MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ollie schreef:A12, A50, Afslag woeste hoeve en dan
Eén van de aanlooproutes start vanaf de parkeerplaats aan de oostkant van de Woeste Hoefweg te Hoenderloo (Victoria Hotel).
De aanlooproutes zijn al voorzien van bordjes?
Verder is ie dus al te rijden, top. Ben erg benieuwd of het een waardige mtb route is.
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Jurriaan schreef: De aanlooproutes zijn al voorzien van bordjes?
Verder is ie dus al te rijden, top. Ben erg benieuwd of het een waardige mtb route is.
Van aanloop is nauwlijks sprake als je tegenover Hotel Victoria start, na hondermeter zit je al op de route.
Er staat nog geen 'aanlooproutebordje' terug! Handig om te weten is dat je aan het einde (als je terug wilt naar hotel) na een korte stijle asfaltstrook (in the middle of nowhere :~ ) niet links af, maar rechtsaf moet slaan om terug te keren.

T.a.v. de route:
Veel, veel boswegen. Vergelijkbaar met noordelijkdeel Rhedenroute.
Een paar singletrails, o.a. op de heide bij Radio Kootwijk (denk ik).
Een leuk stukje voorbij de campings in Hoenderloo, aan het einde als je bij Hotel Victoria vertrekt.
Enkele stukken fietspad en asfaltweg.
Weinig klimmetjes, kon alles op buitenblad (40!) rijden.
Sommige bordjes staan een beetje onhandig (paar keer verkeerd gereden), zal nog wel verbeteren.
Leuk rondje om flink te knallen.

Kortom ik kijk uit naar de volgende keer, in de winter met de crosser.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb nog nooit in de omgeving van Apeldoorn gefietst dus dit is een mooie aanleiding om binnenkort een keer die kant op te gaan. Is al bekend wanneer de GPS file beschikbaar komt?
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Klaar :D de rheden route en de Apeldoorn aan elkaar gelust (120K) Dat zal me leren.

Veel, veel boswegen. Ik had telkens het idee dat de route af zou slaan er een van die singletracks van de Hoenderloo- en Apeldoorn tourtocht (daar herkende ik de omgeving van) tevoorschijn zou komen. Het stukje voorbij de campings in Hoenderloo was een van die stukken.

Sommige bordjes staan een beetje onhandig, maar als er een spoor is getrokken dan kun je die volgen.
En de zwarte bordjes met witte tekens voor een afkorting, prima. Dit is duidelijker als wit met geel op de rhedenroute.

De bordjes waren volgends mij door iemand op een paard geplaats wat een hobbels :-D

Hou in de gaten, zoals Lazylad al meldde, dat als je terug naar Hotel Victoria wilt je na een korte stijle asfaltstrook niet links af, maar rechtsaf moet slaan om terug te keren. Oeps :oops: enige keer dat ik verkeerd ben gereden, was ook niet gek ik heb de halve ronde met een groepje van de Adelaar opgereden.

O ja, behalve de camping te Hoenderloon Radio Kootwijk (alleen contant betalen) geen eetschuurtjes tegen komt. Breng je eigen bunkeren.

Prima rondje om je uit te leven. :-q Heb alleen wel het idee dat kwetsbare natuur wordt gemeden en dat in verloop van tijd het rijden buiten de route verboden wordt?
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Als je met de trein naar Apeldoorn gaat, kun je dan "makkelijk" bij de route komen ? (welke van de 3 stations bv)
Of is dat niet aan te raden ? Ben niet in bezit van auto/rijbewijs vandaar maar wil daar zeker gaan knallen.
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Vanaf Apeldoorn " centraal" richting Hoenderloo fietsen. Onder de A1 door, langs de Cantharel, nog 500 meter en je zit op het parcours.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Is dus goed te doen.
Bedankt
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Er zijn zoveel gps-ers op dit forum. Ik zeg kom maar op met die gpx file :-q
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Gister de route met m'n broer gereden. Super gewoon. :-q
Begonnen bij de boswachterij voorbij de Cantharel en in 3.03 rond gereden (niet super snel, mooie omgeving hé, en net te vaak gestopt)
Erg mooie omgeving en mooie afwisselingen, maar een puntje van kritiek :(( ; jammer dat je erg veel paden moet delen met paarden (niet veel tegen gekomen, maar die sporen die ze achter laten des te meer)
En na afloop een lekker frietje gegeten bij De Bosrand
Gaan we zeker nog terug komen.... :tong :winkie:
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Ik ga hem binnenkort ook eens proberen, ik ben benieuwd.
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Kan er iemand een officiele startplaats of startplaatsen aangeven???? Liefst met parkeermogelijkheden.
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Vanaf Apeldoorn " centraal" richting Hoenderloo fietsen. Onder de A1 door, langs de Cantharel, nog 500 meter en je zit op het parcours.
Begonnen bij de boswachterij voorbij de Cantharel
Langs die weg zijn meerder parkeer mogelijkheden waaronder een carpoolparking
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

Afgelopen zaterdag ook deze route gereden. Mooie route, hoogteverschil is beperkt (rond 400hm), maar wordt kwa zwaarte goed gemaakt door veel los zand. Wij zijn na ongeveer 30 km bij fietspadenknoopunt 12 even van de route afgeweken, je kan daar namelijk de weg volgen en dan kom je in Hoenderloo en kan je lekker even op het terras gaan zitten :D

Route is goed te rijden, weinig echt technische passages, wel wat leuke singletracks die nu nog lekker ruig zijn. Nergens de route kwijt geraakt, dus pijltjes zit wel goed behalve 1 pijltje die langs de provinciale weg aan de veerkeerde kant van de weg staat (je fietst dan langs de N304 en moet rechtsaf een straat in, ik denk dat dat de Brouwersweg was)
Jeannette schreef:Kan er iemand een officiele startplaats of startplaatsen aangeven???? Liefst met parkeermogelijkheden.
Als je op de A1 afslag hoenderloo pakt en dan richting hoenderloo rijdt, krijg je al vrij snel na de afslag bordjes "Leesten". Dit is een parkeerplaatsje parralel aan de provinciale weg en op de parkeerplaats zijn de MTB bordjes al te vinden. Tevens is hier een kiosk waar je een patatje of ijsje kan nuttigen en van het toilet gebruik kan maken.

Ik heb onderweg niet kunnen ontdekken waar ik eventueel naar de Rheden-loenen route had kunnen komen.
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Het initiatief is zeer goed!!! Echter had ik van een pur sang mountainbikevereniging als Bar End meer een echte mountainbikeroute verwacht en minder zoals de route nu is.

Ik heb vandaag de route ten westen van de Otterloseweg gereden op mijn SX Trail en het viel tegen. Heel veel lange rechte bospaden, de singletracks en dualtracks zijn leuk, maar te recht en te kort en alle klimmetjes kon ik met mijn 17,7kg zware fiets relatief makkelijk oprijden. Weinig technisch interessante stukken gezien. Helaas, vooralsnog voor mijn rijstijl een gemiste kans. In dit gebied is gewoon meer mogelijk. Geen echte uitdaging dus voor de wat speelsere rijders.

Voor de kilometervreters onder ons, kan ik me trouwens goed voorstellen dat deze route (zeker in combi met Rheden-route) leuk is en met een groepje is de route ook vast interessant want je kan op grote delen lekker naast elkaar biken.
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Petra P
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 20:46

Jass schreef:Het initiatief is zeer goed!!! Echter had ik van een pur sang mountainbikevereniging als Bar End meer een echte mountainbikeroute verwacht en minder zoals de route nu is.
Bar End is niet de enige die de route heeft uitgezet... Ook ik als Apeldoorner ben nog niet onder de indruk van de stukjes die ik tot nu toe heb gereden. Gelukkig weet ik mijn eigen rondjes wel te maken, daar heb ik geen uitgepijlde route voor nodig :-q

Ik moet wel zeggen dat een route als dit erg handig is voor de vele toeristen die zomers in die omgeving zijn te vinden. Ik denk zelf (let op; mijn mening) dat er vooral veel toertochtrijders tussen zitten en die mensen zullen deze route echt wel interessant vinden.
Plaats reactie