MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

2 jaar geleden van hem een rit gekopieerd en gereden. Toen alle MTB routes aan elkaar van de Achterhoek van ca 100km.
Willem rijdt mooie lange MTB ritjes door het hele land en oa. regelmatig over de Veluwe. Leuk om te zien hoe hij al die paden aan elkaar knoopt. Voor die lange afstand genieters zou je hem moeten volgen op Strava :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Zaterdag hier gereden op de gravelbike vanaf Woeste Hoeve tot Radio Kootwijk. Erg veel mul zand, veel moeten afstappen.
Inmiddels heeft het weer veel geregend dus het zou nu zeker beter moeten zijn!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bram87 schreef: ma 6 juni 2022, 09:09 Zaterdag hier gereden op de gravelbike vanaf Woeste Hoeve tot Radio Kootwijk. Erg veel mul zand, veel moeten afstappen.
Inmiddels heeft het weer veel geregend dus het zou nu zeker beter moeten zijn!
Met brede zachte banden denk ik niet dat je ook maar een keer hoeft af te stappen op een rondje Apeldoorn. Ook in gravelbikes heb je grote verschillen in bandbreedtes en binnenbreedtes van de velgen.
Wat regen helpt zeker. Ik heb het ooit met 28 mm bandjes gedaan ( mijn dochter zat op de MTB) en had als versnelling alleen 44x17 (single speed). Afstappen hoefde niet (het was niet zo droog), maar op sommige stukken was de MTB duidelijk sneller.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Willem Altes schreef: ma 6 juni 2022, 11:17
Bram87 schreef: ma 6 juni 2022, 09:09 Zaterdag hier gereden op de gravelbike vanaf Woeste Hoeve tot Radio Kootwijk. Erg veel mul zand, veel moeten afstappen.
Inmiddels heeft het weer veel geregend dus het zou nu zeker beter moeten zijn!
Met brede zachte banden denk ik niet dat je ook maar een keer hoeft af te stappen op een rondje Apeldoorn. Ook in gravelbikes heb je grote verschillen in bandbreedtes en binnenbreedtes van de velgen.
Wat regen helpt zeker. Ik heb het ooit met 28 mm bandjes gedaan ( mijn dochter zat op de MTB) en had als versnelling alleen 44x17 (single speed). Afstappen hoefde niet (het was niet zo droog), maar op sommige stukken was de MTB duidelijk sneller.
ik liep best een paar keer vast, 38c banden maar op redelijke druk. Was er ook lang niet geweest dus kende de beste sporen niet
Het stuk in de bocht voordat je het fietspad van de Hoog Buurloseweg opdraait was bijvoorbeeld wel echt extreem maar misschien kun je er langs sturen: https://goo.gl/maps/jdbPhmnR488XhpyU6
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Bram87 schreef: di 7 juni 2022, 08:55 ik liep best een paar keer vast, 38c banden maar op redelijke druk. Was er ook lang niet geweest dus kende de beste sporen niet
Het stuk in de bocht voordat je het fietspad van de Hoog Buurloseweg opdraait was bijvoorbeeld wel echt extreem maar misschien kun je er langs sturen: https://goo.gl/maps/jdbPhmnR488XhpyU6
Dat is een beruchte bocht, ja :lol: Bij mijn weten ligt daar geen spoor er omgeen; je moet er gewoon doorheen. Zaterdag nog gedaan en dat ging eigenlijk prima zonder afstappen. 45mm en 2,5 bar.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Niet helemaal de route, maar wel lekker in de buurt. Namelijk vooral kriskras door de Kroondomeinen, namelijk "The Battle Ultimate XXL" die weer stuk langer is dan de bekende 100km versie. Is toch iemand heel creatief geweest met uitzoeken van deze route. :-q
Eerlijk gezegd vergeleken de vaste MTB-route is deze toch zwaarder en komt niet door het verschil in afstand.

Afbeelding

Wat nog steeds lekker is, dat is het feit dat er (vrijwel) nergens een verbod op het fietsen is, OK tussen nu en 25 december geen Kroondomeinen. Gelukkig is er dan de vaste route of zat andere plekken. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik prijs me daarmee als Apeldoorner dan ook zeer gelukkig...voor een parcours met leuke kombochtjes gooi ik de bike achter op de auto en sta ik met ca 30 minuten in Eefde, Lochem, Rijssen . En voor mijn "eigen" route's met of zonder pijlen gewoon het bos in ! Kroondomeinen nu helaas even niet, des te leuker is het als het vanaf de kerst weer mag.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik heb dinsdag de 100 km versie van "the Battle " gedaan. Heerlijk gereden, lag er goed bij.

Jammer dat het weer een paar maanden afgesloten is (maar eerlijk gezegd was het ook al weer twee jaar geleden dat ik er was geweest).
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Gijsje: Precies, keuzemogelijkheden is het beste. Alleen maar vaste routes en “ nogo “ voor de rest moet je nooit willen.
@PFW: Die 100 km versie ook aantal malen gedaan op zowel MTB als gravelbike. De 100 ging nog wel op de gravelbike, deze 150 km iets meer MTB gehalte, dus blij met dan extra comfort. Zeker de laatste 2 uur.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rustig hier in dit topic, maar zal in verhouding staan tot het aantal rijders die deze ronde pakt. (cijferwerk hier https://www.kluitech.nl/lijstengebruikhtml.php)
Vanmorgen voor eerste in lange tijd weer op de MTB en bewust makkelijk rijdbare route gepakt zonder lastige stukken om te kijken hoe de knie zich zou houden.
Lekkere omstandigheden, prima ondergrond en onderweg 2 (jawel TWEE) andere bikers op de ronde van 52 km gezien.
Even een sfeerplaatje
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Top dat je weer op de mtb zit :-q

Ik rijdt deze route ook af en toe, voor 'echt' mountainbiken vind ik hem aan de saaie kant maar ik neem hem wel met enige regelmaat mee als onderdeel van lange(re) bikepacking tochten.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Vanmorgen een stuk van deze route gekoppeld aan een stuk "eigen route" ,het is er volgens mij alleen maar wat drukker als er een georganiseerde tourtocht overheen gaat. ( vind ik niet erg, wordt ik ook niet steeds ingehaald 🤓 )
Vandaag met de ongeveerde Cube "soortvangravelbike" en dat is op deze route prima te doen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Deze route kun je het best een beetje onder de radar houden.
Mijn meest favoriete route als natuurliefhebber zijnde.

Als je wilt spelen zijn er genoeg andere routes in de buurt.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Rayb81 schreef: zo 12 februari 2023, 23:24 Deze route kun je het best een beetje onder de radar houden.
Mijn meest favoriete route als natuurliefhebber zijnde.

Als je wilt spelen zijn er genoeg andere routes in de buurt.
Ik prijs mij dan ook zeer gelukkig dat ik a) in deze omgeving woon b) dat we buiten deze route bijna overal mogen rijden...althans, voor zolang dat nog duurt 🤐
Kwam vanmorgen in de Kroondomeinen nog een a'damse gravelaar tegen die er 200 km 🚘 heen & terug voor over heeft om hier te kunnen 🚲.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

heeft iemand een GPX met de route Apeldoorn + (een deel) Kroondomeinen? Waar moet je globaal er af bij Apeldoorn om aan The Battle te beginnen?
Plaats reactie