MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd.
Ik zoek nog steeds naar een bosroute tussen de Harskamperdennen en Otterlo (Koeweg).
Vorig jaar wat stukken van de Otterlo MTB route meegepakt, maar daar had ik het gevoel op een wandelpad te rijden met al die wandelaars.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

openkaart schreef: wo 7 augustus 2019, 20:46
ducatif1 schreef: do 25 juli 2019, 09:08 De gele bordjes zijn de aanrij routes naar de MTB route ZandenWoud (=Apeldoorn)
Thx!

Weet je misschien ook waar die begint?
Loopt ie alleen van de parkeerplaats op de hoek N310 / Hoog Buurloseweg (dit traject dus), of loopt ie verder, eventueel richting route Otterlo?

De andere verbindingsroutes kende ik al wel en heb ik ook in OSM gezet, deze kende ik nog niet. Stond ook niet op de kaart van Staatsbosbeheer (hoewel daar wel meer op aan te merken is) en zien er dus gloednieuw uit (itt aanrijd- / verbindingsroutes aan de oostkant van dezelfde route)
Dezze aanloop route is bedoelt om ergens je auto te parkeren en dan vandaar uit naar de mtb-route te fietsen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Rayb81 schreef: do 8 augustus 2019, 00:05 Ben benieuwd.
Ik zoek nog steeds naar een bosroute tussen de Harskamperdennen en Otterlo (Koeweg).
Vorig jaar wat stukken van de Otterlo MTB route meegepakt, maar daar had ik het gevoel op een wandelpad te rijden met al die wandelaars.
Grote probleem is dat je over defensie terrein moet.. en dat kan/mag dus niet.
Aan de noordkant van bv camping Harskamperdennen liggen prachtige single-tracks by the way :wink:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

ducatif1 schreef: do 8 augustus 2019, 11:20
Rayb81 schreef: do 8 augustus 2019, 00:05 Ben benieuwd.
Ik zoek nog steeds naar een bosroute tussen de Harskamperdennen en Otterlo (Koeweg).
Vorig jaar wat stukken van de Otterlo MTB route meegepakt, maar daar had ik het gevoel op een wandelpad te rijden met al die wandelaars.
Grote probleem is dat je over defensie terrein moet.. en dat kan/mag dus niet.
Aan de noordkant van bv camping Harskamperdennen liggen prachtige single-tracks by the way :wink:
Bedoel je de paden bij de Houtvester van 't Hofweg?
Dat zijn toch wandelpaden waar je niet op mag fietsen?

Maar buiten dat, het Kootwijkerzand ligt er tussen, hoe wil je dat oversteken?

Ik zoek nog naar een alternatief voor de Hoogbuurlose weg, dit lange pad begint mij te vervelen.
Ik parkeer altijd bij de P Harskamperdennen en rijd dan altijd via dit gravelpad naar Radio Kootwijk waar de route Apeldoorn begint.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Alles ten noorden van de Hoogbuurlose weg mag je gewoon fietsen. Is van Staatsbosbeheer en dan mag je fietsen op de pade. Om Kootwijkerzand liggen ook mooie singeltracks en paden aan de westkant die er vlak langs heen gaan met uitzicht op Kootwijkerzand.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

edit: oeps, verkeerde topic :D
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gisteren een groot deel van de Apeldoorn route gereden. Was toch in de buurt, dus pak hem ff mee.
Blijft toch voor een groot deel gewoon een saai ding, zeker met het grijze saaie weer van gister.
Enorm veel op elkaar lijkende bospaden, die er verder prima bij lagen. Alleen het stuk richting Radio Kootwijk blijft landschappelijk natuurlijk prachtig, zeker toen de zon ff doorbrak.
Wel jammer dat er in de bossen heel veel heuveltjes zijn overgeslagen. Is veel meer uit het gebied te halen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Saai? Gedeeltelijk zou ik zeggen. Het is geen aangelegde UHR trail waar je meer te doen hebt. Maar ik mag hem toch soms graag rijden als afwisseling en hoop dat de route op zich zo kan blijven als hij is (qua karakter dan).
Enne, inderdaad er zijn best een paar mooie heuveltjes over geslagen. Scheelt dat het hier nog mag (of ook al veranderd?)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mijn meest gereden route van 2019 Haha.
Ik hoop ook dat ie zo blijft bestaan.
Op en langs de route kun je zelf best wat uitbreidingen maken want het is er toch erg rustig.

Deze route rijd je niet vanwege het spektakel maar voor de conditie en het genieten van de natuur :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rayb81 schreef: ma 3 februari 2020, 17:10 Mijn meest gereden route van 2019 Haha.
Ik hoop ook dat ie zo blijft bestaan.
Op en langs de route kun je zelf best wat uitbreidingen maken want het is er toch erg rustig.

Deze route rijd je niet vanwege het spektakel maar voor de conditie en het genieten van de natuur :-q
Ook vandaag was hij erg rustig.
Andere bikers op 1,5 km :wink: zeg maar.
Zo in het zonnetje door het bos karren blijft leuk.
Om het rustig kilometers maken nog wat te versterken ook maar direct Hoenderloo en Hoenderloogroep meegenomen. Alleen de laatste heeft relatief veel singletracks. Niks ingewikkelds of spannends. Maar, als je er toch bent, is ie leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Net stak een groep van een dozijn hindes net voor ons over. Word ik blij van!
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik heb Apeldoorn 1 x gereden en dat was 6 jaar geleden. Is maar een half uurtje bij me vandaan dus ja, dan pak je 'm keer mee.
Zeker wel een mooie route maar ik ben meer van de trails dus voor mij te recht toe recht aan en daarom nooit meer terug geweest.
Nu ik sinds kort een gravel bike heb en er weer lol in krijg om de routes te rijden die we 10 jaar geleden allemaal reden staat deze route weer hoog in m'n lijstje. :-q :-q
Laatst gewijzigd door Jefro98 op zo 22 maart 2020, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Inderdaad een heerlijke route om op de gravelfiets te rijden.
Vooral eind van de middag waan ik me altijd in een oase van rust en heb ik het gevoel alleen op de Veluwe te zijn :-q
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Heb hem vandaag gefietst met de gravelbike. Eind vorig jaar met de MTB al keer gedaan.

Vind hem leuker met de gravelbike. Die anderhalve wortel kom je ook wel weer met je starre vork en smalle bandjes overheen :D
Plaats reactie