route, liefst halverwege na gestart te zijn vanaf de Nijslootsweg, een kopje koffie kan drinken?
Staat mij bij dat op de route zelf ook ergens een bordje staat voor een tentje maar kan deze nergens online terug vinden en weet de naam ook niet.
Andere optie die ik zag was hof van saksen, maar is alweer wat verder van de route vandaan.
Plaats reactie